R Andersen Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Vennligst hold OT unna tråden. Har dere problemer dere i mellom, så får dere ta det over PM eller telefon. Kommer det flere OT-innlegg så blir de slettet.
Eirik Viste Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Bilopphoggeren nær meg har fått inn to stk 2,8 litere siden jeg var der sist. Og en M50B25. Bygger den med stor sannsynlighet om til M50B28 med skikkelig tilpasset chip. Vi får se hva prisene vil bli. Tar nok og skruer av innsugene for å sjekke om det er med store kanaler. Gunnar:Jeg ble fortalt at det var forskjell på M52B28 motorene. Før TU motorene kom. Men det får jeg kanskje svar på i morgen. Dette ser ut til å kunne bli veldig bra motorer og innen overkommelig prisklasse. Bare se hvor mye en E36 eller E39 koster så snart en er over 220 hk.
Dirty Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Jeg trenger en motor i løpet av denne måneden. klarer du eventuelt det ? og hva med å selge den til meg slik den står? ikke aktuelt å selge med strupa topp ?
Eirik Viste Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Jeg kommer hjem i slutten av måneden. Har nå liggende 2 stk 2,8 liters blokker. Tar nok og skruer av bunnpannen for å sjekke veiven og lagrene. 2 topper har jeg og. Den ene som er overhalt måtte jo selvfølgelig være den strupte. Ser at det mangler Vanosen til den overhalte toppen. Planen var jo å sette begge motorene i stand. Du kan jo gi et bud på hva du vil gi for 2,8 liter blokk og vanlig topp som er komplett og skal være helt ok. Men er ikke planslipt eller nærmere sjekket. Er jo spent på hvordan det står til med de 2 motorene jeg skal se på i morgen
Dirty Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Gidder ikke ha en motor til i deler. blir såfall ikke mye jeg gir vis den er i deler. ga 4000 for en 328 som lå i deler av en her på forumet. og det ble mye jobb med gåene gjenger osv i blokk. men vis topp og bunndeler er skrudd sammen og det bare er å montere dynamo starter osv osv + ledningsnett og ECU er med. er det noe annet. men best om du hadde en komplett.
Eirik Viste Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2008 I dag har jeg vært og sjekket motorer. Den ene 2,8 literen er M54 motor, og ikke aktuell. Den andre motoren er fra en 96 mod 328i. Skrudde av innsuget, og YES- de store innsugskanalene. Motoren ser bra ut. Grovmekanikeren som skrudde ut motoren(og klipper over ledningsnett), sa den gikk helt fint før den ble demontert. Åpnet toppdekselet og det så fint ut. Rent og pent med lysebrun farge. Mild lukt. Sjekket en plugg. Fin forbrenning. For nærmere beskrivelse og priser, gå til side 1 på tråden. Fant 525 M50 motorer både med og uten Vanos. Stroker de kanskje til 2,8 liter. Så en Alpina 525IX Touring. Har ikke lagt merke til den før. Stod på en annen plass enn BMWene pleier være. 94 modell. 137.000 km. Karosseriet så ikke ut til å skille seg ut fra vanlige 5ere. Må sjekke ut om det er noe spesielt med motoren. Tiden går fort når jeg besøker slike plasser. Men stress gjennom tollen med min norske varebil.
Dirty Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 du selger ikke den som er strupa da? den du egentlig skulle selge? eventuelt byr jeg 11 tusen.
bm-dobbel-v Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 selger ikke meg en m50 b25? trenger bare råmotor å eventuelt en kasse.
burny_ Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Har en 525i e34 91' . Hva skal til for å putte en m50b28 i den? Hva trengs av deler? Kan du skaffe alt? Isåfall, en samlet pris hadde vært meget intressant
Eirik Viste Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 Til BM-Dobbe-V. Hvis du har en 93 mod 325ia i dag, er vel den med Vanos. Da kan du kjøpe en 328 som råmotor, og bruke alle delene dine fra din motor. Fikk kvantumsrabatt på chipene, så en tilpasset chip vil koste 2.500 kr i tillegg. For 13.500 kr får du da en bra motor med ca 230 hk. Uten problemer med EU eller startsperre. Det å ta hjem en halvdårlig og billig M50B25 motor er ikke lønnsomt for meg. For mye vekt og kostnader. En slik motor kan du kjøpe hjemme. Ellers har jeg jo M50B25 motoren som er delvis overhalt. Du kan jo få den og rimeligere som råmotor. Gjør ikke meg noe å ha komplett M50 Vanos ledningsnett,hjerne og innsug klar til en annen motor. Til DirtyDicky. Jeg får sikkert en til M52B28 klar av blokkene og delene jeg har liggende. I kveld kommer mekanikeren min tilbake. Får høre hva han sier om blokkene og toppene jeg har liggende med store kanaler. Prisen avhenger av hvor mye jeg må påkoste motoren før salget. Jo mer jeg må gjøre, desto dyrere, men også bedre blir motoren. Siden du ikke vil skru noe selv, må jeg betale andre for å gjøre jobben. Sjekker for tiden ut om jeg kan få til en rimelig porting av toppen som er slipt og sjekket. Greit å gjøre det når den er demontert. M52B28 motoren lønner seg jo best for 320 eiere med sliten motor, og som kan bruke deler fra sin gamle motor. Nå må jeg av gårde og hente 2,8 liter motoren + andre deler.
Eirik Viste Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 Hei Burny. Du har motor uten Vanos. Regner med at motoren er i dårlig stand siden du vil bytte den ut. Det billigste for deg ville være at jeg skaffer en M50B25 uten Vanos. Bygger den om til 2,8 liter. Da kan du bruke hjernen,innsuget og ledningsnettet og alle ytre deler fra din motor. Med spesialchip for din motor uten Vanos. Men skal jeg få satt inn M52B28 veiv,råder og stempler i din en M50 motor, må toppen også slipes/overhals. Det drar opp kostnadene, men du får da en enda bedre motor. Må sjekke opp noe mer der. Pluss det er en ting til med motorer uten Vanos jeg jobber med for enda mer effekt. Men det er ikke klart enda. Eirik.
burny_ Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Hva regner du med at ombygningen til 2,8l kommer til å koste i deler? Hva skal du evnt ha for å bygge en om? Og hva koster den "spesialchipen" ? Sliping/overhaling av topp er ikke noe problem..
Dirty Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 kan skru selv. men sier seg selv at jeg ikke betaler 11000.- for en stripa motor. det er galskap. prisen du hadde for komplett motor var bra! skal ikke si noe på den men.
Eirik Viste Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 Hentet motoren i dag. Den motoren som selges her mangler ikke mye for å være komplett. Se nærmere på første side. Prisen er 11.500 kr. Mange tilsvarende motorer selges for samme pris i Tyskland. Det koster ikke mye å skaffe seg delene som mangler. Vet ikke om jeg får tid til det før jeg kommer hjem. Har du en 320 Vanosmotor, kan du bruke alle delene du trenger fra den. Siden original 328 er med EWS, så koster det mer med styringsenhet som det er fjernet sperren på. Og en kan få tunet hjernen til et ombygd M50 innsug. Men dette er ikke dyrt for å få en mye kraftigere motor. Se om dere finner andre M52B28 motorer til salgs for den prisen, eller til salgs i det hele tatt. Jeg finner ingen andre på Bimmers, og har ikke sett dem på en stund. Nå vil det framover bety høyere pris på motorer med det store innsuget. Og det blir kjent hva som kan hentes ut av disse motorene på en enkel måte. Dette er og vil bli veldig attraktive motorer framover. Derfor koster de også mye i Tyskland. Nå har jeg en ferdig motor klar som flere er interesserte i. Så får jeg se om jeg klarer å få enda en 2,8 liter klar fra delene som jeg har. Kanskje den blir gjort om til motor uten Vanos? Den vil bli et godt alternativ til alle dere med 320/325 uten Vanos. Men den som vil sikre seg motoren må bestemme seg. Og de forskjellige prisalternativene står på side 1 i hovedsalgsannoinsen. Eirik.
Anbefalte innlegg