Gå til innhold

"Krasjet nyinnkjøpt BMW i 170km/t" www.adressa.no

T.R.Melum
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.adressa.no/nyheter/moreromsd ... 162384.ece

Måtte bare skrive en epost til journalist Jonas Vikan i Adresseavisen.

Jeg skrev:

Viser til artikkelen "Krasjet nyinnkjøpt BMW i 170km/t"

Når jeg leste denne artikkelen fikk du meg til å fokusere kun på bilmerket BMW. Jeg nekter å tro at det er din hensikt å få oss lesere til å fokusere på dette spesifikke bilmerket som "hovedproblemet" i denne saken. Faktum er vel at hadde den 19-årige mannen kjørt f.eks. en Toyota og kjørt i slik hastighet, så hadde han mest sannsynlig også krasjet. Her er det farten og den hasardiøse kjøringen som er grunnen til krasjet, og ikke bilmerket BMW eller forsåvidt et hvilket som helst annet bilmerke!

Hadde du nevnt bilmerket hvis det f.eks. var en Renault 19-åringen kjørte i dette tilfellet?

mvh

Trond Roger Melum

Medlem av BMWCCN og Bimmers.no

Jonas Vikan skrev:

Heisann du, titling på nett er en interessent greie hvor et av mange hensyn er å få de til å "passe inn" i forhold til plassen artikkelen legges på på forsiden. Her manglet litt og ettersom han kjørte en BMW var det tilfeldigvis plass til de tre bokstavene slik at tittelen fylte ut bedre - samtidig som det kan puttes inn der ettersom det var et faktisk forhold i saken. Det dreier seg altså ikke om en vendetta mot selve bilmerket. Mvh, Jonas

Jeg skrev:

Et annet ord som oppfyller disse nevnte kriterier er " BIL".

Mistenker noen journalister å misbruke bilmerket for å markedsføre egne artikler.

Håper dette bidrar til en bevistgjøring av bruken av navnet på bilmerker i både overskrifter og innhold i artiklene.

mvh Trond Roger Melum.

Så får vi se da hva han eventuelt svarer.....

Makan!!:

Knapt en måned etter at den 19 år gamle mannen hadde fått førerkortet tidligere i år dro han sammen med en kamerat til Trondheim. Der kjøpte han en BMW før han kjørte bilen hjemover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw er raske biler men kjører gris og det er fyfy.. Slik hører man som regel..

Ferrari er raske biler, men uansett hvor mange som krasjer (ref. ulykken på liertoppen) så spiller det nesten ikke noen rolle.. De får ikke dårligere rykte for det om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk at de fremstiller dette som "BMW" sin feil.. Det skrives vel slikt hver gang, men er vel pga folk med BMW kjører fortere enn gjennomsnittet? Mins jeg leste en artikkel for noen år siden som viste at Audi førere var de mest bøllete trafikantene og at det var et par andre bilmerker i mellom før BMW fører dukket opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk at de fremstiller dette som "BMW" sin feil.. Det skrives vel slikt hver gang, men er vel pga folk med BMW kjører fortere enn gjennomsnittet? Mins jeg leste en artikkel for noen år siden som viste at Audi førere var de mest bøllete trafikantene og at det var et par andre bilmerker i mellom før BMW fører dukket opp..

Leste det samme jeg også...

Jeg forstår at enkelte unggutter i 18-20årsalderen kjøper BMW for å kjøre fort. Den er grei.

Men poenget er jo at media får leserne til å nærmest tro at det er BMW-bilen som er hovedårsaken til ulykkene, og ikke sjåføren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...