Gjest Skrevet Oktober 8, 2008 Share Skrevet Oktober 8, 2008 Kjeder meg på jobb.. kan like godt fortelle en artig historie fra noen år tilbake. Kjørte rundt i Ålesund sentrum med en leiebil, hadde vært med noen kompiser på en filminnspilling, og hadde en del politirekvisitter i bilen. Maglite, blålys, politivester, håndjern etc:p I ca TI sekunder hadde vi påskrudd blålyset INNE i kupeen på bilen, og vi kjørte bare bak en vi kjente for å skremme han litt. En halvtime etterpå kommer en politibil og stopper oss.. Han er MEGET sinna og drar meg ut av bilen, samtidig som de ser at vi har mye politirekvisitter..hehe.. litt uheldi kombinasjon da! Men galskapen her begynner nå! De påstår hardnakket at vi har "agert" politi ved å kjøre på rødt lys, spinne sidelengs forbi biler, kjøre gris i sentrum osv osv. Hadde vi bare gjort det så skulle jeg holdt kjeft, men vi gjorde INGENTING av det. Det var en som hadde anmeldt oss for dette, og politiet mente at jeg kom til å miste lappen osv osv.. så jeg spurte om vi kunne komme til en enighet (selv om vi altså ikke hadde gjort noe særlig galt) Politiet: Vel, dere kan godta denne boten for å kjøre på rødt lys - da slipper fører av bilen å bli anmeldt og dere kan dele beløpet på 4, siden vi var 4 "involverte" i bilen. Jeg: Men vi kjørte ikke på rødt lys! Politiet: Jo, det er bare ett av lovbruddene dere gjorde, dere er anmeldt for dette. Jeg: Hvor sier de som har anmeldt oss at vi kjørte på rødt lys? Politiet: Hmm... neei det får vi ikke vite ennå.. om dere nekter boten tar vi lappen din her og nå og lager en stor sak av dette. Jeg: Eeeeh... Ok.. ja.. greit.. vi kjørte på rødt lys:) Politiet: Ja, det er bra du innrømmer det - kan du si meg hvilken gate? Jeg: Neeei.. Kongens gate kanskje? (gågaten i ålesund) Politiet: Hmm.. Jasså.. er vel ingen lyskryss der?? Jeg: Hehe, nei men da sier vi nedre strandgate Politiet: Driver du ap med meg??? Jeg: Det var du som ville jeg skulle innrømme at jeg hadde kjørt på rødt lys, så da får du godta det jeg sier! Politiet: Har ikke du kjørt på rødt lys da? Jeg: NEI JEG HAR IKKE KJØRT PÅ RØDT LYS! Politiet: Grr! Men dere er anmeldt for dette, og dere må velge hva vi skal gjøre! Regner med du ikke vil miste lappen!!! Jeg: Det var i keiser wilhelmsgate Politiet: Ok! Hvilken retning kom du fra? Jeg: Skansegata Politiet: Eem... det er jo nedom.. javelja.. er du sikker på det? Jeg: Nei Politimannen gjør masse rare bevegelser og er tydlig oppgitt, han skriver ut bota med skansegata som gatenavn og gir den til oss.. Var 18år da dette skjedde og følte at jeg ikke hadde så mye annet valg enn å godta.. hadde selvfølgelig blånekta i dag - men uansett.. syk episode, men morsomt var det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Oktober 8, 2008 Share Skrevet Oktober 8, 2008 Hehe, spesielt. Så lenge de får bestemme, så er det samme hva de bestemmer vettu. Hadde mistet lappen i tre mnd. Så ringte jeg å spurte om jeg kunne få den tilbake ei uke før. Det kunne jeg, men jeg kunne ikke bruke den før sperretiden var ute. Hentet den dagen etter, da brukte betjenten streng-stemmen og fortalte meg at jeg absolutt ikke kunne bruke lappen samme dagen, men måtte vente til dagen etterpå. Da var det enda 5 dager igjen til sperretida gikk ut. Som sagt, så lenge de får bestemme litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 8, 2008 Share Skrevet Oktober 8, 2008 Tror også at purken opplever å bli herset med ofte (), og derfor liker de å bruke makten sin når de har mulighet til det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Oktober 8, 2008 Share Skrevet Oktober 8, 2008 Skjønner de godt jeg. Hver dag møter de uredelige folk, som lyver, trakaserer og truer de på jobb. De har såklart ingen grunn til å være ufine, men om de er litt skarp i tonen, forstår jeg dem godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet Oktober 8, 2008 Share Skrevet Oktober 8, 2008 finnes alt for mange maktgale politi tror jeg, hvertfall i Oslo. ikke bil relatert men, jeg ble kasta på glatt celle og fikk 8000 ,- i bot forde jeg prøvde å roe ned en kompis de hadde lagt i jern. ble annmeldt for ordensforstyrrelse og at de trodde jeg prøvde å "befri" kompisen...lurer på hvordan de fikk " hei...slapp av...ta det rolig" til å bli en slags "befriings manøver" =P nekta plent på bota, men endte med å betale forde hvis jeg hadde tapt rettsaken måtte jeg betale bot + saks omkosntinger =/ å jeg hadde sikkert tapt siden politi saker er nesten umulige å vinne.... mistet all respekt for han med de blanke knappa etter den episoden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 8, 2008 Share Skrevet Oktober 8, 2008 En av kameratene jeg var i spesialstyrke med begynte på politihøyskolen. Gikk det noen måneder gikk det ikke an å snakke med han... