Wendel Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Og til dere som evt har turbo, hvordan holder det? Mye problemer? Min funker som bare det, men den er full av smidd innmat etc da. Kjørt 1500km uten et eneste feilslag nå de siste 2 månedene.. Effektmessig ligger den på rundt 400hk på hjula med et gate map. Så jeg kan absolutt anbefale turbo motor.. Min motor er dog m50b25. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Ah, da så, blir en helt annen sak da. jeg tenkte å kjøre orginal innmat jeg da. Men jeg har heller ikke planer om 400hk, selv om det hadde vært hinsides morro. En annnen mulighet kan jo være å sette på turbo på motoren jeg har nå, og evt skaffe en 325 motor etterhvert. Men det blir en del dyrere enn planlagt da jeg må kjøpe både motor og montere turbo. Men til gjengjeld har jeg da et plug and play turbokitt på bilen. Hvor mye er normalt å hente ut av en 325 med orginal innmat? 300? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boost Criminal Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 turbo er gøy.....ferdig med det, hvor mye du kan ta ut av en to liter kommer bare ann på hvor lenge det skal holde. skal du ha turbo vil jeg annbefale deg å ta jobben med å legge på en 3,5mm topppakning, det er det som er det svake punktet. med bare progresiv btr hadde jeg ikke satset på noe mer enn 220hk for at det skal være holdbart, men den må ha nok bensin på riktig måte hvis ikke brenner du stempel 1 og 6 har selv 325 turbo å det er dritt morro 400+hk og det er med orginal innmat og den tåler max 450hk. men et tips til alle hold dere unna kina turbo de er laget av herdet gjeitost og det smelter når det blir varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 En kamerat av meg har en 325 turbo, men t4 kina turbo.. Denne turboen har holdt for han snart et år nå. Ingenting har skjedd med den.Og han har ikke pusekjørt heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boost Criminal Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 der er ikke dårlig, det finnes sikkert variasjoner på disse også+ladetrykk har mye å si. alle jeg kjenner har rasa den på under en måned.. men men smak og behag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Ja, han har iallefall vært fornøyd med den. A-Dekk her inne har vel bremsa rundt 525 hk på hjula med Kina turbo.. Lader 1,5 bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micro_RaCeR Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 hei. har en m50b20 motor med turbo kjører med a-dekk sett. funker knallll. vis du er redd for BT må man ikke ha cooler og slikt. og de finnes isvart. og når turboen er ned er det vanskelig å se at det er no der. jeg har brukt bilen må bytte cluth nå. og har nå også bytta til 3,5mls. men har kjørt lenge med org inn mat. mye kulere enn 2,5 literen. holder fint følge med en m3 3,2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 hei.har en m50b20 motor med turbo kjører med a-dekk sett. funker knallll. vis du er redd for BT må man ikke ha cooler og slikt. og de finnes isvart. og når turboen er ned er det vanskelig å se at det er no der. jeg har brukt bilen må bytte cluth nå. og har nå også bytta til 3,5mls. men har kjørt lenge med org inn mat. mye kulere enn 2,5 literen. holder fint følge med en m3 3,2. Hvordan trykk kjører du på for å matche en M3 3.2 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boost Criminal Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 M50 har 192 hester, M20 (om det snakkes om her) har 171. Er jo selvfølgelig gøy med turbo, men er jo ikke akkurat driftsikkert. Har en bekjent om har rast 2 budsjetturbobygg denne sommeren. Nå har han en litt spesiell kjøretil men alikevel .Ville satsa på B25, evt M30 eller S14, men det blir jo litt mer tid og penger. Turbo kan du nok dessverre se langt etter å få godkjent. det fult mulig å få det godkjent men det koster litt, og bmw turbo er holdbart man må bare gjøre det riktig. og s14 har ikke no med bmw å gjøre å lær deg hva motor kodene betyr før du langer ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 det fult mulig å få det godkjent men det koster litt, og bmw turbo er holdbart man må bare gjøre det riktig. og s14 har ikke no med bmw å gjøre å lær deg hva motor kodene betyr før du langer ut snakk for deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 S14 har vel ganske mye med BMW å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2008 turbo er gøy.....ferdig med det, hvor mye du kan ta ut av en to liter kommer bare ann på hvor lenge det skal holde. skal du ha turbo vil jeg annbefale deg å ta jobben med å legge på en 3,5mm topppakning, det er det som er det svake punktet. med bare progresiv btr hadde jeg ikke satset på noe mer enn 220hk for at det skal være holdbart, men den må ha nok bensin på riktig måte hvis ikke brenner du stempel 1 og 6 har selv 325 turbo å det er dritt morro 400+hk og det er med orginal innmat og den tåler max 450hk. men et tips til alle hold dere unna kina turbo de er laget av herdet gjeitost og det smelter når det blir varmt. Hva mener du med nok bensin på riktig måte? Jeg hadde tenkt å bytte toppakning ja, siden det er en grei jobb. Jeg hadde ikke i utgangspunktet noen planer om 400+hk, og jeg vil sikkert bli greit fornøyd med 200-250hk mens jeg går på skole. Noe syk trimming tar jeg etter skole og når jeg har fast jobb. det fult mulig å få det godkjent men det koster litt, og bmw turbo er holdbart man må bare gjøre det riktig. og s14 har ikke no med bmw å gjøre å lær deg hva motor kodene betyr før du langer ut Det er også det inntrykket jeg har, gjør man det skikkelig og går forsiktig frem også i tiden rett etter monteringa så skal det vel gå greit. Jeg kommer ikke til å montere turbo og skru tvert opp til 0,5 bar og drive redline racing heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 . og s14 har ikke no med bmw å gjøre å lær deg hva motor kodene betyr før du langer ut Denne var du vel kanskje ikke helt heldig med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micro_RaCeR Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 hei.å matche en M3 3.2 ? turbo trykket varierer litt med rundt 1kg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johan-is Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 turbo er jo en sjarm i seg selv, å etter min mening så er jo dette billig effektøkning, men det er jo alt etter hvordan man satser. med ei bedre bensinpumpe, andre dyser(m3 kanskje) og progresiv BTR så kan du sikkert kjøre på 0.6bar ganske trygt! kanskje en fuel/air måler hadde vært kjekt og, så man ser om motoren går på feit eller tørr blanding... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå