LianLi Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Prøvestarta min 2,8Liter nå netopp, den starta veldig lett etter 3-4 sekunder med startmotor gående. Kobla opp EWSII systemet og det fungerer utmerket. Dog er kommer det en litt skjærende lyd fra motoren, litt vanskelig å si hvor den kommer fra men kan være vanos? Varierer med turtall, og noengang blir den helt borte, før man gir den litt turtall igjen. Er også ganske høy tikking, men det kan man sikkert alltids ordne, vært greit å vite hva den skjærende lyden er for noe.. Noen som har noe erfaring som ligner dette? Kan kun være at det er noe som ikke har fått smøring enda?
LianLi Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 En god stund ja, kjøpte den rundt april en gang tror jeg, husker ikke nøyaktig, kan godt hende jeg bommer med noen måneder. Og har vel sikker stått litt før jeg kjøte den også, så ja har stått en stund.
OLEZZ Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Pleier det ikke å være ganske skjærende lyd i m50? når jeg ruser motoren min fra motorrommet skjærer det bra.
Sir Hofstad Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Skal ikke være noen skjærende lyd. På min får jeg det hvis det er kommet feks fuktighet på reimer. Og høres ca 2 sekunder, høres ut som det står kompressor i bilen. Har stått en stund kan det være bittelitt rust feks på reimhjul eller slitne reimer. Og "ruser" man skal det bare være god lyd
LianLi Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 I følge forige eier skal denne motoren være veldig bra, gikk bra når den satt i forige bil uten noe ulyder. Gått 160K. Har ikke revva den noe særlig over 2000rpm enda pga den lyden da. Er montert åpent luftfilter og scorpion bakpotte på den blandt annet. Når den har stått noen minutter for så og starte den igjen, så den står på tomgang så hører motoren helt fin ut bortsett fra litt høy tikking. Men hvis man øker turtallet noe høyere så hender det at lyden kommer frem og kan ta den med seg tilbake til tomgangshastighet hvis dere skjønner.
OLEZZ Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Mulig det ikke er samme lyd. Men skjærende lyd er det i m50. Holder man full gass, hørers filteret veldig godt hvis man har åpent filter. Testa på en kompis sin uten åpent filter, og da hører man det skjærer litt. Likt som min, med turbo. Da hører man ikke filtersuget.
LianLi Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 Ja så er jo lyden der og øker gradvis med turtall. Så kan jeg skru av motoren igjen og den kan være borte, for så å gi den litt turtall, da kommer den tilbake.
OLEZZ Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Den lyden jeg mener er der hver gang, og er vanlig. Man hører på en måte at det er normalt. Men da er det vel en annen lyd du har problemer med da.
LianLi Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 Kjørte jo 320 motoren litt før det ble byttet motor også, men forige eier har jo montert det effektanlegget fra torsov ala skyline grille loff, så var greit med buldring, og tror ikke jeg var fremmi motorummet med motoren gående for å høre etter.
LianLi Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2008 Det er jo også en kontakt som ikke er koblet til, det er en motorkontakt fra 320en og på m50b20 motoren, men m52b28 motoren har en ekstra motorkontakt denne er ikke koblet til, noen som vet hva den gjør?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå