Gå til innhold

Grove kammer på m50b25 (525i) med vanos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp for å velge kammer. selv har jeg ingen erefaring med grove kammer :? .

Åssen er effekt økning med trim kam og det finnes i steg 1,2 og 3.

jeg bruker bilen daglig og den har automat gir! bilen skal også mappes etter motor innstillinger.

Kom med forslag!!!! :lol:

Skrevet

Du tenker på Kmcams sine Kammer da?

Steg 1 er det eneste du kan bruke om du har orginale fjærer. Og orginal motorstyring. Hvis ikke vil den bare gå ujevnt på tomgang. Fikk jeg beskjed om.

Jeg holder på med noen Steg 3 kammer til bilen nå. så kan si ifra om en stund hvordan det går :wink:

Skrevet

Ja du gjettet riktig.tenkte på kammer fra km cams. gleder meg for å se resultat du får :o

vurdete turbo fra a-dekk men det er umulig få bilen gjennom eu.godkjenning med den og har ikke nokk tid for å skru den av og på hele tida!... hvilken motor er det du skal sette de kammer i?

Skrevet

M50B25 i 3 serie da. Holder på nå. toppen er satt på. har falt ut noen hylser fra kamhusene dessverre så må nok vente til gsbildeler eller noe åpner igjen :cry:

Skrevet

Oi,bitter det der ass...du har fått en tåre pga frsinkelse jeg har får flere !!!så spent er jeg.heehehe tror at motorn din kommer til å få racing lyd(urolig på tomgang(Ferrari)). er det noen andre mods du har tenkt eller gjordt?

Skrevet

Det er ikke alle typer luftmasse/luftmengde målere som liker for agresive kammer, blir for mye pulsing i innsuget og motorstyringa kan gå i nød modus.

Mener luftmasse måler er den som tåler mest pulsing.

Blir kammen for kvass mister du mye moment på lavere og midlere turtall

og du må derfor kjøre i et lavere gir en nødvendig.

En god regel for å holde bilen så kjørbar som mulig er å dele ønsket efektøkning på så mange komponenter som mulig.

Eks: snill kam sammen med grenrør og god kat/eksos og luftfilter er en bra start.

Hvis mer efekt ønskes, til pass innsug og eksos manifon til topp for å minske turbulens, ordentlig utforming av ventilsete og evntuelt race ventiler.

Ved å gå frem på denne måten beholdes eller økes momentet på lave turtall pga bedre fylling av sylindrene og topp efekten økes sef av samme grunn, og får samtidig en harmonisk motor.

Skrevet

Det er litt drøyt, men da har du effekt når du girer i neste. Da jeg satt sperra på 7500rpm så hadde jeg mer effekt på neste gir, sånn ganske merkbart også.. Det er noe man trenger ved forbikjøring :lol:

Løftet jeg får nå er 11.5mm så er en liten økning fra orginalt :lol:

Skrevet

Det er sant at man må tenke ¨på når du girer til neste gir bør man ikke miste mye effekt!(tenkte aldri på det).spes for meg som har automat

!

Hva prioriterer dere,turbo,Kompressor eller trimmet sugemotor? hva er mest driftsikker?

jeg vil ha e34 som er clean,tøff,praktisk og overaskende hvis noen tuller litt 8) .(tenker ikke akkurat kamp med m5 osv)

foresten,jeg får snart full ac shnitzer styling! men tror setter den etter komende vinter er over!

Har startet med med liten bakspoiler prosjekt,en delav spoiler kommer ut når bilen bremser(mclaren f1,Bugatt).

Skrevet

Det mest driftsikre er sugehk, men det er det dyreste også, men det er også det råeste.

Si at du velger å ha vanos. Da er 8000 myyyye. Du bør også ha nye ventilfjøre skal du opp på 8000.

Stopper du på 7800 så kan du klare deg med orginale fjører, men jeg ville fjernet vanos også.

Vanos vil som sakt jobbe som om den har orginale kammer. Vanos har egen ECU på 3,0L. Den liker ikke veldig høyt turtall.

Skal du ha mye turtall bør du ha større dyser. Hvis ikke går den bare magert og det vil du ikke. Den går litt magert når den er original.

Skrevet

Tekk øyvind.

Men går det ann å oppgradere ecu på vanos? tenker att det vil bli finere register med vanos(hvis den er oppgradert)?

Vet noen om hvor man kan kjøpe forsterket ventil fjærer? dyser fra m3 bør holde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...