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Oktober 8, 2008 Share Skrevet Oktober 8, 2008 Vel, det er greit dere sier at de har en "tøff" hverdag. Men de skal da for pokker meg ha nok vett i huet til å ikke holde på sånn. Er jo ikke rart folk mister den lille respekten de har for politiet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Nilsen Skrevet Oktober 8, 2008 Share Skrevet Oktober 8, 2008 er vell idioter i politiet og som andre plasser men er jo enig i at noen er ganske makt syk.. sikkert mobbe offer som skal hevne seg på alle nå som de er politi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Oktober 8, 2008 Share Skrevet Oktober 8, 2008 En politimann her oppe var med noen kompiser og filmet litt herjekjøring en sen vinterkveld.. Dagen etter henta han lappen til sjåføren.. Spesielt ass.. En annen historie: En annen politimann kom kjørende etter en hyttevei, og så en kompis av meg like ved siden av scooteren sin.. Scooteren var ikke i gang, og det var ikke noe spor der for scooteren hadde stått der siden sist han var der.. Han skulle akkurat begynne å kjøre og tok dette som flaks.. Politimannen spurte om scooteren gikk noe særlig... Joda svarer kompisen min.... Få se da sa politimannen.. Da kompisen min kom tilbake etter en liten runde hadde han allerede skrevet bota... Søkt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 8, 2008 Share Skrevet Oktober 8, 2008 Politimannen spurte om scooteren gikk noe særlig... Joda svarer kompisen min.... Få se da sa politimannen.. Da kompisen min kom tilbake etter en liten runde hadde han allerede skrevet bota...Søkt... En polititjenestemann har ikke lov til å oppfordre til kriminell adferd, så der er det bare å kaste en anmeldelse andre veien. Nesten identisk situasjon hendte med en bekjent av meg, og han fikk slettet bota og hele situasjonen ble hysj hysj fra politiets side, etter at han ameldte dem tilbake. Dessverre er det altfor mange ramboer som slipper gjennom hos Politiet.. kjenner til to personer som nettopp har startet første året der nå, og det er dessverre akkurat slik som jeg ser for meg en A4 maktsyk politimann. Men da er det ekstra gromt å ha ting å ta dem på (type videobevis), om de skal forsøke å herse med meg en gang i framtiden.. faktisk så alvorlig at det trolig hadde blitt en tur på inspektørens kontor, om ikke mer Det beste er å holde helt kjeft når politiet legger opp til ordkrig. Og jo mer stille du er jo mer oppgitt blir dem. Jeg har testet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Oktober 8, 2008 Share Skrevet Oktober 8, 2008 Politiet har helt glemt at de faktisk jobber i et service-yrke, ikke noe jævla herkebyrå, uansett hvor sterkt de skulle ønske d! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt L. Skrevet Oktober 8, 2008 Share Skrevet Oktober 8, 2008 Har også hatt noen morsomme tilfeller med aspiranter Hadde vert på langtur og hentet en bmw og kompisen min skulle svinge meg hjem med en av de første supraene som kom til norge. Etter 50 mil bak rattet ville han vise litt krefter på gråisen foran verkstedet der bilen min stod, så han dro 2 piruetter med supraen og jeg gikk ut av bilen (som var høyrestyrt) gikk over til førersiden og pratet litt med kompisen min. Etter 2 minutt kom det en aspirant strenende mot oss med beviset sitt på strak arm og begynte å skjelle oss ut. Fikk en jævlig kjeft etter at han hadde sett inn i bilen på venstre side om hvor sjåføren av bilen var, jeg svarte at han satt i bilen, fikk mere kjeft og spørsmål om hvor f*** eieren av bilen var, svarte igjen at han satt i bilen, fikk