Dirty Skrevet April 13, 2010 Share Skrevet April 13, 2010 Litt dumt å sette fyr på foringene bak, er tectyl inni travværsen slik at den ikke skal ruste inni fikk jeg just høre her om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet April 13, 2010 Forfatter Share Skrevet April 13, 2010 Litt dumt å sette fyr på foringene bak, er tectyl inni travværsen slik at den ikke skal ruste inni fikk jeg just høre her om dagen. Mye mulig, men har sett masse andre e36 eiere gjøre det samme uten at deres travers har rustet ihjel etterpå. Problemet med e36 traversen er jo at den ruster forferdelig fort og blir stygg på utsiden. Det skal utbedres på min. Har også i det siste sett litt på å kjøpe meg en forsterket travers. Litt dyrt så blir ikke med det første men samtidig kommer ikke denne traversen til å ruste bort innenfra innen den tid uansett tectyl eller ei på innsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet April 13, 2010 Share Skrevet April 13, 2010 Pulverlakker den å kjør på med teroson voks innvendig. http://www.teknolakk.no/index.html Tar ikke mange kronene for de vist du sandblåser den selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet April 14, 2010 Forfatter Share Skrevet April 14, 2010 Fått gjort litt idag Fått ned bensintanken og byttet rørene oppå tanken. Rørene er jo i platikk men press-skjøtene er i stål og de ruster samt at slangene i hver ende er i gummi og kan jo over tid morkne. Var også en del rustne slangeklemmer. Har plukket ut de gamle bremserørene ut fra T'en og hele veien ut til caliper. Bytter jo alt dette. Vurderer å bytte røret fremover til ABS sentralen også men det røret så egentlig veldig fint ut. Men har det jo liggende så får se. Skiftet rørholderene fremover. Som sagt mulig jeg bytter bremserøret men det er ikke prioritet da det så så bra ut. Bensinrørene så også helt fine ut. Har jo de i alu fra BMW motorsport men de krever litt tillpassing da de er bassert på at filtret er re-lokert bort fra under bilen. De er nok også beregnet på fuelcelle i bakasjerom siden de etter det siste bendet (hvor de orginale slutter) fortsetter opp gjennom det store hullet under bak setet. Har også montert ferdig topplagrene på bilstein demperene, presset inn foringer i de nye motorsport bærearmene og bestemt at gummiforingene i de øvre indre bærearmen skal få en sessong til da de er stive som nye ennå. Skal uansett ned med bakstillinga neste vinter igjen så kanskje de blir byttet da. Bremserørene som er plukket ut. Fasitten min til de nye Uff, ikke ferdig ennå ser d ut til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///christian Skrevet April 14, 2010 Share Skrevet April 14, 2010 Dette blir bra Ole! Ser ut som du har en god del arbeid igjen, så tror jeg du får en skikkelig kosejobb med powerflex'n Hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet April 14, 2010 Forfatter Share Skrevet April 14, 2010 Dette blir bra Ole! Ser ut som du har en god del arbeid igjen, så tror jeg du får en skikkelig kosejobb med powerflex'n Hehe! Takk Hehe, om det var ment som ironi er ikke powerflex foringene det jeg gruver mest til. Det er kuleleddene i svingarmen (alltså de ytre festene til øvre-/nedre- indre bærebro). Men mulig jeg får ett lokalt verksted til å ta den jobben. Har jo ødelagt ett kuleledd allerede. Det nye kuleleddet kom btw i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_b Skrevet April 15, 2010 Share Skrevet April 15, 2010 snart er den bilen "ny bil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet April 15, 2010 Share Skrevet April 15, 2010 Regner med du får vasket både undersiden av bilen, og delene du demonterer, skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet April 15, 2010 Forfatter Share Skrevet April 15, 2010 Regner med du får vasket både undersiden av bilen, og delene du demonterer, skikkelig. Planen var i utgangspunkte å fjerne all den %¤¤#¤% tectylen i vinter. Men siden planene om å støpe gulv ikke gikk gjennom ser jeg meg ikke råd for å ligge under bilen å gnu det bort nå. Derfor er planen nå å få støpt gulv i sommer for så å plukke ned bilen på nytt neste vinter. På dette underlaget (grus) tørr jeg ikke ha bilen på mer enn to bukker i gangen, heller ikke jekke den stort høyere enn nå. Og da blir alt midt under bilen fryktelig tungvindt å komme til skikkelig. Det blir jo noe annet med støpt gulv Ellers rengjør jeg det som skal remonteres ja. Traversen skal pusses og lakkeres, de øvre/indre bærearmene samt svingarmene tror jeg jeg venter med til neste vinter, diffen vet jeg ikke riktig ennå. Vil jo bilen skal bli mest mulig strøken med tiden. Men jeg kan ikke rote bort våren/sommeren med å ligge å skru under den. Så tar det som er nødvendig nå og får alt tekniskt på stell til førstegangskontrollen. Litt av planen nå er å få den i topp teknisk stand så man får brukt den i sommer. Det er det viktigste. Så får det kosmetiske komme etter hvert. Undersiden av bilen som sagt til neste vinter igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beivakongen Skrevet April 15, 2010 Share Skrevet April 15, 2010 Men at dette blir gjennomført til slutt de tviler ikke jeg på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet April 16, 2010 Forfatter Share Skrevet April 16, 2010 Men at dette blir gjennomført til slutt de tviler ikke jeg på Hyggelig å høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 har fulgt med på denna tråden siden du fikk bilen, blir bare bedre og bedre detta her, alltid moro og komme inn og se når det er oppdateringer, stå på! håper virkelig jeg får sett bilen her live en dag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet April 17, 2010 Forfatter Share Skrevet April 17, 2010 har fulgt med på denna tråden siden du fikk bilen, blir bare bedre og bedre detta her, alltid moro og komme inn og se når det er oppdateringer, stå på! håper virkelig jeg får sett bilen her live en dag! Alltid hyggelig å høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet April 19, 2010 Forfatter Share Skrevet April 19, 2010 (endret) Update fra idag (søndag) Har i dag bøyd nye bremsrør, gikk da veldig greit det. Takk til Jon for lån av bøyetang (vises ikke på bildene). Nytt og gamelt rør fra t-stykket forran bensintanken og ut til venstre hjulbue samt den delen som sitter på svingarmen. Den sistnevnte er jo bare ett S'ett rør med de nye stålomspunnede slangene i hver ende. Nytt og gammelt rør fra T-stykket og ut til høyre hjulbue. De to sammensatte rørene til hver sin svingarm. De to nye rørene ut fra T-stykket. Vet røret til venstre ser skeivt ut men det orginale røret var like "skeivt" det også. Det er ikke synlig uansett når bensintanken kommer på igjen og har såklart ingen praktisk betydning. Men siden jeg bøyde etter det gamle røret ble det nye også sånn. Det nye røret ut til høyre hjulbue. Klar for å skru sammen med den delen som sitter på svingarmen. Dette må vente til jeg blir ferdig med foringene i bakstillinga om jeg noen gang blir det Endret November 25, 2018 av Olelink Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet April 19, 2010 Forfatter Share Skrevet April 19, 2010 Da var også bensintanken tilbake på plass. I morgen skal jeg ivei å få presset inn de fire kuleleddene i svingarmene hos ett verksted. Kuleleddene det er snakk om er nr 2 og 3 på bildet. Orginalt er nr 3 en gummi foring, jeg setter inn kuleledd istede slik 3.2l m3 fikk orginalt da den kom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå