Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Ta skiltet fra e34`n. Blir det noen spørsmål så har du bytta om skilt på bilene ved uhell etter polering.

hehe, hadde jeg vært polis da hadde jeg nok tenkt "hjelpe meg å han skal være entusiast) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gjort litt fornuftig i dag igjen ;)

I dag gikk dagen med på å overhale gir-skift mekanismen som var nokså slapp i fisken :P

Måtte senke girkassa for å komme til men slapp å av med drivakselen, skrudde bare løs girkasse traversen samt opphengslagret på drivakselen og da kom kassa langt nok ned.

Skiftet alt på undersiden av bilen untatt girstang, stagene og det øvre fremre festeklipset. Innvendige deler som tettningsgummi, lyddemping, girkulemansjett.

Skittent :P

lju375glkgks1fbda7jg.jpg

Nye deler kontra gamle, mange av foringene som var rimelig slitte samt at noen var borte f.eks. den dempe-puta som sitter i kuleleddet på det korte stager var borte :P

opc6u8m3duaoc6oempjr.jpg

Her er stagene å det ene klipset vasket og polert samt påmontert noen av delene.

2d9kzvf21us6t159b77r.jpg

Her er stagene å girkula på plass igjen så girkassa kan løftes opp å festes igjen.

7mbevnk19392z31h5llc.jpg

k16hzd8fbwc6aoukxrp2.jpg

festebraketten til girkassa var helt svart, men etter litt rens og polish ble den fin igjen :)

2evqs8r8jndebyst9rav.jpg

Alt på plass igjen.

t9x3bzgr82bkdl58l532.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foresten funnet ut hvorfor det til tider forekom en svak svidd lukt under bilen under lengre turer, lyd-dempematta på høyreside har løsnet og ligger å subber mot drivakselen, vises på bilde at det er svidd inn merke i matta samt hvor det har tatt borti akselen.

vexhpqlgpaqc2lj2tpey.jpg

Har jo en tråd gående om "subframe disaster" og der ble girkasse-travers forsterkninger nevnt, så her er btw ett bilde av hvordan girkasse-travers forsterkningen (høre side) ser ut (dårlig bilde men de som har sett under sin egen e36 ser vel forskjellen), de ble vel utviklet å kom sammen med forsterkningene til traversopphenget bak og travers-feste forst. ble etter hva jeg har lest meg fram til montert standard på M3GT samt alle M3 3,2l.

Har ikke hørt om noen e36 som har tatt knekken på festet til girkasse-traversen før så jeg antar at de er en ren racing forsterkning og som kanskje bare kom orginalt montert på GT, men den er noe alle kan kjøpe og som bare sveises fast nærmest som en spacer, se bilde.

9nd2jjqvjj1bpjyt7xs3.jpg

om noen lurer;

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pusset over midt delen av eksos anlegget nå i dag, ingen bilder, ikke så mye å ta bilde av heller, tok det meste av overflate rust men det har jo skurt nedi bakken osv så det er ikke strøkent lenger akkurat, men pussa bort mye av røsten samt polerte det så det ble betydelig bedre enn det var :)

kunne jo lakkert det men det blir ikke i denne omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lakkstift pakke i british racing green (lakkstift og klarlakk) bestilt fra koed :)

Edit: Motatt i dag og er spent på å prøve det :)

3m4vqr70vn2hnq08s5xm.jpg

mtd8e7o1aw1p5f2cj67b.jpg

PS: Tror nesten at neste investering må bli ett skikkelig kamera for mobilkamera gir virkelig suverent dårligst bilde ved dårlige/vanskelige lysforhold/nærbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da annser jeg GT spoilern som ferdig, har lagt på ett par lag med halv-gloss black på hver side samt pussa over det værste først, ikke brydd meg om å spakle småskadene da jeg ikke er helt sikker på om jeg kanskje skal investere i en ny spoiler for finere bruk som er strøken mens denne blir for fremtidig banebruk/daglig bruk. Den er jo såpass lav at den er litt utsatt for å skrape nedi og begge GT'ene jeg så på og vurderte å kjøpe før denne manglet sine etter å ha knust dem mot fartsdumper osv.

8jbhdjuc92wr6zwp5qjv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette. Et tips ang lakkstiften, er at hvis du skal legge i små steinsprutskader, så bruk tuppen på en tannpirker i stede for penselen i flaska, så får du et finere resultat.

:) prøvd den før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bensinfilter og filter-dekslet skiftet, frisklufts innsug til dynamo satt på og framfangeren er sammensatt igjen :) Ble noe helt annet nå med brakketter uten skade/bøy!, svart istede for nedslitt gråaktig spoiler, bremsekjølekanaler samt en liten polering av fangeren.

Tok noen bilder men de ble så dårlige at jeg tror jeg lar være å legge de ut.

Legger ut ett midlertidig bilde.

dqjw17i3yi5t5uqn6fd4.jpg

Som dere ser har gutterommet måtte virke som fin-mek garasje nå i disse kalde tider :P

ellers har jeg tatt ut framsete å vært hos en interiørtekker å fått sett på de små flengene i venstre sidestøtte. Han så lett på å skifte ut stoffet der, MEN problemet ser ut til og bli å finne riktig farge på stoffet (semsket skinn). Han hadde egentlig ikke så fryktelig stort utvalg i semsket skinn så det nærmeste vi kom syns jeg fortsatt ikke er nært nok, så må vel ut på leting etter en som har spesialisert seg mer på bil interiør da dette egentlig var en møbeltrekker som også tar på seg bil interiør.

Kunne selvfølgelig trekt om alt semsket skinnet på hele førerstolen og nakke-puta, men syns ikke det blir riktig. Meningen er å skifte ut hele venstresiden på førerstolen, både rygg og sete da det begynner å bli slitt i sete støtten også, men la høyresiden og nakke-puta være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette. Et tips ang lakkstiften, er at hvis du skal legge i små steinsprutskader, så bruk tuppen på en tannpirker i stede for penselen i flaska, så får du et finere resultat.

:) prøvd den før?

Ja, har jobbet noen år innen bilbransjen, å vi brukte kun tannpirker på slike småskader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...