janerik171187 Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 har da fått tak i en ekstra motor, tenkte å turbolade den. hva bør gjøres med den for at den skal tåle si en 0.7 til 0.8bar ladetrykk? evnt hvor mye tåler dne med org komp og toppakning? man får vell kjøpt ekstra tykk toppakning som senker kompen. går det evnt an å f.eks bruke m50b20 stempler? har det liggendes se evnt om noen andre deler fra m50b20 kan brukes. har det meste liggendes se
Skautroll Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 bruker du økefunksjonen som du finner til venstre på siden, finner du alt du trenger å vite pluss massemasse mer!
SteffenM2 Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Det du burde er og få o-ringet blokka di. da kan du bruke orginal pakkning, samt at dette holder! Kimmit gjør det. Hvisikke jeg husker feil gjør han dette for 150kroner per sylinder. Du kan også få dreid ned stemplene, så kjører du bare orginal pakkning. Beste og billigste. Oringngen holder mer enn du trenger! utover dette trenger du større dyser(535, samt 535 luftmengdemåler).og chip. Med det burde du klare og hente iallefall 280, uten at jeg vet det for sikkert..
Skautroll Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 min 520i 85 saab9000 turbo og ic snudde org grenrøret med adapter jeg lagre av org eksos anlegget (turbon stakk opp gjennom panseret) men det var min egen feil. tennings forsinker fra gik turbo. sikkert like bra med chip 535 dyser og lmm. lmm`n byttet jeg kretskortet fra den som satt i 520`n billig kina progressiv btr. biltema lambdasonde og manometer dengs jeg kjøpte på nettet. du får breibåndslambda på ebay fra aem for under 2 lapper. 2,5 toms eksos fra biltema. luftfilter fra caterpillar gravemaskin. stort og slipper ikke et støv fnugg gjennom. sikkert noe jeg har glemt men. juster bensintrykk og hakkene inne i lmm til lambda verdiene er ok. sikkert noe jeg har glemt. min gikk opp til 0,7 bar med uåpnet motor. og 1:10 i komp. 0,8 og oppover fusket den litt, så turte ikke ta sjansen. saab turbon holdt den igjen, så var ikke noe point i å dra den over 6000 stoppet vel på 5500.
Skautroll Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 jeg tipper jeg hadde 180-200 gamp... men det er en manns mening. masse moment i hvertfall. merket ikke stort opp til 0,5 bar, men 0,6 og 0,7 økte effekten betraktelig.
Aama_Racing Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 det sies at med M20B25 veiv får du ca 8:1 i komp:)
Skautroll Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 setter du b25 veiv i en b20, vil ikke stempelet gå opp av sylinderen på grunn av den økte slaglengden? derav i teorien mye høyere komp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå