Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis det er bare salta veier der oppe, er det kanskje like greit å la den stå tørt og fint i stedet.

Du får ha en riktig god jul og godt nytt år 8)

Snø/is føre på veien der GT'n står, og de veiene som ikke er glatte er fulle av salt :P

En riktig god jul og ett godt nytt år til deg også Eirik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
har nå lest igjennom alle 64 sidene :) kjempe fin og strøken bmw du har, stå på :D

Ikke verst 8)

Alltid trivelig å høre at jobben så langt med bilen faller i smak :)

Den er jo ikke ferdig ennå og det gjennstår jo en noe "småtteri" før førstegangskontrollen (blandt annet en del på understell), men det ser nå lysere enn noen gang mtp på finansene til skilt på bilen til våren :)

btw, passert 40'000 visninger nå, det varmer med så stor interesse folkens :klemme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nytt År, Ole! Hadde du planer om å oppgradere understellet i løpet av vinteren, eller er jeg helt på tur nå? Jeg satt nemlig og leste om en kar i England som hadde tatt hele understellet, inkl lakkering av bærebruer, travers o.l. Skulle sende deg linken, men klarer ikke å finne den igjen. Hadde et bokmerke på maskinen, men den har gjort en eller annen oppgradering i løpet av natta og nå er den borte. Tror du hadde hatt glede av å lese denne artikkelen, så jeg skal lete litt etter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nytt År, Ole! Hadde du planer om å oppgradere understellet i løpet av vinteren, eller er jeg helt på tur nå? Jeg satt nemlig og leste om en kar i England som hadde tatt hele understellet, inkl lakkering av bærebruer, travers o.l. Skulle sende deg linken, men klarer ikke å finne den igjen. Hadde et bokmerke på maskinen, men den har gjort en eller annen oppgradering i løpet av natta og nå er den borte. Tror du hadde hatt glede av å lese denne artikkelen, så jeg skal lete litt etter den.

Takk i lige måde Eirik :)

Joda understellet skal overhales i vinter, har planen klar ;)

Høres ut som spennende lesning, si ifra om du finner den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da er ny pakke fra Koed bestilt :)

Ordren beviser at pakker ikke trenger å bli fysiskt store for å koste mye :P

* hjullager v.f. m/div pga mye slitasje.

* bremseskjold v.f. m/div siden hjullagret skal byttes.

* ekspansjonstank kjølesystem da den gamle er så missfarget.

* tennspoler m/mellomstykker (alle seks, uff de var dyre) siden de gamle har funnet veien inn i 520'n.

* Det siste forblir en hemmelighet, men bilder kommer når delene annkommer :D

Med disse delene (forsåvidt minus ekspansjonstanken og den hemmelige delen) begynner jeg nå jobben mot førstegangskontrollen til våren/sommeren. Målet er jo helt klart å returnere fra kontrollen uten en eneste annmerkning :)

Har blitt lite tid til GT'n sålangt i vinter, men jeg har jo flere deler liggende klar for montering bare tiden og temperaturen ute blir noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da kom delene fra Koed :)

pjndn2ekstmyyejjd97d.jpg

Her er en teaser på den fortsatt hemmelig delen, men noen vil vel fort skjønn hva det er da bildet er noe avslørende 8)

z37uz2xp80cpp6waccs2.jpg

Tenkte å ut å montere mye av det nå så da kommer det flere bilder snart tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der var tårnstaget på plass ja. Fikk du med de originale alu mutterhylsene til denne.

Alu mutterhylser?

Hvis det er spesial muttrene til tårnlagrene du tenker på så bestilte jeg de orginale muttrene (6+1 i reserve) selv om de var ganske dyre ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er coilene og tårnstiveren på plass :)

Coilene fungerte iallefall utmerket og motoren har faktisk en litt jevnere gange enn før.

2tkxmnfni9rvuhavkckw.jpg

Tårnstiveren ga motor rommet ett helt nytt helhets inntrykk!

(på bilde ble fargene i ///M logoen forvrengt)

tpchutdrvr7ewt2herld.jpg

6tdkzkd38khrft4jiqcz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men har fått gjort mer i dag :)

Har også byttet ut ekspansjonstanken. Var ikke noe feil med den, men den var meget missfarget samt at det er ett forebyggende tilltak :)

Tenkte å bytte kjedestrammeren også men har nesten alt verktøyet mitt der jeg holder på med dama sin 525 i. Så det får vente.

(Og ja, bilen er helt nedstøvet. Den står i garasje med mye støv så gjett om jeg gleder meg til våren og en skikkelig vask).

Ny og gammel tank:

wi2bg7ilt09kju7lkpfh.jpg

z8ars03mawmh7o88divh.jpg

Ny tank på plass og ny kjølevæske påfylt:

gr8pq1gzzlcxvx7j58cg.jpg

h3xbc266shwixc3fbiz3.jpg

Tommy: Hvilke Alu mutterhylser tenkte du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...