Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen her som kan gi meg den beste utvekslinga på en diff med sperre til bmw 520i 24v .

Om jeg kommer over en m5 diff så modder jeg den slik at den passer , men så var den utvekslinga da:) Er det ikke slik at jo høyere utveksling jo mindre aks , og lavere utveksling mere aks . el skyter jeg i blinde no ?

Om noen sitter på en diff med sperre så PM meg :)

Håper på noen raske og positive svar :)

Skrevet

Er det ikke omvendt ?

Høyre utveksling = bedre aks?

Har en diff fra E34 520i med sveiset sperre :-)

Rullet 95.000 km ifølge speedo og papirer fra BT.

Skrevet

Du har antageligvis, som mæ, en utveksling på 3,46 idag. Æ ville nok valgt en diff med utveksling på mellom 3,4 og 4 for å unngå treg aks...

Skrevet

...

Så lavere utveksling vil si et høyere tall..?

F.eks 4,44 er lavere utveksling enn 3,44 ?

Og dermed bedre aks og mindre toppfart.

Skrevet

3.46 det vil si at akslingen (mellomakselen) som kommer inn på diffen må gå 3.46 ganger rundt for at hjulene skal ta 1 runde..

så vis du har f. eks 4.44 så får du bra aks og kansje bare en topp fart på 150... vis du har f. eks 2.90 så får du en topp fart på 300 kansje og en slapp akslerasjon..

valg av diff må jo vurderes etter hvilket bruk du har.. skal du bare kjøre i norge og du skal mye opp og ned fjell, og liker å få vogna side lengs og mindre opptatt av høy fart så er jo det kansje å tenke på å få en utveksling rundt 3.64+

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...