Gå til innhold

BMW M3GT #109

Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe to sånne e39 m5 flipper eller m3 flipper eller m5 flipper kommer helt an på hva man vil kalle de, og sette på! kun fordi det ser rått ut! :-D

det er jo ikke noe og vurdere da, bare gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Vel, her skjer det fint lite for tiden :P

Eneste er en vask i ny og ne ;)

Har bestilt en masse deler, kommer mer info om dette når pakken med alt kommer.

Blir vel litt mer liv i denne tråden igjen da :)

Kan ellers legge til at om noen har lyst på en Makita roterende poleringsmaskin (9227CB) så har jeg en til salgs. Pent og svært lite brukt og dermed i tilnærmet ny-stand.

Makita's roterende maskin er en flott poleringsmaskin som passer vel så godt til nybegynnere som de mer drevne. Makitaen er holdt for å være markedets mest solide og holdbare.

Hadde tenkt meg 1800,- pluss frakt. (Godtar kun forhåndsbetaling eller oppkrav hvor kjøper betaler oppkravsgebyr).

Send meg en PM ved innteresse for mer info og bilder eller se denne tråden hos DCN:

http://www.detailersclub.no/forum/topic ... ent-brukt/

(PS: Man må være logget inn hos DCN for å se bilder)

- Makitaen er solgt -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten teaser av resultatet etter helgens polering av M3'n sammen med Scandicshine's Ketil og Tom, ble litt mørkt da det er tatt med mobilkamera men gir da ett lite inntrykk ;)

Ketil tok masse bilder med speilrefleks så når han sender meg noen kommer det bedre bilder :)

Obs, bildet gir inntrykk av mer appelsinhud enn hva det egentlig er, dette også pga mobilkameraet :x

0jd48rsg8u8ibgnlrgwo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig...disse gutta vet hva de driver med.

Er det ikke firmabilen til SS i bakgrunnen dær??

Ketil's firmabil den touranen ja ;)

Ja Ketil vet hva han driver med, klarte å overtale Ketil til å gjøre ett minikurs ut av det, så derfor var jeg med å polerte selv. Learning by doing ;)

Ketil gikk dog selv på de stedene som krevde mest korrigering, og det var også noe av grunnen til at jeg ville ha ham med på jobben siden jeg gruet meg for selv å prøve meg på de tyngste korrigeringene på denne. 5'ern kan jeg prøve å feile på, det betyr ikke så mye. Denne derimot er det litt surere om man feiler på :-P

Voksvalget ble to lag Swissvax Divine <3 (Ketil's vel å merke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen blir jo bare bedre og bedre! Gjorde seg med nye matter og mansjetter, men du skulle kjøpt slike som jeg har, i alcantara ;) Har til handbrekket også. Kan evt. si ifra hvis jeg en dag blir lei av de..hehe

Hvorfor ikke til Våler selv med prøveskilter? Du baneprepper jo bilen din nå med polyforinger osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen blir jo bare bedre og bedre! Gjorde seg med nye matter og mansjetter, men du skulle kjøpt slike som jeg har, i alcantara ;) Har til handbrekket også. Kan evt. si ifra hvis jeg en dag blir lei av de..hehe

Hvorfor ikke til Våler selv med prøveskilter? Du baneprepper jo bilen din nå med polyforinger osv ;)

Takk for det :)

Ja gjør det ;)

Tja, hadde såklart vært morro å prøvd den på en større bane enn Frøya i år, som er en fryktelig kort/liten/svingete bane hvor denne bilen ikke kommer til sin rett på noe vis. Men har ikke spesielt lyst på å legge ivei med prøveskilt helt ned til Våler, ikke vet jeg hvordan jeg skal kunne klare å overbevise BT om å få prøveskilt helt ned dit heller.

Sånn egentlig har piffen for bilen gått litt ut av meg nå i sommer, det har jo vært bare dritt vær her i Trøndelag sålangt og om jeg hadde hatt skilt på den hadde den nok stått like mye som den gjør nå uansett. Har også bestemt meg for å prioritere helt annerledes "finansielt" i sommer pga ny dame og da må bil-budsjettet blø mest. Uten at jeg angrer noe som helst på det egentlig.

