Gå til innhold

lettmetall felger (vinterdekk) til bmw 116i ønskes kjøpt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg kjøper lettmetall felger til mine vinterdekk

- evt inkludert dekk - 16 eller 17 tommer (har 5-dørs.)

send gjerne tilbud med bilde.

Skrevet

beklager at dette muligens er et dumt spørsmål, men karosseri?? Hva spør du egentlig om?

Det finnes jo ikke så mange varianter av 116i. men min er 5-dørs.

Skrevet

Bare lurer på hvilket karosseri det er..

De forskjellige karosseriene har egne navn.

Sier E81 eller E87 deg noe? :P

Er det 4 eller 5 bolter på hvert hjul ?

Skrevet
Bare lurer på hvilket karosseri det er..

De forskjellige karosseriene har egne navn.

Sier E81 eller E87 deg noe? :P

Er det 4 eller 5 bolter på hvert hjul ?

Du lurer ikke, du bare prøver å kjekke deg og vise at du kan litt mer enn henne, og egentlig ikke komme med noe nyttig info..annet enn å spørre om antall hjulbolter da :roll:

Når det gjelder en 5dørs 116i så er det nok snakk om en E87.

Disse har 5*120 boltsirkel, Et42.

Det vil si at bla de fleste felger til E36,e46,E90 vil passe, så det burde ikke være så vanskelig å skaffe et sett brukte felger i 16" eller 17"..

Jeg har noen 16" felger som jeg tenker å selge, men blir litt tungvint å sende til Oslo. Hvis dette alikevel kan være aktuelt og du sjekker opp i transport så skal du få en god pris :)

Velkommen til bimmers :wink:

Skrevet

Du lurer ikke, du bare prøver å kjekke deg og vise at du kan litt mer enn henne, og egentlig ikke komme med noe nyttig info..annet enn å spørre om antall hjulbolter da :roll:

Prøver da bare å hjelpe jeg da :?

Ved å vite karosseri og antall hjulbolter kunne jeg funnet ut boltsirkelen...

Men nå vet man jo hvilken boltsirkel det er, så er nok mange her som har felger.

Skrevet
beklager at dette muligens er et dumt spørsmål, men karosseri?? Hva spør du egentlig om?

Hei

Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar ;)

For å hjelpe deg litt på vei:

Det kom en modelloppgradering av 1-serien sommeren 2007. Det er noen små og noe (for kjennerne) større endringer. Bilene som ble levert før oppgraderingen har karosseribetegnelse E87, mens de nyeste heter E81.

Om du kjøpte bil i 2007 og fortsatt er usikker anbefaler jeg å gå til GS Bildeler modellsøk og taste inn registreringsnummeret ditt.

Da får du etter litt tid tilbake en tekst som sier modellnummeret.

F.eks slik:

Introside for BR57xxx modell E81, HC, 118d

Kom tilbake med modellnummer så får du sikkert masse god tips til felger, og da vet vi at felgen som anbefales passer til din bil.

Lykke til ;)

• 10 months later...
Skrevet

Hei

Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar ;)

For å hjelpe deg litt på vei:

Det kom en modelloppgradering av 1-serien sommeren 2007. Det er noen små og noe (for kjennerne) større endringer. Bilene som ble levert før oppgraderingen har karosseribetegnelse E87, mens de nyeste heter E81.

Om du kjøpte bil i 2007 og fortsatt er usikker anbefaler jeg å gå til GS Bildeler modellsøk og taste inn registreringsnummeret ditt.

Da får du etter litt tid tilbake en tekst som sier modellnummeret.

F.eks slik:

Introside for BR57xxx modell E81, HC, 118d

Kom tilbake med modellnummer så får du sikkert masse god tips til felger, og da vet vi at felgen som anbefales passer til din bil.

Lykke til ;)

E81 er 3-dørs, E87 (også facelift) er 5-dørs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...