Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaske grundig, polere/vokse, spraye inn rustbehandling, ut med batteriet eller få det ladet innemellom, full tank, og eventuelt sette bilen på bukker/eller sette på noen dårlige dekk er noe jeg vil vurdert :-)

Skrevet

Har jo egentlig tid til det, fin garasje jobb det. Får man bort møkkete flekker i lakken som jeg ikke klarer å gnukke bort når jeg vasker, med polering?

Noen tips til hvordan jeg enklest mulig kan få kommet under bilen og vaska godt? har ikke tilgang til noe bukk. Og er biltema polishen grei eller? fant en flaske i garasjen seru.

Skrevet

Står bilen tørt og fint hele vinteren?

Min står i 12-15 grader hele vinteren. Jeg parkere den, setter på en smart batterilader, låser den og går. Fyller godt med luft i dekka slik at ikke de blir avlange og så lite bensin som mulig.Rører den ikke før jeg tar den ut etter påsken neste år en gang.

Parkere den iløpet av Oktober.

Skrevet

bilen står tørt og fint hele vinteren, men er ikke oppvarma da. uten om når jeg skal suse rundt der, da blir det fyra med propan.

Men tom eller full tank? :o noen som veit? kanskje ikke verre en en flaske med kondensfjerner fra eller til uansett?

Skrevet
Står bilen tørt og fint hele vinteren?

Min står i 12-15 grader hele vinteren. Jeg parkere den, setter på en smart batterilader, låser den og går. Fyller godt med luft i dekka slik at ikke de blir avlange og så lite bensin som mulig.Rører den ikke før jeg tar den ut etter påsken neste år en gang.

Parkere den iløpet av Oktober.

Tar du den ikke i det hele tatt i løpet av vinteren? Har bevegelige deler på bilen(dempere, ledd, girkasse, diff) så godt av å ikke bli brukt over så lang tid egentlig?

Selv kommer jeg nok til å bruke bilen de dagene det er bra vær og ikke salt på veiene. Men så bor jeg i bergen og her er det maks 2-5 dager med snøvinter.....

Skrevet
bilen står tørt og fint hele vinteren, men er ikke oppvarma da. uten om når jeg skal suse rundt der, da blir det fyra med propan.

Men tom eller full tank? :o noen som veit? kanskje ikke verre en en flaske med kondensfjerner fra eller til uansett?

I ditt tilfelle så burde det være proppfull tank.

Du varmer opp plassen noen ganger i løpet av vinteren, og det gir godt grunnlag for kondens i en tom tank, og diverse andre hulrom i bilen forøvrig.

Vinterlagre bilen på den måten slik at den blir utsatt for store temperatursvingninger mange ganger i løpet av vinteren, er egentlig lite bra!

Fyring med sånn flyttbar propan ovn, øker også luftfuktigheten med mange prosent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...