Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har diverse lamper som lyser på bilen min, 1999 e-46 320d. Gul varseltrekant(av-på antispinn) og ABS-lampa. Speedometeret virker heller ikke. Alt tyder vel på at det er en ABS-føler som har tatt kvelden, og at det er den som gir hastigheten til meteret? Men hvilken av sensorene er det? Er det den venstre bak?

• 2 weeks later...
Skrevet

Har hatt samme problem med min E39. Antispinn og ABS varsellys slår seg på og blir verande på før dei slår seg av etter ei stund. Men i dag slutta speedometeret å fungere, samtidig som varsling for antispinn og ABS slo seg på. Då er det bakre ABS følar på venstre side som er gåen hos meg også?

Skrevet

Jepp, bak på venstre side.

Det samme skjedde med min (også E39). Men den var et sant helvete å få ut.... skruen knakk og selve føleren måtte plukkes ut i atomer. den var helt oppsmuldret av salt og dritt. Men det går fint å gjenge opp igjen skruehullet. Lykke til!

Skrevet

Tviler på at 5-56 hjelper stort. Jeg byttet på min i forbindelse med hjullager bytte, og da kom jeg til på begge sider av sensoren. Ikke sjangs å få ut på normalt vis. Disse burde løsnes årlig ved feks dekk bytte slik at de ikke setter seg. Det enkleste og raskeste er vel å borre den ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...