Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

på alle 3 motoran jeg har prøvd på så har gnisten koblet ut.

og på min M30 B35 motoren kobler ut gnisten når jeg kobler av LMM.

om det er forskjelig fra årsmodel det veit jeg ikke.

Skrevet

kansje det er noe forskjel på de med føler på girkasse og de uten føler på girkasse...

min sviver også uten tilkoblet.. men det er noe sutrete svev....

Skrevet
ein m20b20/25 får knist uten LMM .... det burde folk som har e30 vite om...

Feks :D

Bruker å teste LMM ved å koble de av.

Men vet AROID har steinpeiling, så venter på å høre hva han baserer det på.

Skrevet
på alle 3 motoran jeg har prøvd på så har gnisten koblet ut.

og på min M30 B35 motoren kobler ut gnisten når jeg kobler av LMM.

om det er forskjelig fra årsmodel det veit jeg ikke.

I innlegget over har jeg nevnt at jeg tester LMM ved å koble dem av, det som skjer er ved fungerende LMM er at motor dør, er det det du mener?

Da blir gnist og alt borte.

Skrevet

alle med luft masse måler kan man koblet ut å sjekk om det er LMM som er defekt. (nødmodus)

på alle med luft mengde måler så har dem kuttet strømmen til coilen. i dem jeg har vært borti.(har ikke nødmodus)

bror min hadde en m106 motor med defekt LMM han fikk aldri start på den før han fikk tak i en brukt LMM. den kuttet strømmen til coilen.

på gamle M10 og m20 så har dem en map sensor den som styrer gnisten der. på dem som er uten map sensor så styrer hjernen tenningen. vist ikke får signal fra luft mengde måleren så sender den ikke ut gnist heller.

kan ikke noen som har en m20 test det i steden for å sett her inn å skriv.

(skriv hvordan motor og årsmodel, skal var med luft mengde måler)

Skrevet

Har hadde det kommet mye siden sist - Vel jeg fikk start på bilen, hva som er feil har jeg egetlig ikke funnet ut, da løsninga var litt fiffi.

Tok av kabelen inn til hjenen og satte den på igjen - da fyra bilen tvert - stoppa etter en liten stund - samme prosedyr omigjen og den fyra igjen. dette skjedde sikkert en 4-5 ganger før den ble stabil(delvis vel å merke)

Sliter fortsatt med pluttselige tenningskutt under kjøring, kutter 1-2 sekunder elnos for å så komme for fullt igjen. (Litt over gjennomsnittet irriterende i en knallhard figth på banen... :evil: )

Så flere gode tips mottas med takk :)

Skrevet

Det har vel vært en del som har hatt problemer med loddepunktene på Ecu.

Sjekk over de.

Skrevet
Det har vel vært en del som har hatt problemer med loddepunktene på Ecu.

Sjekk over de.

Tanken har slått meg at det må være noe i området der ja men er det hovedsaklig loddepunktene til pinnene ut av Ecu som er "standarproblemer", eller generelt loddepunkter på printen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...