enda mere kjeft og beskjed om å vise hvor sjåfør og eier av bilen var. Da tiltet det for meg, gikk på andre siden av bilen (venstre side) og tok praktikanten i nakken og bøyde han ned og peikte på høyre side, der sitter sjåfør og eier av bilen bak rattet på høyre side. Så fikk aspiranten spørmål om han hadde noen rettigheter med det beviset han flakset med uten at det fantes betjenter sammen med han, hørte ikke noe mere, han bare gikk. Dagen etterpå traff jeg den ene lensmannsbetjenten på lokale shell'en og spurte han om de virkelig kunne springe og leke cowboy, da ble han alvorlig, gikk ut i bilen og kjeftet på aspiranten samtidig som han pekte min vei Hører også med til historien at dette politikontoret har bedt passasjeren i høyrestyrte biler om å blåse i promillekontroll Men tross allt, har truffet mange hyggelige betjenter også, men de fleste er gamle travere innen politiet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan327t Skrevet Oktober 8, 2008 Share Skrevet Oktober 8, 2008 Har også hatt noen morsomme tilfeller med aspiranter Hadde vert på langtur og hentet en bmw og kompisen min skulle svinge meg hjem med en av de første supraene som kom til norge. Etter 50 mil bak rattet ville han vise litt krefter på gråisen foran verkstedet der bilen min stod, så han dro 2 piruetter med supraen og jeg gikk ut av bilen (som var høyrestyrt) gikk over til førersiden og pratet litt med kompisen min. Etter 2 minutt kom det en aspirant strenende mot oss med beviset sitt på strak arm og begynte å skjelle oss ut. Fikk en jævlig kjeft etter at han hadde sett inn i bilen på venstre side om hvor sjåføren av bilen var, jeg svarte at han satt i bilen, fikk mere kjeft og spørsmål om hvor f*** eieren av bilen var, svarte igjen at han satt i bilen, fikk enda mere kjeft og beskjed om å vise hvor sjåfør og eier av bilen var. Da tiltet det for meg, gikk på andre siden av bilen (venstre side) og tok praktikanten i nakken og bøyde han ned og peikte på høyre side, der sitter sjåfør og eier av bilen bak rattet på høyre side. Så fikk aspiranten spørmål om han hadde noen rettigheter med det beviset han flakset med uten at det fantes betjenter sammen med han, hørte ikke noe mere, han bare gikk. Dagen etterpå traff jeg den ene lensmannsbetjenten på lokale shell'en og spurte han om de virkelig kunne springe og leke cowboy, da ble han alvorlig, gikk ut i bilen og kjeftet på aspiranten samtidig som han pekte min vei Hører også med til historien at dette politikontoret har bedt passasjeren i høyrestyrte biler om å blåse i promillekontroll Men tross allt, har truffet mange hyggelige betjenter også, men de fleste er gamle travere innen politiet Haha, ler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 9, 2008 Share Skrevet Oktober 9, 2008 Politistudenter har begrenset politimyndighet, dette innebærer bl.a at de ikke er godkjent for å ty til bevæpning. De trenger ikke ha med seg noen ferdigutdanna for å "komme med beviset sitt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt L. Skrevet Oktober 9, 2008 Share Skrevet Oktober 9, 2008 Men hvordan skal en klare å holde seg alvorlig etter å ha blitt vinket inn av en enslig aspirant etter å ha kjørt 55 i 60 sone for at han skal krangle om motoren var godkjent i bilen. Hadde store problemer med å holde en annen bruker her inne rolig i passasjersetet, og når vi ble enige om at jeg skulle kjøre hjem og parkere bilen, for så å levere inn skiltene så hadde ikke han vett til å ta to skritt bak slik at bilhengeren kunne passere. Han fikk beskjed om at han hadde 5 sek på å berge leggene sine og pekte på hengeren. Ikke så lurt å stå ved siden av en gammel volvo med bilfraktehenger og kjefte om å kjøre Han tok to skritt bak og i det den gamle v8 volvoen spant ut fra busslomma tok han nok hintet Da gutta kom hjem til meg fikk de levert skilta i det jeg tok den andre bilen og reiste. Fikk aldri innkalling på bilen. De syntes sikkert selv at det var litt på kanten. Har all respekt for de litt eldre i politiet, men når jyplingene begynner blir jeg bare irritert. All ære til den gjengen der som gidder den jobben og gjør den bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå