Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal du vinterlagre den på bukker?.. ikke dumt det, så slipper dekka å bli "4-kanta

Er dumt å ha en bil stående på bukker over lengere tid. det er en unaturlig stilling for alt av understell, men det er viktig å flytte bilen litt frem og tilbake nå og da, slikt at hjulene holder seg runde og gode.

Noen velger også å bruke egne dekker til vinterlagring...

Skal bare stå på bukker mens jeg pusser på understellet

eller bare demontere dempere og felgene :) Lett å komme til i løpet av vinteren også :)

• Svar 473
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du er en inspirasjon, Tommy. Artig å følge med trådene dine :) Hadde jeg bare hatt garasje skulle min også fått gjennomgå.

Skrevet

Hadde noen timer i garasjen i formiddag, å fikk ordnet en knirkelyd i seteryggen på førerstolen, fikk satt inn interiøret med skinnkrem, og tok en rask "spray boning" av bilen. Å alt dette i T-sjorte temperatur inne i garasjen 8)

Etterpå ble det noen kalde timer i gårdsrommet med vasking av lastebilen. :?

Skrevet
Hadde noen timer i garasjen i formiddag, å fikk ordnet en knirkelyd i seteryggen på førerstolen, fikk satt inn interiøret med skinnkrem, og tok en rask "spray boning" av bilen. Å alt dette i T-sjorte temperatur inne i garasjen 8)

Etterpå ble det noen kalde timer i gårdsrommet med vasking av lastebilen. :?

hehe... 11 grader ute her, så er jo nesten slik på utsia også... (den som bare hadde hatt isolert garasje) :-P

du har bare godt av å fryse litt ;-)

Skrevet

Da ble det et par timer i garasjen i dag. Fikk plukket ned eksosen, og det meste av deksler under bilen.

Uten eksos

tn_s3%20018.jpg

Deksler og eksos klar for litt vasking / polering

tn_s3%20019.jpg

Noen bilder fra undersiden etter demontering.

tn_s3%20020.jpg

tn_s3%20021.jpg

tn_s3%20022.jpg

Skrevet

ser ut som ett litt lettere utgangspunkt enn hva GT'n var :)

Må være hærlig å jobbe med når man ikke får skitt og støv over hele seg uten en gang å ha begynt å skru løs ting ;)

har du noen planer for hva du vill gjøre med den i vinter da Tommy?

Skrevet

Må være hærlig å jobbe med når man ikke får skitt og støv over hele seg uten en gang å ha begynt å skru løs ting ;)

Det blir å gjøre rent under, å litt ny lakk. Ellers så blir det å montere stålomspunnede bremseslanger, EBC yellow stuff bremseklosser, å så skal hele bilen få en skikkelig lakkrens og polering.

Skrevet

Det blir å gjøre rent under, å litt ny lakk. Ellers så blir det å montere stålomspunnede bremseslanger, EBC yellow stuff bremseklosser, å så skal hele bilen få en skikkelig lakkrens og polering.

Fikser du lakkrens og polering selv eller Bryne Bilpleie?

Skrevet

Fikser du lakkrens og polering selv eller Bryne Bilpleie?

Med dette hjemme i garasjen (når jeg tenker meg om, så har du vel sett dette bilde før), så tror jeg at "Tommys car spa" ordner dette selv :wink:

Bilpleie%20024_3.jpg

Skrevet
Ahhh! Du er en av "oss" ja :D Lekkert lekkert!

Er ikke så mye på DCN lenger å titter. Hva maskin er det du har? Ser en G220 der..

Har en G220, og en metabo roterendes, å så ligger det en *kremt* best tools inderst i skapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...