///MFosse Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Kan noen hjelpe meg å lage dette bilde, slik at det passer inn i avatar på profile min. bilde: Dette skal være lite nok (10,7kb) og det er 120 bredt og 90 høgt.. Ka e problemet? Her er ORGINAL versjon av Bilde :
wabby Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Forumet her en fantastisk søkemotor som er kjekk å bruke. Da vil du blant annet finne link hit: http://www.shrinkpictures.com/create-avatar/
///MFosse Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 Takk for det, nå skal avataren være på plass -----------------------------------Tråd stengt------------------------------
BRIO Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Ja! Sikker??? Jeg skulle også bytte avatar i går. Har gjort dette et par ganger før uten problemer. Nå er det ikke mulig, virker det som. Har prøvd jpg og giff i riktig størrelse og helt ned i 4kb filer samt nettjenesten som er linket til i denne tråden. Noen som aner hva det kan være? Jeg sitter her som et spørsmålstegn
D.C.V Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Hvilket program bruker dere for å resize bildene
BRIO Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Jeg har brukt Photoshop CS3 (for Mac) Justert ned bildestørrelse til både 90 og 89 pt. (høyde og bredde) Save for web med flere forskjellige komprimeringsgrader av jpg + en variant som gif. Selv om filene viste ca 10kb fikk jeg melding om at filen var for stor. Komprimerte ned til 4 kb, ingen feilmelding på størrelse men resultatet ser du på venstre side av dette innleget. (Placeholder for missing file)
///MFosse Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2008 Ja, eg fikk opp melding om at profilen var endret, men så vidt eg ser, har eg ingen avatar.. Så er nok noe som ikke stemmer her :S Noen som vet
sveinern2 Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 skjedde akurat det samme med meg, skulle skifte bilde, men så kom det nye ikke inn, kom bare at min profil var oppdatert.. Gunnar, fiks
Deep Dish Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Hvis dere bruker Photoshop, så er det en funksjon som heter "save for web" (ligger under File) Der velger dere om dere vil ha jpg, gif eller at den automatisk velger format. Så kan du da velge str på bildet, enten i kb. eller fysisk(høyde og bredde) Genial enkel funksjon.!
Dan Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Jeg har visst fått meg ny bil MFosse: Prøv å lagre bildet på din egen pc, ikke photobucket. Så prøver du på nytt
///MFosse Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2008 Dan skrev: Jeg har visst fått meg ny bil MFosse: Prøv å lagre bildet på din egen pc, ikke photobucket. Så prøver du på nytt Steike for en flott bil da Men Ok !! Må teste det nå
///MFosse Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2008 Å sjekk DER hadde eg fått meg AVATAR OG Takk for Hjelpen ! Nå funka det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå