fish Skrevet Oktober 3, 2008 Skrevet Oktober 3, 2008 Den ene sivilbilen jeg har observert er en sånn AUDA A4 S.LINE, sort farge. Har sett den i Skien ved ett par anledninger. Er egentlig registrert på Vestfold Politidistrikt.
Trotto Skrevet Oktober 3, 2008 Skrevet Oktober 3, 2008 Det de to polititjenestemennene sa der og da er ikke verdt noen verdens ting. Om loven sier 2 års prøvetid, så kan ikke de engang heve seg over loven. Og siden du passerer 6 mnd uten lappen, er det vel obligatorisk med både ny teoriprøve og oppkjøring...eller? Det som derimot virker å ha blitt en tradisjon er å virke snille, de nesten unnskylder at de har stoppet deg. Dette for å få deg "på gli", og at du lettere vedtar overtrampet på stedet. Dette sparer politietaten for enorme ressurser, de slipper bl.a. å prøve saken for tingretten innen 14 dager, noe de måtte gjøre dersom du nekter å skrive under.
Sandersen Skrevet Oktober 3, 2008 Skrevet Oktober 3, 2008 Var visstnok kontroll pa rafnes sletta i dag ogsa. Mye ute om dagen. isj rafness sletta, har dårlig erfaring derifra.
Turbo-Tommy Skrevet Oktober 3, 2008 Skrevet Oktober 3, 2008 Det de to polititjenestemennene sa der og da er ikke verdt noen verdens ting. Om loven sier 2 års prøvetid, så kan ikke de engang heve seg over loven. Og siden du passerer 6 mnd uten lappen, er det vel obligatorisk med både ny teoriprøve og oppkjøring...eller?Det som derimot virker å ha blitt en tradisjon er å virke snille, de nesten unnskylder at de har stoppet deg. Dette for å få deg "på gli", og at du lettere vedtar overtrampet på stedet. Dette sparer politietaten for enorme ressurser, de slipper bl.a. å prøve saken for tingretten innen 14 dager, noe de måtte gjøre dersom du nekter å skrive under. Du må vel ha ny teori og oppkjøring uansett om man er i prøvetiden. Er man utenfor prøvetiden og mister lappen ifra 7-12mnd, så er det kun oppkjøring. Virker nesten sånn ja. Når jeg mistet lappen så påsto purken at jeg mistet lappen i 3mnd, for 115.6 i 70sone. Og han som stoppet meg er UP-mann og har vært det i evigheter. Vil nok tro at han vet bedre med såpass erfaring
zero Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2008 Var Bøleveien ja! Ikke så vanskelig og gjette. var en sort audi tror jeg ja... med to gamle svette jævler i...
MariusW Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Jeg ble stoppet i 110 i 70. Da sa han "det er bare snakk om 3-5 mnd og du slipper oppkjøring" BULLSHIT tenkte jeg! Jeg godtok ikke en PØKK på stedet. Og når jeg sjekka satsene så er det snakk om 6-8 mnd i 110-114 i 70. dvs jeg sikkert får 8 mnd siden jeg ikke godtok på stedet... Men etter 3 uker gikk jeg på politistasjonen og krevde lappen tilbake. Og etter litt om og men fikk jeg den Har enda ikke hørt noe! Så jeg nyter det så lenge det varer. Men ang trådstarter: 90 i 50 hørtes mye ut. La oss trekke en paralell med en kompis ( vet ikke om dette blir helt feil resonering men for moro skyld gjør vi det): Han ble tatt i 114,99 i 60 sonen. Altså 54 over. Han fikk 16 mnd på føtter og 30 timer samfunsstraff. Hadde han blitt målt i 115 hadde det vært fengsel. Han fikk IKKE bot faktisk. Så jeg tror det er trygt å si at du i alle fall skal ha 12 måneder uten lappen + bot. Smertegrensa på 50km\t er 76 og i 60 er den 86. Blir nok ei stund ja
kbteknik Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 hmm var på bøleveien jeg å 66 i 50 zone.... 4200 kr men jeg fikk da lov å kjøre videre...
zero Skrevet Oktober 4, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2008 men denna strekninga kunne det virkelig vært høyere. 70 hadde vært flott... ifølge oversikten på lovdata blir det teori og oppkjøring på nytt. samt 9 mnd uten lappen.
Gunnar Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Trotto, det er 3 uker. PS: Siden vi snakker Telemark/Vestfold her, pass dere for en blå BMW K1200 motorsykkel med sidevesker og LED-blålys. Sivil UP, observert på E18.
fish Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 men denna strekninga kunne det virkelig vært høyere. 70 hadde vært flott... ifølge oversikten på lovdata blir det teori og oppkjøring på nytt. samt 9 mnd uten lappen. Det er jo ett paradoks at den andre hovedveien inn til Skien på andre siden av elva har 60-sone nesten inn til sentrum, mens det på motsatt side er 60- og 50-sone den siste strekka. Mener det er flere boliger/avkjøringer/fotgjengere på "vest-siden" av elva.
Fliid Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Man kan stort sett mene mye rart, men realiteten er at fartsgrensene er satt slik de er satt. Utrolig fort gjort å miste lappen, jeg mistet den selv på Bøleveien i fjor. En meget utsatt strekning hva kontroller angår. Men men, gjort er gjort og man burde ta til seg læringen av dette. Hold sona : ) Om man mister førerkortet under prøvetiden så er det full teroi og opkjøring igjen med engang, utenom at du får den igjen etter 3 uker som er behandlingstiden for politet. Men utover dette så må man ta den på nytt. Har man vedtatt allerede så kan man glemme denne 3 ukeren og kan innstille seg på og ta alt på nytt (oppkjøring og teori) . Jeg råder til og ta ett par kjøretimer ekstra i tilegg til den standard oppvarmingstimen som følger med oppkjørings pakka.
Deep Dish Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Jeg ble stoppet i 84km/t i 50-sonen for 2,5år siden. Jeg fikk 11000,- kroner i bot, pluss 8mnd uten lappen....
hylle Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Har et spørsmål : Dersom en person ringer og sier ifra om at du har kjørt for fort/hatt farlige forbikjøringer, politet stopper deg etterpå, uten å hatt noen målinger osv. og inndrar førerkort på grunn av det vitnet har fortalt. jeg samtykker IKKE til dette, da er det vel selvsagt at jeg får lappen tilbake innen 3 uker??? Hva kan dette vitnet stille opp med i retten? dette blir jo mitt ord mot hans! hva kan skje? mvh.
GiljeN Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 du vil få lappen igjen det er d samme som om du og evt farmor skal ringe å kan ta lappen fra alle de ikke liker
hylle Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Takk. Jævlig frustrerende å miste lappen på slikt tull. og pleier dette ta hele 3 uker? dette har vel skjedd med flere herinne?.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå