Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene sivilbilen jeg har observert er en sånn AUDA A4 S.LINE, sort farge. Har sett den i Skien ved ett par anledninger. Er egentlig registrert på Vestfold Politidistrikt.

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det de to polititjenestemennene sa der og da er ikke verdt noen verdens ting. Om loven sier 2 års prøvetid, så kan ikke de engang heve seg over loven. Og siden du passerer 6 mnd uten lappen, er det vel obligatorisk med både ny teoriprøve og oppkjøring...eller?

Det som derimot virker å ha blitt en tradisjon er å virke snille, de nesten unnskylder at de har stoppet deg. Dette for å få deg "på gli", og at du lettere vedtar overtrampet på stedet. Dette sparer politietaten for enorme ressurser, de slipper bl.a. å prøve saken for tingretten innen 14 dager, noe de måtte gjøre dersom du nekter å skrive under.

Skrevet
Det de to polititjenestemennene sa der og da er ikke verdt noen verdens ting. Om loven sier 2 års prøvetid, så kan ikke de engang heve seg over loven. Og siden du passerer 6 mnd uten lappen, er det vel obligatorisk med både ny teoriprøve og oppkjøring...eller?

Det som derimot virker å ha blitt en tradisjon er å virke snille, de nesten unnskylder at de har stoppet deg. Dette for å få deg "på gli", og at du lettere vedtar overtrampet på stedet. Dette sparer politietaten for enorme ressurser, de slipper bl.a. å prøve saken for tingretten innen 14 dager, noe de måtte gjøre dersom du nekter å skrive under.

Du må vel ha ny teori og oppkjøring uansett om man er i prøvetiden. Er man utenfor prøvetiden og mister lappen ifra 7-12mnd, så er det kun oppkjøring.

Virker nesten sånn ja. Når jeg mistet lappen så påsto purken at jeg mistet lappen i 3mnd, for 115.6 i 70sone. Og han som stoppet meg er UP-mann og har vært det i evigheter. Vil nok tro at han vet bedre med såpass erfaring :roll:

Skrevet

Jeg ble stoppet i 110 i 70. Da sa han "det er bare snakk om 3-5 mnd og du slipper oppkjøring"

BULLSHIT tenkte jeg! Jeg godtok ikke en PØKK på stedet. Og når jeg sjekka satsene så er det snakk om 6-8 mnd i 110-114 i 70. dvs jeg sikkert får 8 mnd siden jeg ikke godtok på stedet...

Men etter 3 uker gikk jeg på politistasjonen og krevde lappen tilbake. Og etter litt om og men fikk jeg den :) Har enda ikke hørt noe! Så jeg nyter det så lenge det varer.

Men ang trådstarter: 90 i 50 hørtes mye ut.

La oss trekke en paralell med en kompis ( vet ikke om dette blir helt feil resonering men for moro skyld gjør vi det):

Han ble tatt i 114,99 i 60 sonen. Altså 54 over. Han fikk 16 mnd på føtter og 30 timer samfunsstraff. Hadde han blitt målt i 115 hadde det vært fengsel. Han fikk IKKE bot faktisk.

Så jeg tror det er trygt å si at du i alle fall skal ha 12 måneder uten lappen + bot. Smertegrensa på 50km\t er 76 og i 60 er den 86. Blir nok ei stund ja :(

Skrevet

men denna strekninga kunne det virkelig vært høyere. 70 hadde vært flott... ifølge oversikten på lovdata blir det teori og oppkjøring på nytt. samt 9 mnd uten lappen.

Skrevet

Trotto, det er 3 uker.

PS: Siden vi snakker Telemark/Vestfold her, pass dere for en blå BMW K1200 motorsykkel med sidevesker og LED-blålys. Sivil UP, observert på E18.

BMW%20K1200RS.jpg

Skrevet
men denna strekninga kunne det virkelig vært høyere. 70 hadde vært flott... ifølge oversikten på lovdata blir det teori og oppkjøring på nytt. samt 9 mnd uten lappen.

Det er jo ett paradoks at den andre hovedveien inn til Skien på andre siden av elva har 60-sone nesten inn til sentrum, mens det på motsatt side er 60- og 50-sone den siste strekka. Mener det er flere boliger/avkjøringer/fotgjengere på "vest-siden" av elva.

Skrevet

Man kan stort sett mene mye rart, men realiteten er at fartsgrensene er satt slik de er satt. Utrolig fort gjort å miste lappen, jeg mistet den selv på Bøleveien i fjor. En meget utsatt strekning hva kontroller angår. Men men, gjort er gjort og man burde ta til seg læringen av dette. Hold sona : ) Om man mister førerkortet under prøvetiden så er det full teroi og opkjøring igjen med engang, utenom at du får den igjen etter 3 uker som er behandlingstiden for politet. Men utover dette så må man ta den på nytt. Har man vedtatt allerede så kan man glemme denne 3 ukeren og kan innstille seg på og ta alt på nytt (oppkjøring og teori) . Jeg råder til og ta ett par kjøretimer ekstra i tilegg til den standard oppvarmingstimen som følger med oppkjørings pakka.

Skrevet

Har et spørsmål :

Dersom en person ringer og sier ifra om at du har kjørt for fort/hatt farlige forbikjøringer, politet stopper deg etterpå, uten å hatt noen målinger osv. og inndrar førerkort på grunn av det vitnet har fortalt. jeg samtykker IKKE til dette, da er det vel selvsagt at jeg får lappen tilbake innen 3 uker??? Hva kan dette vitnet stille opp med i retten? dette blir jo mitt ord mot hans! hva kan skje?

mvh.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...