Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

BTW

Har ikke lyst på helstøpt replica vinge.

det er unasett uaktuelt! hehe

tommy har nok et svar til deg ;-)

Ole har selv funnet ut at disse delene er utgått hos BMW Motorsport. Jeg kjøpte mine gjennom en BMW forhandler i tyskland for 2 år siden, å har nok fått et av de siste settene som var igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Tommy var nok en av de siste som fikk tak i nye orginale fra bmw gitt 8)

Men Tommy, vet du om høyde-klossene er like på GT vinge og ltw vinge?

Såvidt jeg vet så er det bare en forskjell på GT og ltw vinge (M3 Lightweight, solg i usa), ltw vingen har bremslys i den nedre delen, men ville jo trodd at resten var likt?

Har funnet noen komplette vinger med risere (høydeklossene) i usa.

Klossene ser jo like ut på bilder i allefall.

Både ltw vinger og GT vinger, stivt priset men vingen min er jo uansett skadet så det blir en vinn-vinn situasjon selv om det blir dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger jo bare leppa, og de festegreiene vel...

Spoiler : 3300

Braketter: 1300+1300+1600

Sålfangeren: 2600 (spesiell en med hull for GT brakettene)

Diverse spesialskruer m/m: >1000kr

Men hva med denne da Sondre, kanksje litt billigere samt enda sjeldnere, fra en spesialversion av 318is, class II spoiler for 318is

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/x/q/0.png

oi! hvor fant du den!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal være like, så sant det er til coupe. Den på GT'en er forøvrig den samme somm heter IS classII

svarte du på min post om riser klossene eller sondre's post om 318is fram spoiler Tommy :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger jo bare leppa, og de festegreiene vel...

Spoiler : 3300

Braketter: 1300+1300+1600

Sålfangeren: 2600 (spesiell en med hull for GT brakettene)

Diverse spesialskruer m/m: >1000kr

Men hva med denne da Sondre, kanksje litt billigere samt enda sjeldnere, fra en spesialversion av 318is, class II spoiler for 318is

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/x/q/0.png

oi! hvor fant du den!?

Gå inn på realoem.com; e36->sedan->318is->05/1994->left->manual->browse parts->vehicle trim->bumper->front class II : )

(vehicle trim->carrier bumper front, her er stålfangeren du må ha, merket "ONLY APPLIES TO INDIVIDUAL SERIES 94 CLASS II")

fanger, dtm list og splittere er like som de du har ;)

Vet ikke om den kan justeres men mener og ha lest at den har to posisjoner, helt inn og helt ut. Spoileren har noe samme form som GT/ltw men er helt ulik i innfestninger osv og ikke trinnløst justerbar som GT, man ser jo at brakkettene er mindre dimensjonert og er enklere festet også, noe som gjør den billigere.

Såvidt jeg vet er det svært få som har en sånn så kan være morro å ha noe sjeldent :)

Jeg sjekket på koed alt kan vist skaffes og prisene er:

Brakett v. :950

Brakett h. :950

Brakett midten:1300

Spoiler:3000

Stålfanger:1550

Sum: ca 7500 + diverse skruer osv(her er det nok brukt helt vanlige skruer og ikke spesialdreide skruer og schimser som på GT som du også sparer mange kroner på at du ikke trenger). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal være like, så sant det er til coupe. Den på GT'en er forøvrig den samme somm heter IS classII

svarte du på min post om riser klossene eller sondre's post om 318is fram spoiler Tommy :-s

Det var tilegnet bakvingen ja

Ok ;)

Har dialog med noen som skal selge gt vinge med risere, så vi går se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger jo bare leppa, og de festegreiene vel...

Spoiler : 3300

Braketter: 1300+1300+1600

Sålfangeren: 2600 (spesiell en med hull for GT brakettene)

Diverse spesialskruer m/m: >1000kr

Men hva med denne da Sondre, kanksje litt billigere samt enda sjeldnere, fra en spesialversion av 318is, class II spoiler for 318is

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/x/q/0.png

oi! hvor fant du den!?

Gå inn på realoem.com; e36->sedan->318is->05/1994->left->manual->browse parts->vehicle trim->bumper->front class II : )

(vehicle trim->carrier bumper front, her er stålfangeren du må ha, merket "ONLY APPLIES TO INDIVIDUAL SERIES 94 CLASS II")

fanger, dtm list og splittere er like som de du har ;)

Vet ikke om den kan justeres men mener og ha lest at den har to posisjoner, helt inn og helt ut. Spoileren har noe samme form som GT/ltw men er helt ulik i innfestninger osv og ikke trinnløst justerbar som GT, man ser jo at brakkettene er mindre dimensjonert og er enklere festet også, noe som gjør den billigere.

Såvidt jeg vet er det svært få som har en sånn så kan være morro å ha noe sjeldent :)

Jeg sjekket på koed alt kan vist skaffes og prisene er:

Brakett v. :950

Brakett h. :950

Brakett midten:1300

Spoiler:3000

Stålfanger:1550

Sum: ca 7500 + diverse skruer osv(her er det nok brukt helt vanlige skruer og ikke spesialdreide skruer og schimser som på GT som du også sparer mange kroner på at du ikke trenger). ;)

jøss... hadde jo kanskje vært noe å vurdere etterhvert :-)

men får se, er nok litt andre småting som er viktigs nå :-) hehe... fått gjort noe mer med gten btw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke annet enn å legge altfor mange planer om hva jeg skal gjøre og skulle ha gjort siden jeg er på nordsjøen nå, men hjem på fredag og da blir det vel å bestille litt diverse samt å skru i helgen ;)

Har brukt en del tid på å se på nett etter deler samt snakke med koed om hva som kan/ikke kan skaffes av motorsport deler.

ellers blir det lite tid til overs her ute med 12t dag pluss 4t overtid stort sett hver dag hele turen (14 dager). også lite man får gjort når man ikke har tilgang på bilen, får ikke sjekket diverse delenr osv.

du da Sondre, sjer det noe med din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt mer deler fra koed i dag, blant annet

- Org. Tåkelys

- Org Blinklys, forran

- Masse div. smått for å få på framfangeren igjen etter hvert.

- Avstands-stykkene mellom lokariskjærm og framfanger

- 16 nye hjulbolter

- Diverse til midtkonsollen

Er også en annen pakke på tur, men innholdet i den forblir ukjent for dere en stund ennå.

Ellers tenkte jeg å begynne å se litt på no små rust nå i kveld nå som det har blitt betydeligere varmere i været samt få testet lakkstiften fra bmw :)

Plukka av spoilern (bak) i går for å ta en nærmere titt på den, sprekkene var ikke så gale som jeg trodde, men det ser jo ikke fint ut og håpløst å lakkere, så den kommer nok til å bli reserve spoiler etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pusset over de delene av bagasjeluka som vanligvis ligger under spoilern, det har manglet en del gummiremser her (noe jeg forsåvidt kunne gjettet) som har gjort at lakken er temmelig slitt under vingen. Men ikke slitt helt bort så det er ikke behov for å gjøre noe med det nå da jeg ikke skal kjøre rundt uten vinge uansett.

Heller ikke no rust å finne i skrue hullene i luka heller.

Ser litt ugjennkjennelig ut uten spoilern :P

Endret av Olelink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom en av to etterlengtede pakker fra usa :D

Pent brukte og orginale risere til GT vingen :)

Disse sluttet bmw å lage i 1998 og det siste paret ble solgt i 2006/2007 så disse kan ikke kjøpes lengre og de er jammen ikke lett å finne brukt heller.

9217ymrh5pmtenrb0cqb.jpg

ozivdi2k15c6sbfc1at1.jpg

Det kom også pakke fra Koed,

Nye blinklys og tåkelykter:

ebodc2k56azi5h7fvare.jpg

Noe diverse til GT vingen:

5e773rjxa0abt66je0k7.jpg

Samt en del skruer til å sette på framfangeren igjen.

Har selfølgelig bestilt noe feil også, regna med at man skulle bruke M-tech avtandsstykket mellom lokariskjærm og framfanger på GT også, deeet skal man vist ikke, er ikke plass til den pga spoilern så må ha det vanlige avstandstykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...