daggien Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Hei alle! Må ofte kjinne lenge før motoren starter,og det virker ikke som det er noe forskjell på kald å varm motor,å noen ganger starter den helt fint. Har byttet glødeplugger uten at det hjalp å fått fått råd om å sjekke at dieselpumpen holder trykket,men tviler på at det er problemet da bilen kan starte helt fint etter å ha stått i 2-3 uker. Kan det være feks. en temp. føler eller rele på glødingen? Det ligger forresten ikke noen feilmeldinger inne heller.. Setter stor pris på all hjelp! Hilsen Dag Rune
stroker Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 kanskje rett og slett starteren din som er dårlig??
Astri Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Det samme problemet har en kompis med sin... Men av og til så er den helt død og ikkje noe anntydning til liv... Ikkje engang et klikk fra noe rele elle noe...
Tore Diesel Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 1 eller flere dårlige dyser, vil jeg tro er årsaken til dette. Dette skal de finne ut av på diagnose. Men kompisen til Astri, har nok helt sikkert ett annet problem, i og med at det til tider ikke er liv i starteren.
Tore Diesel Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Starter den noen gang slik som den skal, når den er halvvarm Dag Rune?
Astri Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Snakka nettopp med kompisen min, og der viste det seg at det kunne være nøkkelen som er problemet. For når de prøvde med den andre nøkkelen så starta den uten problemer i det heile tatt.
daggien Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2008 Hei alle å takk for innlegg! Nå var jeg nettopp ute å sjekka med reserve nøkkelen å bilen starta med en gang! Men jeg må nok prøve dette noen dager før jeg kan være sikker på at dette er problemet. Takk for hjelpen Astri! Ja Tore diesel den starter noen ganger som den skal når den er halvvarm,men som oftest ikke. Men på langkjøring starter den som regel greit etter en kort stopp. Kan dysene være en forklaring på dette?
Tore Diesel Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Dersom det er dysenene, så skulle man nesten tro at du hadde problemet med tungstart hver gang uansett motortemp. og ikke bare av og til, når jeg tenker meg om.... Da min ex 525DAT, hadde trøbbel med en dyse var den treigstarta uansett.
Astri Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Hei alle å takk for innlegg!Nå var jeg nettopp ute å sjekka med reserve nøkkelen å bilen starta med en gang! Men jeg må nok prøve dette noen dager før jeg kan være sikker på at dette er problemet. Takk for hjelpen Astri! Det som er at nøkkelen skal lades opp når du setter den i tenninga, og om det er noe gale med nøkkelen så går nok det utover starten... Vet ikkje om du merka noe til at de inntillingene du hadde i bilen som f.eks radiokanaler, kjørecomp innstillinger osv var forandra når du brukte reservenøkkelen? Vet iallefall at slik er det på e60. De innstillingene du gjør lagrer seg på nøkkelen.
daggien Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2008 Hei igjen.. Har fremdeles noe startproblemer,men det er faktisk noe bedre med ny nøkkel! Merker ikke noe forskjell på radio innst. computer osv nei,men har ikke sjekka alt heller. Må vel kanskje krype til korset å bestille en diagnose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå