Gå til innhold

kjøp av m3 e46 - (ikke avst.tråd.bare jeg som gjorde feil)

jonr-
 Share

hva gir mest BIL for pengene? (alle disse ligger i omtrentlig samme prisklasse)  

14 stemmer

1. 1. hva gir mest BIL for pengene? (alle disse ligger i omtrentlig samme prisklasse)

• m3 e46
      12
    • carrera 4s
      2
    • nissan 350z
      0

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har holdt meg trofast til japanske sportsbiler hele mitt liv, men nå kommer muligens svingen over til tyskland...

Jeg har 3 biler på lista, ene av dem er m3.

Jeg kan INGEN ting om m3 eller bmw generelt. Aldri vært opptatt av bmw før nå (de siste 2-3 ukene).

Jeg merker jeg blir mer og mer sugen på m3, bare så det er sagt.

Så... Er det noen som har tips?

Er det noen spesielle modeller (med tanke på motor) som teknisk sett har hatt problemer?

Hva skal jeg se etter? (Utover det "vanlige" med biler flest).

Jeg skal se på 2 m3'er ila de nærmeste ukene. Den ene er en Schnitzer. Begge har gått omtrent 90 tusen. ca.

Jeg takker for hjelp! :)

(glem avstemmingen øverst. Det ble lagt opp ved en feil også får jeg ikke fjernet det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med SMG så kan du velge mellom manuell eller automat. Du kan også velge hvor hissig den skal være på giringen når den står i automat.

Du girer manuelt med shifterene bak rattet.

velge hvor "hissig" ? forklar gjerne mer :)

Jeg kan altså IKKE gire med girspaken med andre ord...

Er ikke det litt dumt a? med tanke på evt. verditap pga smg giring fremfor gammeldags manuell?

jeg bare spør litt dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med SMG så kan du velge mellom manuell eller automat. Du kan også velge hvor hissig den skal være på giringen når den står i automat.

Du girer manuelt med shifterene bak rattet.

velge hvor "hissig" ? forklar gjerne mer :)

Jeg kan altså IKKE gire med girspaken med andre ord...

Er ikke det litt dumt a? med tanke på evt. verditap pga smg giring fremfor gammeldags manuell?

jeg bare spør litt dumt.

Du kan gire med girspaken jo. Frem (gire ned) og tilbake (gire opp).

Verditap? SMG var ekstrautstyr, og kostet mer enn manuell. Var det rundt 15000,-? Usikker.

Med hissig mener han hvor raskt den girer. 6 programmer i manuell, og 5 programmer i auto, gjør at du kan velge alt fra bestemor til kamikazepilot giring. Kalles DriveLogic. På trinn 6 girer den på 0.08 sekunder.

Til info så har alle E46 M3 SMG 2 kasse. Og kun SMG har launch control.

Og auto betyr ikke auto i den forstand. Det er en vanlig manuell kasse med elektrisk-hydraulisk styrt clutch. Ingen clutchpedal.

I auto mode girer den for deg...i tillegg til å clutche (som den alltid vil gjøre uansett mode).

Den har også endel andre features slik som tacho lights (gule oljetemp leds tenner etterhvert som man nærmer seg sperra, siste er rødt), hill assist (bakkestart, i og med at bilen ikke henger på giret slik som automat) og "throttle blip" (justerer til optimalt turtall for girskifte automatisk).

Det fantes en side med masse info om SMG II kassa, men den er borte nå (m3smg.com).

http://www.leo.nutz.de/BMW_SMG2FAQ.php har endel info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...