Gå til innhold

BMW M3GT #109

Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Kjekt med nye deler. Holder på å bli ny den bilen din hehe ;)

skal ikke du ha camberjusteringer bak i stedet for originalt der altså? :)

Siden BMW Motorsport klarte seg uten annen camberjustering enn den orginale og brukte kun disse armene på både Gr.A og Gr.N M3'ene sine i løp skal vel min kunne yte sitt på bane med dem også ;)

Har tenkt på det, men har lest litt opp og ned på nett om det. Klart har det kanskje noen fordeler som mindre dekkslitasje, men finner ikke noe som overbeviser meg om at det er noe jeg må ha. Nå er kanskje en av grunnene til at BMW Motorsport brukte disse at delene de bruker må være basert på orginale serieproduserte deler. Men samtidig tenker jeg sånn at hvis de i racing hadde hatt behov for ennå mer justering av camber hadde det vært en smal sak å sette i serieproduksjon orginale armer med mer justering. De lagde jo tross alt M3GT blandt annet for å få serieprodusert diverse deler. Men det har de da altså ikke gjort. Dermed konkluderer jeg med at siden denne bilen verken har skam-senk eller skal være en helårsbil trenger jeg det ikke. Selv om u-orginale camber armer sikkert hadde vært billigere enn disse :lol:

Edit:

Fikk også nye bremserør mens jeg var på nordsjøen. Blir spennende å se hvor enkle de er å bøye fint. Har heldigvis både fasitt i form av de gamle rørene samt experthjelp i bakhånd da mange av mine arbeidskolleger har bøyd mang'en mil med instrument tubing i sitt liv offshore.

c7yu02bnujtyllnglmkn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sjønner hva du mener :D

har bøyd noen rør selv, men aldri så tynne som disse. 12-38mm det går i her :P

Hehe, nei nå er ikke så "pinglete rør" hverdagskost for kollegene min heller om jeg må ty til dem. Er jo stort sett 10mm og opp det går i.

Men som sagt siden jeg på en måte har fasiten å bøye etter skal det nok gå ganske bra å bøye nye rør og samtidig få det fint, må bare kjøpe/låne en liten nok tang først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger tang, er ganske medjørlige disse orginale bremserørene.

Har byttet de lengste på e23n min og de gikk greit og bøye uten å deformere de.

De er ikke sikkert de er noe vits og bøye de helt ferdige før montering, du må sikkert justere litt under veis. Men de ser du nokk når du demonterer de gammle.

De kan være greit og ha noen nye skruer til klammrene liggende også, jeg måtte bruke en jernbindertang før å få løs noen av mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger tang, er ganske medjørlige disse orginale bremserørene.

Har byttet de lengste på e23n min og de gikk greit og bøye uten å deformere de.

De er ikke sikkert de er noe vits og bøye de helt ferdige før montering, du må sikkert justere litt under veis. Men de ser du nokk når du demonterer de gammle.

De kan være greit og ha noen nye skruer til klammrene liggende også, jeg måtte bruke en jernbindertang før å få løs noen av mine..

Ang bøying har du nok helt rett i det med å bøye dem ferdig, spesielt de ut i hver hjulbue forran.

Tror nok jeg skal skaffe meg en bøyetang så bøyene blir rette og fine selv om rørene som du sier er ganske fleksible. De to lengste kom jo håndbøyd som en U mtp frakt lengde ;)

Har kjøpt inn så alt fra bremse sentralen og helt ut til hver caliper blir i nye deler.

Samme gjelder med stort sett alle klips og rør holdere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var heldig med rørene dine du da.

Mine kom sammen rullet i en eske på størelse med en bremseskive, så de måte først rettes ut før de kunne grov tilpasses..

Hehe, det var det de trodde kom til å skje der jeg kjøpte dem også. Men det var bare som bildet viser to av rørene som var bøyd noe på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på litt i går og fikk brennt ut en del foringer. Alle i traversen samt har fått ut de to i diffen.

Har også trekt ut en av de to kuleleddene i bærearma. Mangler ett kuleledd i den ene bærearmen samt de to gummiforingene i bærearmene, gummiforingen i fremkant av bærearmen og gummiforingene i de indre (øvre og nedre) bærearmene.

Den indre nedre bærearma bytter jeg jo så der blir det bare å trekke inn ny foring.

Foringen innerst i den indre øvre bærearmen er jeg usikker på om jeg skal bytte. Virker jo frisk og stiv som om den var ny, får se hvor mye jeg plages med resten først.

I hoved bærearmene (svingarmene) er jo de fremre foringene greie nok. Men gruver til de fire kuleleddene som skal trekkes inn igjen :evil:

Her er noen bilder fra i går:

(Vårt bidrag til global oppvarming)

9jkdj6zw64b7mk7uv1h6.jpg

1qix6g4rt3qpu6w662lj.jpg

Endret av Olelink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en tur på Scandic Shine i dag. Kjekt å bo 5-10min unna ;)

Ble dette i dag:

- Felgrens (4l konsentrat)

- Bilsåpe, har denne fra før og er kjempefornøyd med denne

- Påføringsputer

- microfiber håndkle for voks/lakkrens

- lakkrens

- og sist men ikke minst bestilte meg voks. Swissvax Blau-Weiss (for bmw).

Gleder meg til tirsdag, den skulle komme rundt da sa Ketil :)

7r9pc6nd3q1jnonzywef.jpg

9pmmaqsu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ble det gjort mye, lagt mye penger her, og ikke minst tid, den bilen der har fått mye kjærlighet ser jeg!

har du fått skilter på den?

Joda har gått med noen timer og kroner, men faktisk ikke mer enn at jeg ved ett salg skal kunne gå omtrent i null ferdig tollet inn og selvfølgelig med hvite skilt.

Men nå skal den ikke selges med det første da. Er jo nå den endelig virkelig kan brukes :)

Når bakstillinga blir ferdig er det førstegangskontroll neste og deretter beregning av engangsavg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den felgrensen er helt råå!! har samme selv og meget fornøyd med den, så dette blir bra :)

Fikk testet den i går kveld på vinter felgene på 5-ern min jeg også.

Fungerte utmerket og over all forventning så denne er jeg kjempe fornøyd med 8)

Har aldri tidligere klart å få framfelgen rene før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en tur på Scandic Shine i dag også ;)

Skulle egentlig bare handle noe for Ivanrogov her inne, men ble sannelig noe på meg også :P

Ble en flaske Scholl quick detailer og en swissvax waschpudel.

Bestilte samtidig ett sett med skinn farging fra Swissvax til m5-interiøret i 5-ern for å prøve det og det kommer vel også til tirsdag samtidig som Blau-Weiss voksen 8)

stfy0sfrw0rcnyc3q8d7.jpg

Har allerede testet begge dagens investeringer og er strålende fornøyd med begge.

Dermed er meguiars wash-mit'en degradert til bruk nederst på bilen samt felger :P

Quick detailer'n ga resultat over all forventning !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur til Scandic Shine ;)

Hentet voksen min, Swissvax Blau-Weiss.

Kjøpte samtidig med to ekstra tørkekluter og en felg kost, spent på den.

Fikk også skinn opp-fargingen til 5-ern (se egen tråd).

g07elcfeu4fykqfw7p1j.jpg

x4oi68klf0i83ijnd38x.jpg

Tenkte å prøve blau-weiss'n på litt av 5-ern senere i dag om jeg får tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...