HappyHenke Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 Tatt endel bilder de siste par ukene med mitt nye objektiv, Tamron 17-50 f2.8. Her er noen jeg har redigert så langt Prøvde meg på en todelt effekt på siste bildet, ble ikke helt slik jeg hadde i tankene, men det kommer nok av for lite photoshop skillz. Håper dere liker dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 Fine bilder Har du gjort mye med fargene eller er det objektivet som har bra fargegjengivelse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Fine bilder Har du gjort mye med fargene eller er det objektivet som har bra fargegjengivelse? Takk Har faktisk gjort minimalt med fargene, annet enn å endre fargetemperaturen litt og økt saturation der det var nødvendig. Den blå himmelen i første bildet var delvis oppnådd ved hjelp av et polariseringsfilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 Ser ut som kvaliteten på det nye objektivet er meget godt. Flotte bilder, men litt mer "luft" rundt bilen på noen av bildene hadde gjordt bildene enda bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunde Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 Nydelige bilder ,seff deilige e36èr selom den sølve kunne trengt litt styling! Jeg suger i Ps så lurte litt på om du hadde lyst til og gjøre noe kult med min bil!Noe stillig noe:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 Fine bilder.. Må si du tar mange bra bilder, og litt PS må jo selvfølgelig til uansett nesten! Men vet ikke helt om jeg likte det øverste bildet.. Tror kanskje det hadde vert mer spensti å ha huset i vater i steden for bilen? Men ikke vet jeg Ellers veldig tøffe vinkler og bakgrunner på de andre bildene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Ser ut som kvaliteten på det nye objektivet er meget godt. Flotte bilder, men litt mer "luft" rundt bilen på noen av bildene hadde gjordt bildene enda bedre. Har ingenting vondt å si om tamronen Sylskarpe bilder! Takk for det Mer luft rundt bildene ja.. kanskje det. Nydelige bilder ,seff deilige e36èr selom den sølve kunne trengt litt styling! Jeg suger i Ps så lurte litt på om du hadde lyst til og gjøre noe kult med min bil!Noe stillig noe:P Takk for det hehe Han med den sølvfargede (samoablau faktisk ) jobber med saken hehe. Hmm, jeg er dessverre ingen photoshop guru, så det er ikke mye jeg kunne gjort utifra det bildet, kanskje tonet rutene. For styling og slikt må du nok spørre en som har litt mer peil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Fine bilder.. Må si du tar mange bra bilder, og litt PS må jo selvfølgelig til uansett nesten! Men vet ikke helt om jeg likte det øverste bildet.. Tror kanskje det hadde vert mer spensti å ha huset i vater i steden for bilen? Men ikke vet jeg Ellers veldig tøffe vinkler og bakgrunner på de andre bildene... Tusen takk for det Litt PS gjør underverker ja Tenkte ikke på det før du sa det nå faktisk.. ser kanskje at det kunne vært mer logisk å ha huset i vater. Godt øye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Enda ett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Oktober 3, 2008 Share Skrevet Oktober 3, 2008 Kunne du gitt meg noen tips, om hva du gjør i PS for å gjøre bildene bedre? Skjønner jo at det ikke er dårlig det kameraet ditt, men er vel litt PS også Har PS jeg serru, men skjønner ikke stort der enda. Vet ikke hvor jeg skal begynne i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Oktober 3, 2008 Share Skrevet Oktober 3, 2008 Satan så nice den lyseblå E36'en var! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Kunne du gitt meg noen tips, om hva du gjør i PS for å gjøre bildene bedre? Skjønner jo at det ikke er dårlig det kameraet ditt, men er vel litt PS også Har PS jeg serru, men skjønner ikke stort der enda. Vet ikke hvor jeg skal begynne i det hele tatt! Det jeg vanligvis gjør i photoshop er å skarpe opp bildene, justere fargetemperatur, saturation, og justere eksponering/skygger. Nå skyter jeg i RAW format, noe som gir meg utrolig mye mer kontroll over lysforholdene på bildet. Et bilde som har blitt helt ødelagt pga for mørke områder, kan rettes opp til å bli brukbart igjen. (RAW betyr at kameraet overlater all jobben med lys/skygger/skarphet til deg for å justere det i ettertid) Nå som du ikke har digitalt speilrefleks så er ikke det veldig relevant for deg, for jeg tror ikke du har muligheten til å ta bilder i RAW. Når det gjelder hvorvidt et vanlig kompaktkamera kan måle seg med bilder fra digitale speilrefleks så vil nok forskjellen være synlig i de fleste tilfeller, særlig når det gjelder dybdeskarphet. Speilrefleks kameraer gir muligheten til å gjøre bakgrunnen 'blurry' ved å ta bilder med en lav blenderåpning- Dette gjør ikke kompakt kameraer. Og det resulterer i mye mer "livløse" bilder. Vidvinkel er også noe som speilrefleks kameraer er overlegene på. Det er ikke lenge siden jeg ikke kunne en dritt i photoshop, men jeg har for det meste lest på nettet. Er tusenvis av guider til de mest basic tingene i photoshop der. Jeg foreslår du søker litt rundt på google. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Oktober 3, 2008 Share Skrevet Oktober 3, 2008 Veldig pent, det siste det var spesielt fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Oktober 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Veldig pent, det siste det var spesielt fint Takk for det Jeg testet ut burning tool i PS på siste bildet. Artig effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Oktober 4, 2008 Share Skrevet Oktober 4, 2008 fin den bilen din happy, og psen på den grå var også bra, men selve bilen (den grå) var "kjip" å se på... hehe... marius: det som er med speilrefleks kontra digi, er at speilreflekt fanger ikke opp like mye farger som et digitalt kamera, så man må egentlig har mye mer arbeid med speilrefleksbilder... det som er moro med speilrefleks er jo lang lukkertid og slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå