D.C.V Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 D.C.V: Prøv å kjør bilen din hardt å bremse på gira, så får vi andre tilbakemelding om motoren tåler det eller ikke. Ser ikke problemet! Det tør jeg ikke, men jeg tror jo at biln skal tåle nedbremsing Men jeg vet ikke, skal jeg kjøre hardt så blir det ikke motorbremsing i hvertfall
Raymond Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 hadde en 1995 BMW 730 med manuell kasse.. den dro jeg til 250km/t på speedon.. er jo garantert bare litt over 200 via gps.. men, det va det turtallstopp.. ingen problem med den bilen værtfall.. slapp den ned til rundt 200igjenn å susa videre.. Autobahn :D
deerepower Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 hatt e 30 325 min i over 200 km/t på spedon en del, å bare bremsa den på motoren vær gang.. gått fint det, den har gått 290... nå åsså hehe men er jo m 20 som er maskin;) hehe er en grunn til at jeg har blitt fotgjenger å hehe
Andreas1 Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Her er filmen: Ser bare en masse pixelfeil på Check Controllen din jeg...
pengelek Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2008 *Ja jeg har veldig mye pixel feil, men skal ta det til vinteren;)
gregus Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Hvordan kjører man på motorbrems fra toppfart? Etter hvert som farten blir lav er det jo mulig å bremse på motoren, men fra toppfart må det jo være luft/rulle-motstand som bremser farten, og ikke motorbrems? Eller?
Raymond Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 envær logisk tenking må jo skjønne at det blir en blanding av luftmotostand uansett selv i 40km/t så har du jo luftmotstand.. klart ikke så merkbart som i 200.. men, er jo alltid den faktoren med om du bremser på motoren eller bremser eller alt.. motstand i veien, dekk friksjon.. sorry ble bare litt oppgitt
Gunnar Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Hvordan kjører man på motorbrems fra toppfart? Etter hvert som farten blir lav er det jo mulig å bremse på motoren, men fra toppfart må det jo være luft/rulle-motstand som bremser farten, og ikke motorbrems? Eller? Tror ikke de som har skrevet om det der har tenkt seg om. Vandrehistorier som har oppstått av at motoren ved en tilfeldighet døde akkurat etter å ha gått av gassen i høy fart tenker jeg. At motoren ikke skal tåle at man aksellererer og så slipper gassen er jo bare toill..
Disaster Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Vet ikke om jeg skryter på meg noe nå men jeg dro min 1994 modell 320i sedan som har km stand 204.000 opp i 220 km/t og hadde ennå mere å gå på? turte ikke å tyne motoren mere siden jeg var på bryllupsreise he he Dette var midt på natta mellom Gøteborg og Malmø, angrer bare på at jeg ikke filmet det eller tok noen bilder, for kamera lå jo rett bak meg i baksetet, skulle dratt det fram før jeg ga full gass Leste senere at toppfart på disse er 200 km/t det kan jo ikke stemme??? Nå vet ikke jeg om min er chippet men den går ihvertfall noe helt for jævlig bra til å være en 320i På vei hjem 6 dager senere var det to E46 og en svæææer Audi som var hissig på meg he he men bånn gass er alltid effektivt, spesielt når du passerer 210 - 220 km/h denne gang var min nye elskelige kone våken og med på notene Lurer egentlig på hva toppfart på denne 320`er???
Nytern Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Nå må du huske at i så høye hastigheter har de fleste biler en solid misvisning på speedometeret. Reell fart du har med 220 på meteret er vel som oftest 180-200kmt. Ikke for å være Mr Gledesdreper. Jeg er Sigurd Dragedreper, det får holde!
Ballder Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Legger du ut en video her sender jeg den videre til onkel blå sammen med registrerings nummeret ditt.
pengelek Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2008 Takk, tenkte jeg skulle teste toppfart neste gang jeg er på ordentlige veier om forholdene tilsier det.
Disaster Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Nå må du huske at i så høye hastigheter har de fleste biler en solid misvisning på speedometeret. Reell fart du har med 220 på meteret er vel som oftest 180-200kmt.Ikke for å være Mr Gledesdreper. Jeg er Sigurd Dragedreper, det får holde! He he dream on du vet absolutt ikke hva du snakker om JEG derimot vet hvor fort alt over 200 km/t går speedometeret mitt er riktig, det er testet i etterkant Min forrige bil var en MB 500 SEC som gjorde 240km/t i slakk oppoverbakke og dette var en svæææær MB Men følelsen å kjøre i tilnermet lik fart i en E36 kan ikke sammenlignes Som sagt: speedometertest er foretatt.
Nytern Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Da har du vel en magisk 320 da. Som gjør 20kmt over oppgitt toppfart fra fabrikk med mer å gå på. Skulle ønske min var magisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå