Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

kommer an på bilen... jeg for min del stod i 1 time med lakkrens, uten at puten fikk en antydning til møkk på seg (fikke vel vekk mest rask med clayen) så er det litt lett polering hvis man ikke har riper, så er det evt sealer, og så voks... ;-)

kan sikkert være verdt 3000 for å få jobben gjort godt og grundig, så er det lettere for deg å holde den blank og fine senere...

Får se hva som skjer til våren. GT'n skulle egentlig hatt ny lakk :)

Prøvde clayen på 520'n nå i dag. Sykt hvor bra det ble :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet opp å så klar himmel i dag, det betydde en ting. Ut med GT'n å vaske på nytt for så å prøve clay kittet på den også.

Og jammen ble det kanon bra :D . Til og med spoilern som har hatt ett innslag av lakkstøv (sandpapiraktig overflate) ble glatt som glass. Det hadde jeg ikke trodd.

Har tatt noen bilder men håpet er at Jon kommer å tar noen skikkelige før det blir for mørkt 8)

Eneste som har vært litt synd i dag var at det er litt rått i lufta sånn at bilen aldri blir helt tørr, ellers skulle den fått en runde voks også.

Har også støvsugd den innvendig, banket mattene samt behandlet setene med swissvax leather milk igjen. Så nå er den om ikke annet klar for en ny vinter i en relativt støvete garasje :P

Her er bilder fra dagens vask og polering, håper Jon får noe fornuftig ut av de bildene han tok for dette er i kjent lav mobilkvalitet :P

- Først en ny vask, hadde blitt litt støv siden sist vask.

5mtzouv5ec5j03ju2765.jpg

- Her ferdig clay'et, men det var ganske rått i lufta så bilen tørket aldri

helt, derfor ble den ikke like blank som 520'n ble i går. Men jeg kan

love det ble bra.

2v5n05051llpfsrxhdzj.jpg

- Her etter støvsuging og skinnpleie, og ja mattene skal skiftes ;)

u55tr2swkk6a70uc8ffj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Høstvask del 2.

Etter en grundig spyling av hjulbuer og understell var det på tide å ta frem såpe og wash-mit. Spylte bilen flere ganger mens jeg holdt på med understell/hjulbuer, så bilen var klar for håndvask. Vasket først hele bilen ovenfra og ned til sidelistene rundt bilen, spylte så av hele bilen for så å ta hele bilen fra topp til tå en gang til, denne gangen helt ned.

Ble naturlig vis for mørkt for bra bilder av resultatet innen jeg var ferdig, men kanskje jeg tar noen i morgen.

Bilen står nå i garasjen og skal etter planen ikke ut av garasjen mer nå før til våren igjen, dog med unntak hvis det blir støping av gulv i garasjen.

Har mase planer for vinteren sånn at bilen er klar for førstegangskontroll til våren :)

Blandt annet skal den få Bilstein rundt om først som sist siden demperen v.f. er helt kaputt.

Hva brukte du inni hjulbuene? Bare vann? En god børste og en bra avfetting, f.eks Prikkbort anbefales! Hva slags mitt og såpe bruker du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Høstvask del 2.

Etter en grundig spyling av hjulbuer og understell var det på tide å ta frem såpe og wash-mit. Spylte bilen flere ganger mens jeg holdt på med understell/hjulbuer, så bilen var klar for håndvask. Vasket først hele bilen ovenfra og ned til sidelistene rundt bilen, spylte så av hele bilen for så å ta hele bilen fra topp til tå en gang til, denne gangen helt ned.

Ble naturlig vis for mørkt for bra bilder av resultatet innen jeg var ferdig, men kanskje jeg tar noen i morgen.

Bilen står nå i garasjen og skal etter planen ikke ut av garasjen mer nå før til våren igjen, dog med unntak hvis det blir støping av gulv i garasjen.

Har mase planer for vinteren sånn at bilen er klar for førstegangskontroll til våren :)

Blandt annet skal den få Bilstein rundt om først som sist siden demperen v.f. er helt kaputt.

Hva brukte du inni hjulbuene? Bare vann? En god børste og en bra avfetting, f.eks Prikkbort anbefales! Hva slags mitt og såpe bruker du? :)

Brukte bare høytrykks-spyler i hjulbuene ja, skitten satt løst siden den blir kjørt så lite med. Men kanskje i vinter blir det frem med avfetting å frem med lakk, bort med tectyl og frem med grønnfargen :)

Bruker meguiars wash-mitt og "optimum car wash" såpe fra ScandicShine.

Såpa gir bra med skum, løser opp skiten bra og lukter nydelig.

Wash-mitten er vel den samme som de fleste bruker, skulle bare ønske det gikk ann å få den i mindre enn large, den blir noe stor på mine små hender. Ellers kjempe fornøyd med wash-mitten, har begynt å vaske den mange ganger nå i maskin også, men like fin for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som har så kort vei til SS.. ;)

Tro det eller ei, har bare vært der en gang ennå #-o

Men det blir nok flere turer.

Vet ikke om jeg har nevnt det før, vet det var nevnt i trøndelags delen av nyeste fahrfreude. Vi i BMWCCN har rabatt hos scandicshine, både på produkter og jobb :)

Bare å oppgi at man er medlem når man bestiller varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått noen bilder som Jon tok tidligere i kveld.

Det var som sagt ganske rått i lufta så bilen har masse flekker med dugg, blandt annet på hovedlyktene, men det er på utsiden ikke innsiden :)

Det skal også sies at det var ganske mørkt når bildene ble tatt.

Bilen er her ferdig clay'et, og tørket av, men som sagt var lufta ganske rå så fikk ikke bilen skikkelig tørr.

g2ndx0oqo5ijg5o1q6vm.jpg

zc5wad98r58s9jwwbgvv.jpg

21scyd9wowkiqamq5bt8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette. Kan nevnes at SS kjører 15% på alle varer ut denne uka, så kan gjøre en god handel nå om du trenger noe mer hehe

Hvis det er den grønne chenille mitten du bruker er jeg enig med deg at den er litt stor. Føler også at det blir litt mindre glid med denne enn med Meguiars sin som er en del mindre. Holder ikke like mye vann som SS sin, men trives egentlig bedre med den på relativt ren bil.

Hvor mye rabatt har BMWCCN egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette. Kan nevnes at SS kjører 15% på alle varer ut denne uka, så kan gjøre en god handel nå om du trenger noe mer hehe

Hvis det er den grønne chenille mitten du bruker er jeg enig med deg at den er litt stor. Føler også at det blir litt mindre glid med denne enn med Meguiars sin som er en del mindre. Holder ikke like mye vann som SS sin, men trives egentlig bedre med den på relativt ren bil.

Hvor mye rabatt har BMWCCN egentlig?

Nei bruker Meguiars sin hvite wash-mitt hanske, men synes den er litt stor. Den var merket med large når jeg kjøpte den og har ikke funnet noen annen størelse enn large heller i Norge.

Mener det er 10% både på utstyr og jobb, står nevnt på side 103 i nyeste fahrfreude dog det der ikke står noe om rabatt på de diverse jobber han tar på seg men mener det var 10% på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten (for å skryte litt :P ), har lurt meg med på ett par bilder i Fahrfreude (nr 3, 2009) også.

Frøya treffet:

- GT'n vises som nr 3 i køen på bildet øverst på side 89 og såvidt i

samme kø på side 88.

ScandicShine treffet:

- Jeg (med hvit bmw motorsport t-shirt) har lurt meg med på side 98, 99

og 103.

- GT'n er med helt til venstre i rekken på øverste bildet på side 99.

- GT'n har også sneket seg med på bildet øverst til høyre på side 103

som forøvrig er av Jon's 320 vogn.

Vårmønstring hos GS:

- På bildet nederst til høyre på side 104 har de tatt bilde når jeg får

førstepremien for GT'n. Ett minne for livet det der :)

- GT'n står til venstre for en sølvfarget 1-serie med ryggen mot

inngangsporten på overisiktsbildet på side 105.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er VIP medlem på Detailers Club så får rabatt derfra ;)

Har du helt ny list på førerdøra eller? Den så mye mørkere ut..

Hvilke merker fører detailers club da?

Nei motsatt :P

Listene på dørene er lakkert av tidligere eier, men de fire andre små listene er nye. Skal bytte de på dørene også men de var noe dyrere pluss at jeg må ha nye "motorsport int" merker da de i mangel på klips har blitt "plast-sveist" fast av tidligere eier #-o

Fin Bil! :P

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjipe svensker altså ;)

Nei, detailersclub er et forum for bilpleieinteresserte, ingen forhandler ;) Men de har endel rabattavtaler med bl.a SS etc.

www.detailersclub.no

Ahh sånn å forstå. Visste at Detailers Club var ett forum men tenkte de kanskje hadde en form for nettbutikk eller lignende i tillegg. Har ikke vært så mye på Detailer forumet, burde nok tatt en titt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...