Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

AC går hele tiden, tror jeg værtfall.. virker som Magnet clutch er koblet til hele tiden, kommer ikke spessielt varm luft uansett om jeg setter temp til 32grader.. bare lunken, noe som tyder på konstant kjøling.. sugerøret/retur røret til komp. er isdekt etter en 10min kjøretur.. noe som og tyder på at det går altfor kaldt.. noen som har peiling på disse magnet clutchene?

Har digital enhet i min bil, vet ikke om dette er orginalt men, var dette fra når jeg kjøpte bilen.. har ikke lagt merke til det før nå, når det har blitt litt kaldere i luften.. den siste 750 jeg hadde blåste nogenlunde varm luft etter 5min kjøring.. denne må man kjøre lenge før den skal klare å varme..

Etter lengre kjøretur virker det som vifta stopper og, dette kan tyde på en igjenniset fordamper, kommer og vann så det holder ut av drens rør uansett om det er 3grader ute eller 15grader..

Noen som har peiling på styrestrømmen til clutchen på komp.? eller noen ide va det kan være.. fant noe info på bytte til digitalt i forhold til gammelt.. om dette er gjort på min.. men, da skulle visst ikke komp. starte i det hele tatt...

Man har vell ikke noen mulighet til å skru av AC på det automatiske systemet.. bare sette det i øko modus..??

På forhånd takk

Raymond

Skrevet

Trykker du på AC-knappen (iskrystallen) så skal kompressoren slå seg av.

Du ser om kompressoren går eller ikke når du ser på den med motoren i gang. Hvis den står i fri så snurrer kun den "ytre" delen av reimhjulet. Skruene i fremkant står stille.

Skrevet

den snurrer hele tiden, trudde når du skrudde på iskrystallen at du bare skrudde den i øko modus ellno.. har ikke merka noe forsjell værtfall..

dvs. når du trykker på iskrystallen og lyset tennes så skal ac være av? for nå er den i stilling hvor lyset i knappen er av og ac går hele tiden..

kald som f.. :) vet ikke om det er styre enheten eller et relee som er gåent men, må prøve å jekke ut no sikringer trur jeg.. som går til komp.

Skrevet

Nå har jeg prøvd å kjøre uten sikring nr.7, 11, 20 i bilen.. det som sto i lokket at var til AC, selve enheten i bilen ble mørk.. men, AC kompressoren går forde.. noen som har noen ideer her? neste skritt må vell rett å slett være å dra ut kontakten til kompressorn eller magnet clutchen..

Noen som vet om denne har en egen sikring? bilen er tysk og klarte ikke finne noe som lignet på ac/kompressor på sikrings lista..

Mener jo selv at når ac enheten er ute av drift burde jo ikke denne gå, så her må det være no tjuvstrøm eller eventuelt et relee som ikke er helt som det burde?

Nå er jeg åpen for alle tips :) tenkte det var pga. nye enheten i bilen.. dvs den nye digitale, vet ikke om det er orginalt i denne bilen da..

Men, når den er strømløs burde det være noe annet skulle man tro..

Skrevet

Noen som har noe tips til hvordan å få koblet ut ac kompressorn?

er litt hastverk, vil unødig kjøre for mye med kompressoren gående konstant.. dette er ikke bar for verken kompressor eller noe..

bare få den strømløs så magnet clutchen ikke kobler inn..

kan det være at det er noe lager i komp. som er dårlig så den går hele tiden? hører ingen ulyder ellernoe fra komp....

Skrevet

Trekk ut pluggen til magnetkoblingen ved kompressoren da er den strømløs og skal stoppe gjør den det ligger feilen sansynlig i trkkbryteren. om den fortsetter å gå frir ikke koblingen ut, da må du fjerrne reima til du har rep/byttet koblingen.

Skrevet

Er det den svarte kontakten på toppen av kompressoren som

er til magnetiske clutchen? eller er dette en føler av noe slag?

zvwcob3xega758cqtnqi.jpg

Koblet ut denne kabelen og ACn kjøler som bare f... enda.. så, da er det vell noe annet.. om det er kabelen til mag.clutchen.. :\

Skrevet

Det er riktig kontakt ja. Har sett att lager til remhjul har røket og blikk fra det har kilt seg i magnetkoblingen. du kan ta av fremre del av clutshen så ser du det. reima bør fjærnes til den er reparert.

Skrevet

Hei. ser att du ikke har sep. reim til a/c. så da må du skru av clutshen (bolt i framkant) pass på kilen i akselen, den faller sansynlig ut når du trekker av clutshen.

Skrevet

jepp, skal opp på bukk med bilen så man kommer til.. må finne ut om det bare er å bytte lager/clutch eller hva som er gæli.. bilen blir brukt minimalt fram til dette er fixet.. det er sikkert å visst..

Takker for all tilbakemelding osv.. :) veldig kjekt med forum det må jeg si..

Skrevet

takker og bukker, noen som har gjort denne jobben selv? ser ut som det går uten å ta den vekk fra bilen om man bare får lånt en bukk eller kommer under bilen..

Men, etter det jeg fant ut på oemparts så ser det ikke ut som det er no deler til denne orginalt.. går det ant å bytte lager eller gjøre noe med denne? eller er det inn til bmw å bytte til ny som gjelder?

alt går jo ant :) men, bare lurer.. :)

Skrevet

Lagrene er standard og kan kjøpes hos en skf forhandler. Hakk og småskader kan pusses vekk, er det skjevheter eller spolefeil må du kjøpe ny clutsh. Det er tranngt å komme til men går greit om du bruker speil og en god siegerring spredetang. Lykke til!

Skrevet

Nå er jeg lite newbie her.. va f..n er en siegerring og spredetang. :D

tipper det er lageret siden den er inne hele tiden.. hadde det vært feil på spolen ville den vell ikke vært koblet inn hele tiden? mine tanker værtfall..

sjekket ny clutch hos bmw 2700kr..

Noen som har no brukt liggende? :) må få demontert iløpet av uken så jeg får sett hva som er feil.. skjevheter er vell bare å måle som den er nå ifølge den guiden som var postet tidligere.. den DIY Guiden?

Takker for alle tips og trix :D

Skrevet

Se på linken, det er den tanga og ringen du ser der. den brukes til å utvide ringen ut av sporet i huset. når den er tatt av kan du bare trekke hjulet løs og bytte lagrene i det. Det vil være en god ide å bytte vannpumpe, termostat, strammehjul og reim samt spyle kjølesystem og ny frostveske om ikke det er byttet på en stund når du først har demontert deksler og muligens radiator for å komme til der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...