Anders_w Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 som sagt, vurderer å selge og gir meg selv herved rett til og trekke salget når som helst:) (ikke etter avtale selvfølgelig) men fram til jeg aksepterer bud ol. og til dere som ikke eier begrep om hva det koster og bygge en slik motor, la vær og ødelegg tråden min med flåsete innlegg ang pris etc:) M20B25 motor. motor ble bygget for tre år siden. da ble den ovehalt hele veien. etter dette gikk den 10000km. jeg kjøpte denne i 2006. så i vinter 2007/2008 tok jeg å satte prikket over i'et på denne motoren. totaloverhalte topp med mye nytt, honet blokk og nye stempel fjærer. helge vik bisto med en hjelpende hånd. ellers ble det byttet datasprut, fra bse til MS som er mye bedre, 6 store siemens dyser ble montert, ny turbo, ny kam, og nye ventilfjærer, nytt grenrør osv ble montert 2008. NB! alle bilder er fra 2008;) -Dekomprimert 8.0:1 -Pianotråd.Orginal pakning. -Totalt overhalt med ALT nytt av slitedeler- -Slipte ventiler,simringer,stempelringer,lagre etc,gått ca 10000 etter overhaling for 3 år siden. honet 2008 -3'' eksos med kun en lydemper bak. (kanonfin lyd) (mot tilegg i pris) -3" DownPipe. -fuelrail med innsveiset bensintrykksmåler. -BTR -4 bars MAPdaddy barometrisk mapsensor. -ladetrykk 1.2bar -effekt: foreløpig ukjent. (teoretisk ca 350) -4 puch Zinter clutch med M3E30 trykkplate. -getrag 260 -turbokappe, svart -Toppen er montert med ARP -290' turbokam fra argopeti -schrick ventilfjærer. -apexi justerbar dumpventil. -nytt datasprut 2008, megasquirt ms1v3 -6 stk siemens 600ccm dyser -stor turbo med twin entry. ar70 holder til 500. ny 2008 -tigsveiset grenrør nytt 2008 -ekstern wastegate 46mm fra X02 -race ignition wires (blå) -oilcatch tank -turbotimer medfølger (ikke montert) -det er brukt standard ledningsnett så motorpluggen kan brukes. (enkel montering, man trenger ikke koble en ledning) -noen svindyre plugger som jeg ikke husker hva heter. irridium? hm -adapter klart for oljetrykk og tempmåler i blokk. -instrumenter følger med -ksr cooler -alle motordetaljer/deler er lakkert -stålomspunnet slange til olje til turbo +++++++ masse jeg har glemt sikkert ellers selges motor komplett med ic rør, cooler, dumpventil, kasse, kjølesystem og evt eksos plug and play i e30. bare hive i motor, og sette på motorstikket og vroom! eneste som trengs for å kunne kjøre safe er en større bensinpumpe. orginal er for liten. jeg kjører med porsche 3.6 turbo pumpe. denne medfølger IKKE:) ellers står motor i bil og kan prøves:) testpiloter er uinteresant:) spør hvis dere lurer på noe eller at jeg har glemt noe:) motor fungere perfekt og er bra mappet. kan brukes som bruksbil uten problemer:) mappet hos tkt i elverum. selvkost på denne er HØY. prisant: HBO 50 000,- ring gjerne eller send sms til: 95724143 se hele prosjekttråden for vinter 2007/2008 her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=61950
Anders_w Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 blei så iverig etter all skrivinga at jeg glemte prisen:) er oppdatert nå med prisant.
ehrnst Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 litt ot, men teoretisk bør du ha mer enn 350hk på 1.2 bar sammen med den kamen lov å spørre hvorfor den selges?
Anders_w Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 litt ot, men teoretisk bør du ha mer enn 350hk på 1.2 bar sammen med den kamenlov å spørre hvorfor den selges? tkt sa kammen var litt for grov så han ville ikke dra ut mere av den føre denne ble timet riktig. men med justerbart kamdrev og kanskje litt mindre turbo så ville han dratt litt mere ut av den:) men 350 var tkt teoretiske uttalelse etter mapping:) selges kun pga jeg har litt lyst på stor m maskin nå (begynner å bli voksen) hahahaha neida:) er kun derfor:) jeg klarer sjeldent og slå meg til ro med det jeg har, selv om det jeg har fungere utmerket:) hehe
Anders_w Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 dette er en driftssikker og god motor som holder! den har gått uten ett eneste feilslag i 2008:) helt fantastisk! jeg og min familie er også aktive medlemmer av bmwccn, så det er mange som kan dokumentere vår seriøsitet i familien så her er det ingen skjulte ting eller info som blir holdt tilbake:) som sagt motor kan prøves i bil noe som også er bra for kjøper:)
sh0rty^ Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Hei Anders! Dette var jo riktig fin pris! Også med tanke på at det er plug and play i e30. Ble bare så nyskjerrig jeg nå, blir det snakk om en turboladet m motor eller blir det sugis på deg? Måtte bare spørre
Anders_w Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 Hei Anders!Dette var jo riktig fin pris! Også med tanke på at det er plug and play i e30. Ble bare så nyskjerrig jeg nå, blir det snakk om en turboladet m motor eller blir det sugis på deg? Måtte bare spørre er lov å spørre:) blir nok sugis i første runde desverre:)
mossel Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Hei Anders!Dette var jo riktig fin pris! Også med tanke på at det er plug and play i e30. Ble bare så nyskjerrig jeg nå, blir det snakk om en turboladet m motor eller blir det sugis på deg? Måtte bare spørre er lov å spørre:) blir nok sugis i første runde desverre:) "første runde er over innen vintern er over"
Anders_w Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 hehe:) første runde suger uansett ett bilde til:
Fliid Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Ærligtalt, dette er en løp og kjøp motor, driftsikker motor, jeg har ikke sett maken på lang lang tid til salgs! 50.000,- er meget billig for ett slikt gjennomført, og brilliant utført motorbygging : ) Følte jeg måtte få dette frem, for jeg blir stadig imponert (!) og har observert denne motoren under byggingen, motor med god ytelse allerede, men selvfølgelig, potensiale til mye mer! Den legendariske M20 med pustehjelp er uten tvil en vanvittig god og holdbar kombinasjon Skal nå legges til at byggeren selv er en meget ryddig person og vet hvor å sette pengene, så her er det ingenting og klage på : D Lykke til med salget Anders ; )
deerepower Skrevet Oktober 3, 2008 Skrevet Oktober 3, 2008 ja fy søren den der var utrolig fin:) strøkent motorrom;) lykke til med salget:) hadde ikke e 30 min hatt så mye brun kjeks skulle jeg kjøpt den men må fjerne kjeks først
Anders_w Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2008 ja fy søren den der var utrolig fin:) strøkent motorrom;) lykke til med salget:) hadde ikke e 30 min hatt så mye brun kjeks skulle jeg kjøpt den men må fjerne kjeks først først motor, så utseende vetdu:-) he he.. Tøft med en sleeper:-) mye motor, men ikke noe spes utseende:-) da kan du pelle alle de japsene som prøver seg:-) he:-)
Anbefalte innlegg