2000Touring Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Har diverse lamper som lyser på bilen min, 1999 e-46 320d. Gul varseltrekant(av-på antispinn) og ABS-lampa. Speedometeret virker heller ikke. Alt tyder vel på at det er en ABS-føler som har tatt kvelden, og at det er den som gir hastigheten til meteret? Men hvilken av sensorene er det? Er det den venstre bak?
2000Touring Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2008 Kom igjen her da. Dette er det noen som veit...
2000Touring Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2008 Hvis speedometer ikke går er det venstre bak Tusen takk skal du ha! Bekreftet akkurat det jeg trodde selv.
Bergen_ Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Har hatt samme problem med min E39. Antispinn og ABS varsellys slår seg på og blir verande på før dei slår seg av etter ei stund. Men i dag slutta speedometeret å fungere, samtidig som varsling for antispinn og ABS slo seg på. Då er det bakre ABS følar på venstre side som er gåen hos meg også?
520iA99 Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Jepp, bak på venstre side. Det samme skjedde med min (også E39). Men den var et sant helvete å få ut.... skruen knakk og selve føleren måtte plukkes ut i atomer. den var helt oppsmuldret av salt og dritt. Men det går fint å gjenge opp igjen skruehullet. Lykke til!
tomerikk Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 bruker du litt rustløser eller 5-56 noen ganger og dager iforveien slipper du kansje de problemene.
mhane Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Tviler på at 5-56 hjelper stort. Jeg byttet på min i forbindelse med hjullager bytte, og da kom jeg til på begge sider av sensoren. Ikke sjangs å få ut på normalt vis. Disse burde løsnes årlig ved feks dekk bytte slik at de ikke setter seg. Det enkleste og raskeste er vel å borre den ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå