Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

overalt... bilextra selger disse bla ;-)

gt felger skal være 7.5 foran og 8.5 bak ;-)

ok, men hvorfor står det da bredde: 71/1 og ikke 71/2 som på de andre :?

;-) hehe....

Skriveleif.

ok :)

men da er det jo egentlig bare delenummeret som er annerledes på GT felgene hvis man polerer opp M3 felger da, så da er det nå i allefall ikke noe i veien for å kjøpe seg vanlige polerte m3 motorsport felger å sette på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overalt... bilextra selger disse bla ;-)

gt felger skal være 7.5 foran og 8.5 bak ;-)

ok, men hvorfor står det da bredde: 71/1 og ikke 71/2 som på de andre :?

;-) hehe....

Skriveleif.

ok :)

men da er det jo egentlig bare delenummeret som er annerledes på GT felgene hvis man polerer opp M3 felger da, så da er det nå i allefall ikke noe i veien for å kjøpe seg vanlige polerte m3 motorsport felger å sette på. :)

GT felgene er smidde, dvs mye lettere en støpte felger, men bare du får på en type motorsportfelger som ser ut som de passer på bilen, i stede for de "tivoli" felgene som står på nå (de passer best på en E60/61)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overalt... bilextra selger disse bla ;-)

gt felger skal være 7.5 foran og 8.5 bak ;-)

ok, men hvorfor står det da bredde: 71/1 og ikke 71/2 som på de andre :?

;-) hehe....

Skriveleif.

ok :)

men da er det jo egentlig bare delenummeret som er annerledes på GT felgene hvis man polerer opp M3 felger da, så da er det nå i allefall ikke noe i veien for å kjøpe seg vanlige polerte m3 motorsport felger å sette på. :)

GT felgene er smidde, dvs mye lettere en støpte felger, men bare du får på en type motorsportfelger som ser ut som de passer på bilen, i stede for de "tivoli" felgene som står på nå (de passer best på en E60/61)

Skal GT felger på den igjen om så det må investeres i helt nye.

Men i mellomtiden blir det nok de "vanlige" motorsport felgene som ser like ut :)

a20sbgokbipot9vcq4z0.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg en runde med litt gnukking og gniing i morgen, tror været holder til en rude voks før vintern. etter det blir det nok lagt trekk over den så plastikk over der igjen da kattene på gården har en forrkjærlighet for å sitte på biler, helst legge igjen dype spor etter seg samtidig :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg en runde med litt gnukking og gniing i morgen, tror været holder til en rude voks før vintern. etter det blir det nok lagt trekk over den så plastikk over der igjen da kattene på gården har en forrkjærlighet for å sitte på biler, helst legge igjen dype spor etter seg samtidig :evil:

ble dårlig med voksing pga annet bilprosjekt men trekket er trekt over, oljen er peilt, frostveska er sjekket, reservehjulet er tatt ut og rengjort, hjulbrønnen er vasket, og luftet helt tørr, bagasjeromsmatta er tatt ut pga litt kondens på undersiden og henger nå til tørk så den blir helt tørr, batteriet er tatt ut og skal skiftes siden det var skikkelig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bestilt en ny pakke på GS :)

* Nye topplager fra e46 M3 med forsterkningsplate fra Z3.

* Noe småtteri til det orginale varselstrekant feste i bagasjerommet.

* Diverse smått til topplager skifte.

* Ny (brukt) orginal jekk da denne også manglet #-o

* Nye skruer til topplokks dekslet.

Ble ikke så mye da det i hovedsak var varmapparat vifte til 520'n jeg skulle bestille og dette er for å ha noe å kose meg med den siste uka før nordsjøn igjen :)

Har ellers tatt ut alt! av deksler og matter i bagasjerommet for å se over etter rust men det var sannelig ikke mye å finne å ikke noe som ikke fikses med en bit sandpapir og litt "detailer" lakk :)

edit: kompletterte delelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bestilt en ny pakke på GS :)

* Nye topplager fra e46 M3 med forsterkningsplate fra Z3.

* Noe småtteri til det orginale varselstrekant feste i bagasjerommet.

* Diverse smått til topplager skifte.

* Ny (brukt) jekk da denne også var borte #-o

Ble ikke så mye da det i hovedsak var varmapparat vifte til 520'n jeg skulle bestille og dette er for å ha noe å kose meg med den siste uka før nordsjøn igjen :)

Har ellers tatt ut alt! av deksler og matter i bagasjerommet for å se over etter rust men det var sannelig ikke mye å finne å ikke noe som ikke fikses med en bit sandpapir og litt detailer lakk :)

Hvorfor bestiller du ikke fra KOED.NO , de er billigere en GS. Å er det noe du ikke finner på siden deres, så er det bare å sende en mail, så fixer dem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er koed på frakt da,

trodde deres brukt-lager lå i danmark?

Var inne å så på koed.no i dag å fant alt sammen, å det var en god del billigere, men ble litt usikker på det med frakt-tid så ville safe denne gange siden det haster en del med den varmapparatvifta til 520'n nå når minusgradene kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er koed på frakt da,

trodde deres brukt-lager lå i danmark?

Var inne å så på koed.no i dag å fant alt sammen, å ja, det var billigere, men ble litt usikker på det med frakt tid så ville safe denne gange siden det haster en del med den varmapparatvifta til 520'n nå når minusgradene kom.

Du får opp fraktprisen i handlekurven, å det går vel ca 4-5 dager fra du bestiller, til du har varene. Du slipper fortolling og slikt .år du bestiller på koed.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble da noen timer med GT'n i dag å.

Har i dag fortsatt i bagasjerommet, sett over etter mer rust/antydning til rust men finner bare ett sted, se bilde, så har jeg tatt av bakfangern, sett etter rust på utside av hjulbrønn osv, tatt av bakhjul og innerskjermer.

Fant en fatal feil, den ene fjøra bak er knekt #-o , og den andre ser ut til å være så dårlig at den også må skiftes, det positive er at det nå er oppdaget samt at jeg nå har unskyldning for å bestille nye, demperne (bak) derimot så bra ut. Nå er det godt muli at fjører og dempere forran også er modne for skift. Men har ikke satt fronten på bukker ennå.

Videre så ble eksos potta plukka ned.... nok en gang heim mekk fra tidligere eiere, den var delvis sveist fast i eksos-opphenget bak og røra var vel kappet og sveist 10 steder, potta er fra remus og skal i følge merkelappen være lagd for e36 m3 så vet sannelig ikke hvorfor de har valgt en sånn løsning.

Potta gir fin lyd, ser bra ut (om man liker dtm stusser) og er forholdsvis ny, men selges siden rørene bør tilpasses på nytt (og jeg ikke er noen sveiser akkurat) da den henger litt skeivt, er unødvendig fysiskt tung (noe som ikke hører hjemme på en GT) og fordi jeg ikke vil ha dtm stusser på GT'n.

Så om noen har lyst på en brukt remus potte så si ifra :)

Til sist i dag demonterte jeg lysdiode rekka med rødt lys som var blitt koblet sammen med bagasjeromslyset og montert opp under hatthylla, billige/stygge bling-bling saker lever ikke lenger trygt på GT'n :wink:

Ingen rust å finne på høyresiden, men rent var det ikke. Mye støv.

udobpuc0i2pyhbhq12wb.jpg

Heller ingen rust på høyresiden, men like mye støv og dritt :)

dvg8dx92zl7gihcztuok.jpg

Ikke noe spes rust på utsiden heller, men en stk skeiv potte og mye! tectyl....

 

Endret av Olelink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...