Gå til innhold

Hva er forskjell på 94 mod. E36 320, 325 og 328 utenom motor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen til spørsmålet er fordi jeg har en 320i sedan 1994 mod. som jeg har lyst til å sette større motor i, helst en 328 og få dette godkjent.

Hva må ellers gjøres? understell diverse???

Sikkert noen bimmers guruer her som har peiling på dette, alle svar mottas med stor takk :)

Skrevet

Hva må jeg da oppgradere på min 320 om jeg skal sette i en 325/328? bare å ta understell fra tilsvarende bil?

Det jeg lurer på er om det i hele tatt er noen forskjell på f.eks. 320 vs 325 når det gjelder understell.

Og hvor problematisk er det å få dette godkjent?

Og forresten takk for svar :)

Skrevet

320 og 325 har samme bremser.

Eneste forskjellen er at 323 og 328 har ventilerte skiver bak, og skiva er faktisk en cm mindre ca.

SÅ er vel hovedsaklig driverk og motor som må byttes da, og bremser bak om du skal ha 328.

Skal du ha 328 motor må du få med EWSII modulen, nøkkel og ECUen fra motoren, og disse må kobles sammen når du har bytta motor, ikke så vanskelig men er litt ekstra krøll i forhold til 325 motoren som ikke har startsperre.

Men hadde jeg vært deg hadde jeg så absolutt solgt 320en din og kjøpt 328 isteden, "sååååååå" mye enklere.

Synn det er lite å velge blandt på det norske markedet.

Skrevet
Ring biltilsynet. De svarer på alle spørsmålene dine.

Gjør de egentlig det? har lest utallige innlegg her på forumet hvor BT har blitt mindre og mindre behjelpelige med slike spørsmål, spesielt når det gjelder BMW :shock: Men skal høre med dem da :)

Skrevet
320 og 325 har samme bremser.

Eneste forskjellen er at 323 og 328 har ventilerte skiver bak, og skiva er faktisk en cm mindre ca.

SÅ er vel hovedsaklig driverk og motor som må byttes da, og bremser bak om du skal ha 328.

Skal du ha 328 motor må du få med EWSII modulen, nøkkel og ECUen fra motoren, og disse må kobles sammen når du har bytta motor, ikke så vanskelig men er litt ekstra krøll i forhold til 325 motoren som ikke har startsperre.

Men hadde jeg vært deg hadde jeg så absolutt solgt 320en din og kjøpt 328 isteden, "sååååååå" mye enklere.

Synn det er lite å velge blandt på det norske markedet.

Da var det jo en guru her inne som kunne svare på det jeg var ute etter, klart det beste hadde vert å kjøpe en 328 men som du sier: det er lite å velge mellom :(

Takk skal du ha "LianLidude"

Skrevet
Ring biltilsynet. De svarer på alle spørsmålene dine.

Gjør de egentlig det? har lest utallige innlegg her på forumet hvor BT har blitt mindre og mindre behjelpelige med slike spørsmål, spesielt når det gjelder BMW :shock: Men skal høre med dem da :)

Ja de gjør det. Det er nemelig de som bestemmer om du for lov å bygge om bilen din lovelig eller ikke. Er ingen på Bimmers som kan bestemme det.

Isteden for å høre på hva alle ander sier så sparer du jo masssse tid på å ringe de å høre.. Er jo MANGE ander som har gjort det samme som du har lyst til å gjøre..

Vil tro du får minst 10 forskjellige svar i denne tråden. BT kan gi det 1 svar som du må følge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...