Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Har nettop kjøpt meg en E39, men sliter med at det ikke er strøm nok til å starte på batteriet. har ladet det opp, men var tomt igjen neste dag.

Er det noen vanlige strømtyver på disse bilene eller er det batteriet mitt som er dårlig? (er et Biltema battaeri så kan godt hende)

Når jeg slår av motoren kommer det en brumme lyd fra bagasjerommet...hva er det for noe? :shock:

Skrevet

Om det fins strømtyv vil jeg ha venta med og først fått sjekka batteriet. Det er en kurant sak og få målt om det er i orden. Noe du får gjort i en servicehall på en bensinstasjon, eller bilverksted.

Skrevet

kan være at vifta inne i klimacomputeren ikke slår seg av, evt lys i hanskerommet, har du navi så kan det være at den ikke slår seg av.

PS biltema batterier har fått mye skryt oppigjennom årene, og skal visst være noe av det bedre av vanlige batterier :)

Skrevet

Du kan måle strømforbruket ved å ta av plusspolen på batteriet og koble et amperemeter i mellom.

Ifølge Bentleymanualen skal forbruket på en E39 528i være ca. 750 mA rett etter stopp. Etter ett minutt ca. 560 mA, og ved sleep mode etter 16 minutter ca. 18 mA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...