Gå til innhold

BMW M3GT #109

Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg brukt en del av dagen, og holder på enda, med og sette alt sammen igjen baki bagasjerommet, sier meg ferdig der for denne gang, spørs om det blir noe når sommerværet slår til igjen, noe småting som må lakkeres og slikt men er ikke rett plass å holde på med sånt der den står nå.

Støpingen av gulv har latt vente på seg så er litt redd for og begynne på for store prosjekt nå da bilen tross alt må ut av garsajen å bli stående ute mens sementen hardner.

Har jo begynt å kjøpe inn det som trengs for å renovere GT fram-spoiler festene men lurer på om jeg lar dette også vente til at jeg har fått kjøpt inn alt....

Skal prøve å vaske gulv/bagasje romsmatta nå i kveld så den tørker over natta så kanskje jeg tar ett bilde baki der :)

Har fått inn de nye gulv mattene inni bilen samt indre innstegslista på førersiden og helheten ble noe her også noe helt annet, innstegslista var jo knekt på midten og var helt løs da den manglet masse div klips, matter var mangelvare :P Eneste jeg lurer på er om at mattene ble for lyse, de skal jo være grå fra orginalt av men disse tror jeg er hakket lysere enn de orginale, samt at disse er ikke velour sånn som bilen ble levert med, det får jeg rette på siden da hovedsaken var å få tak i matter :)

Mulig jeg prøver meg på den lær behandlingen av setene nå som temperaturen har gått fra -10 til 0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei, her er flere skrekkbilder på dårlig håndverk fra vårt naboland :P

Har nå plukket av framfangeren m/GT spoilern og som jeg trodde manglet det ikke på dårlig håndverk her heller. strips, sukkerbiter osv.

Værste er vel at på den ene siden hang GT spoilern, som jo får noen kg luftpress på seg i fart, bare i ett strips. Ellers har fremdekket gnagd seg gjennom lokariskjemen på den ene siden samt at det mangler en del plastikk. El nettet er også så som så ut til lys og tempføler, men som elektrikker skulle jeg kunne få gjort noe med det ;)

fep7too7yrww552zqzvu.jpg

dette var alle 8 skruene hele equipasjen hang i #-o

*kanskje vanskelig og se men det ligger 4 muttre i posen

ysuna2zltwu4isgjnazr.jpg

så nå blir det å handle inn det som mangler så skal vel spoilern bli sittende fast igjen ;)

Endret av Olelink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt du finenr ut av det! er nok pga fangeren den innerskjermen har blitt spist opp... sikkert ikke de grøftelys beskytterene bak der, slik at innerskjermen går i dekket i fart :-s

jepp, grøftelysbeskyttelsen manglet på den siden, hang igjen ett halv strips der nede ;)

mange av disse bildene jeg kunne startet skrekk eksempel tråd med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det :)

fant som sagt mye negativt om denne bilen på svenske forum, blandt annet om km fusk, men service hefte som fulgte med er så vell utfylt av bmw verksteder at jeg avliver den myten.

Var også mye snakk om at den var hard kjørt, men helt ærlig så skal man lete lenge etter en GT med mer enn to eiere som ikke av en eller flere eiere har blitt ravet litt med desverre, motor høres fin ut og drivverk også så tror ikke den har fått mer juling enn hva den har tålt :) Alle GTer fikk jo håndplukkede motorer, ble kun brukt de som ytet best under fabrikkstestene.

Og det kosmetiske holder jeg nå på med, så tror dette kan bli ett fint eksemplar igjen med tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bestille noe deler igjen i dag, har sett over hva som mangler nå på framspoilern. Lurer på om jeg skal lakke spoilern da fargen på den har falmet ganske mye, har gått fra svart til grå, det går ikke [-X

Fant ut at framfanger/spoiler måtte være et greit prosjekt å ta nå da bilen fortsatt er flyttbar da med tanke på gulvstøping :)

Gulvmatta/bagasjeromsmatta var ikke tørr ennå, ble helt svart vaskevannet jeg vasket med så den var IKKE ren, men legger den ikke tilbake i bilen før den er helt tørr. Så den får fortsette å kose seg på badegulvet med god lunk på v.kablene ;)

Fikk også festa nakkestøttene i baksete i går, de manglet det klipset under hatthylle-trekket som holder igjen bena, skjønner ikke hvorfor de var fjernet menmen :-k Hadde ekstra klips fra 325'en så nå sitter de fast igjen :)

Tror jeg har fjernet nesten ett kilo med sånn klister/myk masse som ikke størkner og erstattet det med klips, tildligere eiere har vært temmelig slappe til å kjøpe inn klips når de har takket for seg og heller brukt sånn klister masse [-X greit med en liten klatt her og der, først og fremst som lyd dempende masse ved vibrasjoner, men ikke som erstattning for klips rundt hele dørtrekket liksom :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det har vært mye klistermasse på alle BMWene jeg har vært borti. Trodde det var originalt fra fabrikk i tillegg til klips, for å slippe rakling osv.?

Skal ikke se bort fra det nei, det demper jo godt for skrangling da det ikke størkner :)

Det jeg hengte meg opp i var at de hadde dundret på med sånn masse istede for å erstatte ødelagte klips, som rundt dørtrekket på ene siden var det bare to klips igjen ;)

Noen som vet hvor man får kjøpt sånt?

Fint å bruke sammens med klips der det kanskje blir liggende litt løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...