Bil-interessen har også stort sett vært dreid over mot bilpleie/detailing heller enn skruing sålangt i sommer.

Ser egentlig bare fram til vinteren igjen nå, få den inn i garasjen og opp på bukker for så å pønske ut nye prosjekt for vinteren. Mulig den ser bra ut fra alle andres ståsted, men listen min er laaang ennå :?

Har også lenge gått og tenkt på å gjøre noe med 5'ern (brukstøsa), har alltid siklet på m60 og ser ikke bort fra at jeg før eller senere henter meg en 540 delebil og bygger om.

Men kanskje piffen kommer tilbake når været snur igjen. Sikkert er det hvertfall at det ikke blir hvite skilt i sommer. Satser derimot på å bli ferdig med førstegangskontrollen i sommer så skiltene kan "løses ut" til neste vår istede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra, kommer det en SS av denne på DCN?

Å du må ta turen til våler, jeg har også tenkt meg opp dit, å kunne godt tenkt meg å tatt denne bilen din i nærmere øyensyn. Skal ikke være noe problem å få prøveskilt for denne turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra, kommer det en SS av denne på DCN?

Å du må ta turen til våler, jeg har også tenkt meg opp dit, å kunne godt tenkt meg å tatt denne bilen din i nærmere øyensyn. Skal ikke være noe problem å få prøveskilt for denne turen.

Takk Tommy, Ja tror Ketil skal lage en S&S om han får tid, om ikke kan jo jeg sette sammen en med bildene han tok :)

Vi får se, når er treffet på våler foresten ?

Men vet ikke om du bør se den for nært etter i sømmene, for kosmetiskt har den fortsatt i mine øyne store mangler/feil selv om poleingen ble bra :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update.

Fant tidlig ut at ifølge ETK manglet GT'n min noe i fronten, forsåvidt er ikke min alene, tror omtrendt halvparten av GT'ene rundt omkring mangler dette, oftest pga kræsj eller lignende.

Det jeg sikter til er luftstyringene mellom framfanger og radiator/oljekjøler.

Sånn så fronten ut før:

ga3grx9hsehqcgewvkmt.jpg

De er delt i tre deler og ser slik ut:

l80xy7ft3hkfsjy9hozt.jpg

Siden GT har framspoileren sin med masse braketter bak framfangeren har også GT egen luftstyring med utsparing til midtbraketten.

I ETK sto alle disse tre luftstyringene listet opp til GT. Hoved luftstyringen passet som hånd i hanske (den med aluminiums plate). Nå etter å ha brukt noen timer på dette innså jeg tidlig at luftstyringen til oljekjøleren ikke skal være der på GT siden den verken vil ha noen misjon da hovedluftstyringen nok bygger lengre ned på GT enn vanlig M3 og den passe heller ikke med noen fester.

Den tredje luftstyringen som skal stå i bak-kant av oljekjøleren fant jeg helt ærlig talt ikke ut hvor og hvordan skulle stå. Må nok surfe litt mer rundt på nett. Men nå er iallefall hovedluftstyringen på plass. Den både binder sammen plastdelene forran hvert framhjul og styrer lufta som kommer inn i framfangeren dit den bør gå, så den er viktigst.

Det var også ramset opp masse forskjellige små plast deler i ETK, disse hadde heller ingen plass å gjøre av seg på GT-hovedluftstyringen, så tror nok ETK'en skulle hatt en opprydding.

Glemte desverre å ta etter bilder før framfangeren kom på, men når jeg finner ut hvordan den bakre luftstyringen til oljekjøleren skal stå må nok framfangeren av igjen for og montere dette.

Hert er noen etter bilder:

9qkb1jovpt60ysp0mwzb.jpg

w0u01yqv3do8c0yn6qhf.jpg

Har også kjøpt inn ett par orginale BMW Motorsport seleputer:

57bbx2szdv9wcgsg9sij.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...