pengelek Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Nå for 20 minutter siden skulle jeg ut å kjøre, det regner no jæ...g ute.. Etter 30 meter begynnte bilen å fuske, gå ujevnt på tomgang på en måte. Når jeg trykka ned kickdown så gikk den ut giret som vanlig.. Men bremset ned til neste kryss, så var det nesten så den daua.. For 4 timer siden fyllte jeg 20 L bensin på stasjonen, kansje det er kommet kondens? Eller kan det være pluggene? Eller kan det bare være ett eller annet eletrisk som fusker i kraftig rein? Noen forslag til hva jeg bør gjøre?
Gjest Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Kunne det vært noe med luftfiltret a ? Har du "powerfilter ? "
kbpE30 Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 hvis det regner mye..kan d komme vann inn i fordelerlokket. hvis platen under bilen er borte
pengelek Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2008 Helte litt kondensfjerner på tanken når det begynnte å regne mindre, og nå går den som et skudd igjen. Kan jo ha vært kondens i bensinen, ikke vet jeg.
Gjest Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Helte litt kondensfjerner på tanken når det begynnte å regne mindre, og nå går den som et skudd igjen. Kan jo ha vært kondens i bensinen, ikke vet jeg. Litt OT, Kan motoren ta skade av kondensfjerner?
pengelek Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2008 Hva mener du? At motoren kan ta skade av det? Sto på flasken at jeg skulle helle oppi 0,5 - 1,0 prosentpoeng av tankvolum med med bensin. Jeg hadde 20 L bensin på tanken og hellte på 3 bitte små korker (korken på kondensfjerner flasken) med kondensfjerner. Dette var nok litt under hva jeg egentlig skulle helt på, men virker jo som om det hjalp, om det ikke var noe annet som var galt og plutselig var normalt igjen på samme tid.
Lex-Talionis Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Kan vel ikke skade motoren vel? Men hørt at bilen kan bli "avhengig" av kondensfjerner. Men mulig det bare er noen ville rykter som flyr på bygda her
Deep Dish Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Kan vel ikke skade motoren vel?Men hørt at bilen kan bli "avhengig" av kondensfjerner. Men mulig det bare er noen ville rykter som flyr på bygda her Blir vel det neste, må sende bilen på rehab.!
Bmwfanatic Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 ja, den må til slutt sendes på avkondensering med kjøre og besøksforbud
HansV Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Bilen blir nok ikke avhengig, nei:) Kondensfjerneren som består av sprit(isopropanol) virker som en emulgator og gjør att vann og bensin blander seg. Da unngår du att vannet samler seg i dråper og tetter igjenn dyser o.l. De fleste biler kan fint gå med minst 10-15% sprit i bensinen. Du får jo kjøpt "miljøbensin" som har innblandet sprit. Uansett er det vel biler med forgasser som har mest nytte av dette. Innsprøytningssystemer har så høyt trykk at vanndråpene kommer seg igjennom uansett.
pengelek Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2008 Det virker jo uansett ut som om det var det som ga utslaget på min bil. Kunne jo selfølgelig vært noe annet også, som ble bra igjen helt tilfeldig på samme tid som jeg tok kondensfjerner i tanken da. Hvem vet, spiller igrunn ingen rolle nå som det fungerer, så lenge det ikke skjer igjen.
Ruudge Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 Har samme problemet, bilden fusker som F.. når det har regnet.. så fyller jeg litt bensin å lar den stå ei stund, så er den bra. men med en gang det regne, så er det "all over again"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå