Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

trenger ikke bli frekk! :lol:

her har du filmen med kald motor!

Har da sett den videoen, men hva er det du ser som tilsier at motoren er kald i den filmen?

med hensyn til erfaring... når eksosen ryker sånn, pleier den somregel ikke å være varm... varm eksos tar livet av den dampen før den rekekr å komme ut ;-)

Har ikke den erfaringen jeg nei :-s

Men samme det da Sondre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke bli frekk! :lol:

her har du filmen med kald motor!

Har da sett den videoen, men hva er det du ser som tilsier at motoren er kald i den filmen?

med hensyn til erfaring... når eksosen ryker sånn, pleier den somregel ikke å være varm... varm eksos tar livet av den dampen før den rekekr å komme ut ;-)

Har ikke den erfaringen jeg nei :-s

Men samme det da Sondre :P

ja, egentlig... blir nok bra uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 18 knappers OBC up and running. Tok litt tid men ville koble til alle funksjonene samt gjøre det skikkelig så har brukt bare ledninger i samme farger som orginalt og satt inn orginale plinter i kontaktene, lagt ledningene dit koblingsskjemaet viser de skal (istede for å bruke strømtyver over alt).

Ble noen turer på bilhuggern for å få tak i riktige farger på ledninger samt diverse kontakter å ta plinter fra osv men ble fornøyd med resultatet.

Har koblet til alle funksjoner utenom timeren på air-condition da jeg ikke har dette ennå. Ellers fungerer alt, kodet startsperre, check control, hurtig-knappen på blinklys hendelen, har låst opp de gjemte funksjonene osv. :)

ip8m53gt30ip6vqkhvly.jpg

m5tie82rihdx7pxy00rl.jpg

(Har også byttet til org girkule med lys)

bbf6oof65q0jqqnjq69w.jpg

hva brukte du som diagram når du kobla den? skal snart montere samme i min bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva f er det som har skjedd med konsollen din? Ser ut som karbonet har sprukket jo!! :(

Hva måtte du gi for de org tåkelyktene?

Hva konsollen angår er dette desverre ett veldig vanlig problem med karbon konsollen, det er klarlakken som sprekker.

tåkelyktene er uorginale men er helt lik de orginale og koster 340kr per lykt.

koed.no --> e36 --> nye deler --> lykter++ --> tåkelykter

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva brukte du som diagram når du kobla den? skal snart montere samme i min bil..

Jeg har komplett ledningsdiagram for e36 på data samt at jeg brukte denne da det komplette ledningsdiagramet er litt tungvindt å bruke;

http://www.lys.it/bmw/3.html

Og denne forklarer litt mer hva komponentene er og hvor de befinner seg, samt at den passer bra om du har f.eks. analog klokke fra før;

http://www.dazultra.co.uk/bmw/obc/

Har en rettelse til diagramet (http://www.lys.it/bmw/3.html)

- X1070 pinne 1 er tom på skjemaet men det skal en brun og grå ledning hit fra bremslysene. (hvis du har/skal ha Check Control)

Om du har Check Control og Ute-temp fra før så har du jo ett godt utgangspunkt siden den svarte kontakten (x1070) da er så å si ferdi, eneste du trenger å gjøre er å klippe rød/gul og brun som er +12V og jording. Disse skal over på den hvite kontakten (x1071). Når du har gjort dette skal basic ting som Ute-temp, CC (hvis du har), klokke osv fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, egentlig... blir nok bra uansett :-)

Bedre enn det er nå iallefall ;)

Om scorpion potta bråker så er det lite i forhold til hva det er nå uten bakpotte :lol:

skal ikke bare bygge deg en rally GT da? :-) hehe...

cise, blir vel strengttalt litt vanskelig å trekke alle kabler til lykter og sånt i bilen din da? du har vel bare klokka og tempmåler?

du får nok ikke noe mer info ut av den, enn dvd spilleren du ikke bruker :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering, da er også timeren på klima anlegget koblet til :)

Lå å irriterte meg i natt over at jeg ikke hadde fått kobla den til, så nå er alt på OBC'en tilkoblet.

Om jeg skal få brukt klima-timeren så må det nok trekkes mer kabel, inn noen relè samt at OBC'en vel må kodes om så "Time" kappen skifter funksjon fra stoppur til klimastyrings-tidsur.

Men dette får bli senere, er egentlig fornøyd med stoppuret og jeg da.

Kan være likså smart å ha det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hit og trekk kabler på min bil og, vil ha største OBC selv jeg ;)

Skal ikke så stor jobb til for å få de mest basic tingene på OBC'en til å virke :)

Nå skal det sies at jeg som elektriker syns sånt bare er kos å holde på med, nøste opp i koblings skjema, få det til og se ryddig å pent ut og ikke minst virke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom det pakke fra koed :D

y3ozf7r9w8xvsbcykadc.jpg

Potta så jo ikke så spesiell ut på koed sine bilder, men den er mye :!: grommere i virkeligheten enn på koed's bilder 8)

Samtidig som at jeg ble über-fornøyd med utseende så er lyden grom :D

Bilen begynner da å ta form igjen etter vinterens skruing og syns det ligner ett bra resultat :)

 

 

Endret av Olelink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...