///MFosse Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Hei, eg har ingn peil, så eg spør dere, GÅR DET ANN Å PUSSE NED Å LAKKE KROM LISTER?? Har noen Stygge hjulbuer i Krom som ser helt for jæ.... ut, men det er rust under, så må ha dei på fortsatt, men går det ann å lakkere desse om til f.eks Metallic Svart eller noe ?? SE SÅÅ STYGT: Og her og : Alle svar er gledelige
Lenny Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Ja det går ann å gjøre dette. krom er en form for beskyttende belegge uten på blekk så er mulig å få det av, men etter hva jeg har hørt så er det vist veldig mye arbeid å få av. hørt folk har sagt det er nesten umulig. Men jeg har aldri prøvd dette selv så kan ikke si noe på den biten. kanskje det er noen andre som veit noe mer om den biten.
Superbeetle Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Du kan jo matte det ned, grunne med en plastprimer(hefter bra på krom), og så lakkere... Pent skeptisk...
Astri Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Jøss, det har eg aldri sett på ein e36 før. E det originalt? Edit: Du kan kje vær ofte ute å kjøre, for trur eg hadde lagt merke til det hadde eg sett det i byn.
jensemann23 Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 hjelp, det var fælt:) Omtrent som på de gamle Mercedes W124 bilene.
Lex-Talionis Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Jeg pussa ned chrom listene mine på e30`n min.. Brukte 400 papir så jeg fikk lagd skikkelige riper, så brukte jeg syregrunning.. Så lakkerte jeg dem svarte Dem tåler t.o.m å bli vaska med høytrykk
///MFosse Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2008 Hehhe.. Det er overhode ikkje org ! Det er bare litt Rust under som eg må sjule (a) heh.. men noen som vett kor eg kan få kjøpt svarte ? Men Astri, har kje lappen enda, kommer på plass i november den, etter planen
Superbeetle Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Har du på hjulbuene bak og? Ser ikke ut som de dekker hele hjulbuen en gang.. Hva med å reparere rusten da? Det nytter jo ikke i lengden å skjule den slik som dette. Ikke er det særlig pent heller..
///Mysild Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 hmmmm... jeg hadde kromgrill på bilen... leverte den til lakkereren, som pusset, primet og lakket over... sitter fint som fy dette men det var vel kanksje bare sånn belegg ?
Superbeetle Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Men ser jo selv på de dårlige bildene at det spriker i alle retninger, iallefall bak.. Jeg ville røsket det av fort som mulig og evt tatt konsekvensen av hvordan det ser ut under.. Sort eller krom, bare jalla
icc Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 hjelp, det var fælt:) Omtrent som på de gamle Mercedes W124 bilene. Nå skal vi ikke disse gode slitesterke biler Men ja det er stygt
BreitBau Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Jeg tenker å bruke etsgrunning eller plast primer på mine.. Sliper de ned og lakker rett på.. tror det går fint jeg da.. Men så er det ikke såååå nøye heller da på den..
Superbeetle Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Jeg tenker å bruke etsgrunning eller plast primer på mine.. Sliper de ned og lakker rett på.. tror det går fint jeg da..Men så er det ikke såååå nøye heller da på den.. Jeg fikk anbefalt plastprimer Har lakkert støtfangerne på boblen og nyrene på bmwen sorte. Mattet med matteduk, primet og lakkerte..(plastprimer på boks og 2k lakk) Henger på fortsatt iallefall , men ser mange biler hvor de har prøvd å lakkere listene sorte rundt vinduene f.eks, og hvor det flasser av igjen. En kompis gjorde dette på e30'en sin og grunnet med syregrunning. Det flasset av igjen iallefall. Men vet ikke hvor nøye han var med slipingen og vaskingen..
BreitBau Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Her er nok trikset at du har 2k lakk Jada.. Faktisk.. Epoxy sitter som ett helvette.. Er det vi i malingsbutikken anbefaler på aluminiums-sklier o.l. Feks Jotun Hard-top
///MFosse Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2008 Ok:D Så du mener at eg bør røske dem av ( eg er helt enig) men viss eg ska få lakket om alle hjulbuene på Ny, koster jo dette 3 500kr PR BUE !! har hørt me en som gjør det svart ! Å der har eg ikkje råd til, men hva må eg gjøre for å stoppe rusten på en SKIKKELIG MÅTE ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå