LHrightye39 Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Hei! Er ganske ny på dette med automatgir, da jeg vurderer å kjøpe en bil som har dette. Har i dette tilfellet noen spørsmål angående automatgir. Den som jeg var å såg på bil hos sa at man ikke skulle f.eks starte bilen og rygge den ut av garasjen for så å stoppe den, da dette kunne skade automatkassa. Skulle gå hvertfall 5-10min før man stoppa igjen! Og så hvis man f.eks kjører litt hardt, med tung last etc eller mye aksing, skal man da, hvis man stopper like etterpå, vente med å stoppe bilen til den får summa seg ned litt eller? På forhånd, takk!
Glennski Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Har ikke jeg hørt noe om ihvertfall... Klart, man skal jo ikke stoppe å starte hele tiden, men det skal ikke ta noen skade av det du sier der iallefall.
Sjøbuse Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 så hviss jeg skal ut av gården hjemme så må jeg rygge i 10 min før jeg kan snu og kjøre riktig vei? eller kan jeg rygge ut så må bilen stå i 10 min før jeg setter den i D for å kjøre?
Rogern Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Jeg har en 730ia arbeidshest med nærmere 300k på telleren. Har dradd mange tunge last med den uten å ta noe spesielt hensyn. Den blir også veldig ofte bare flyttet på da den for det meste bare står i veien og den er "gollje" god
Sir Hofstad Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Hadde en tabell fra produsent som sa noe om ca 30 min i park, osv tror det var ca 10 min i drive på tomgang og 3 min på 3000. Men skal sjekke manual igjen.
LHrightye39 Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2008 Hadde en tabell fra produsent som sa noe om ca 30 min i park, osv tror det var ca 10 min i drive på tomgang og 3 min på 3000.Men skal sjekke manual igjen. Forsto ikke noe av det du nettopp sa Har noen spørsmål til Hvis du står i et lyskryss, skal du da sette bilen i nøytral når du venter eller kan du bare la den stå i drive og holde på bremsen? Si du blir stående 30sek - 1min... er det skadelig?
Sir Hofstad Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Tåler opptil 10 min i d på tomgang tror jeg det var.
-Shark- Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Aldri hørt om dette tilfellet. Hva i allverden er det som blir skadet av rygging ut av garagen og deretter stoppe rett etter på? Iallefall med peugeot og mercedes som jeg jobber med , har dette aldri vært noe tilfelle.
Bimmerlars Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Høres ut som han du var å så på bil hos blander turbo og automatkasser. Turbomotorer skal stå litt på tomgang før de stoppes slik at turboen slutter å snurrer før du kutter oljesmøringa. Men å rygge ut av garasjen gir ikke noe fart på turboen og du trenger da ikke stå i 10 min.. Får da være grenser til opplagring.. Jeg har heller aldri hørt om noe slikt, men har ikke all verdens greie på autolat heller. Dette høres ut som noe han har hørt fra en som ikke visste hva han prata om. Bare tull tror nå jeg
tomerikk Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Ved normal bruk bør det ikke være noe problem. Så noen (ikke). Ikke tro att olje og filter varer evig, ikke ha bilen i bevegelse eller mer enn tomgangsturtall ved skifte mellom D-N-R. (Racestart) og fishhooks er bannlyst på disse kassene.
nimitz Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Mye av det du ble fortalt av han fyren er tull. Har hatt en del biler med aut og ikke hørt om noe av det. Det du kanskje vil merke ved kjøring med kald motor er at den kan trenge litt mer turtall før kassen girer. Men det er normalt. En annen ting. En bil med aut må ikke taues lenger enn et par kilometer. Blir det lengre så må mellomaksel frakobles. Ellers, kjør som vanlig og nyt følelsen av og kjøre komfortabelt. Lykke til.
Sir Hofstad Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Kan taue en autolat hvis oljepumpe er på utgående aksel.
B m w 5 2 5 i Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Hva med litt lek på vinteren med alt av hjelpemidler avslått? Er det fy-fy på autolatkasser?
Morty999 Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 jeg kan si en ting hva som IKKE skal gjøres. 7000 rpm i "N" og rive den i "1" da dør automat kassa FORT. men 520'n børna da
Sir Hofstad Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 jeg kan si en ting hva som IKKE skal gjøres. 7000 rpm i "N" og rive den i "1" da dør automat kassa FORT. men 520'n børna da 540 døvva
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå