Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette finner du ut i ETK. Men ja, de er like store, men det er ikke de samme. 320i med M50 har en type dyser, mens 325i med M50 har samme type dyser som 320i/323i M52. Faktisk samme på den amerikanske 240hk-M3en også.

Men begge flower altså 160cc/min ved 3 bar.

M50B20 har Boschnr 0280150414

M50B25 og M52 opp til 2.5 har 0280150415

Her har du oversikt: http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm

Skrevet

Finner data på at begge har fra 154 til 160 jeg også.

Men den gamle listen min viste det jeg nevnte tidligere.

Skal prøve å finne den igjen.

I Alle tilfelle mener jeg at det er forskjell i bla fargemerking på dysene.

Kjører ikke samme mengde drivstoff i en 192 hk motor som en 150?

Skrevet

Terje325i, Samme flow, men ikke samme delenummer.

Kjører ikke samme mengde drivstoff i en 192 hk motor som en 150?

Nei, men en har jo faktorer som trykk og tid.

Det er som sagt samme dyser på US E36 M3 3.0 også, og den har 240hk.

M52B28, altså Z3 2.8, 328i, 528i og 728i, har samme dyser som E36 M3 3.2 US (S52) og Z3 M Coupé US (S52), og de flower 254cc/min ved 3 bar.

Skrevet

Og jeg gir meg ikke 8)

Konsulterer en korrekt liste fra Stan Weiss:

http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm#BOSCH

Har tidligere skrevet et innlegg om beregning av CC og trykk ved forskjellige effekter, og hvis man vet litt om nødvendig tilførsel beregnes ca 1 cc pr HK ved 80% last bla.

Sakset fra PPF-forum:

Beräkna spridare & Bränsletrycksförändring

Hp = (antal spridare X spridar flöde cm3 X utnytjandegrad)/(BSFC X 10.2)

BSFC: är hur effektiv motorn är. Mellan 0.48-0.6 är vanligt, som tumregel använder man 0.5

Utnytjandegrad: Normal ska man inte driva ut spridarna mer än 80% detta gäller främst låg ohmiga spridare som kan överhettas

och låsa sig.

Hög ohmiga kan ligga på 100% även om det inte är att rekomendera.

Räknexempel på 600ccm spridare 4cylders motor

---------------------------------------------------------

Hp=(4 X 600 X 0.8 )/(0.5 X 10.2) => 376hp vid 80% duration

Vad ger en bränsletrycksförändring ger i flöde?

nytt flöde = gammalt flöde X (nytt bränsletryck / gammalt bränsletryck)^0.5

Räknexempel på 600ccm spridare där man ändrat

trycket från 3bar till 3.8bar.

---------------------------------------------------------

nytt flöde = 600 X ( 3.8 / 3 )^0.5 => 675ccm

(^0.5) är samma som "roten ur" Ex: 600 X roten ur(3.8/3)

Skillnaden mellan Linjär & Proggressiv BTR (Bränsle Trycks Regulator)

En linjär ger alltid grundtrycket + laddtrycket: (Bränsletryck=grundtryck+Laddtryck*1)

En proggresiv ökar höjningen ju högre laddtryck:

(Bränsletryck=grundtryck+laddtryck*x , t.ex X=1,2)

( 6 x 300 x 0,8 )/(0,5 x 10,2) =282,35.

Eksempel med 300CC dyser, normalt trykk og duration.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...