Koffer Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Skal bytte motor i min BMW E30 m20b20. Skal bytte til en b25. Har kjøpt b25'n, den står på pall ved siden av bilen min. La raskt merke til, etter litt sammenligning er at b25'n har en kraftig kontakt som ikke jeg kan finne på min b20. Vet noen hva denne kontakten er til? Eller kjenner til problemet?? Legger ut noen bilder så dere skjønner hva jeg snakker om;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Skjønenr svært lite av tråden din jeg... På bildet av den ukjente kontakten så er det ønskelig og få ett nærmere bildet, for jeg kan desverre ikke zoome med øynene. Hadde vært artig sikkrt, men er ikke tilfelle. På siste bit her, så sier du at du ikke har kontakt, det har du, hvor vedkommende som har puttet i motoren har klart å gjemme den er uvisst, men ut fra sikringsboks så er ikke kabelen som motorkontakten lenger enn 15 cm maks. Så den skal ikke være så vanskelig å finne ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimern Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Har nok den firkanta kontakten du som det ser ut til på bildet ditt. bare å koble om littt ledninger d så funker d - se skjema: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Skjønenr svært lite av tråden din jeg... På bildet av den ukjente kontakten så er det ønskelig og få ett nærmere bildet, for jeg kan desverre ikke zoome med øynene. Hadde vært artig sikkrt, men er ikke tilfelle. På siste bit her, så sier du at du ikke har kontakt, det har du, hvor vedkommende som har puttet i motoren har klart å gjemme den er uvisst, men ut fra sikringsboks så er ikke kabelen som motorkontakten lenger enn 15 cm maks. Så den skal ikke være så vanskelig å finne ; ) Har sjekket en del på nettet, på andre m20b20 motorer, ingen av dem har den kontakten. Ihvertfall ikke synlig. Mens alle b25 har den, som vist på bilde. Jeg har jo selvfølgelig prøvd å lete etter den, men den er ikke der. Jeg finner den ihvertfall ikke. Bilen min, som det er snakk om er en 1984 modell m20b20. B25'n som jeg skal sette inn er en 87 model Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Ok, du sitter med en meget tidlig B20, og er som nevnt over mest sannsynlig en firkantet kontakt og ikke en rund slik som på de senere B20'ne. Se etter dette isteden, så finner du det nok ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Ok, du sitter med en meget tidlig B20, og er som nevnt over mest sannsynlig en firkantet kontakt og ikke en rund slik som på de senere B20'ne. Se etter dette isteden, så finner du det nok ; ) Okei. Så da er det uannsett ikke noe problem da;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Niks, bytter bare ut den firkantede på bilen til en rund, det ville jeg gjort ivartfall, for den firkantede er det svært lite av, om du skal komme på tanken og bytte igjen ved en senere anledning. B20'n fikk rundt kontakt i 85, samtidig som introduksjonen av B25. Og bytte ut den runde på motorledningsnettet vil jeg fraråde, men det er selvfølgelig en løsning. Det er da med tanke på at det er rundt kontakt" det går i om dagen" .. hehe Koblings skjema har du fått ovenfor. : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Noen 320i'er har faktisk rund kontakt. 86-frem til 88 hadde rund kontakt. Bruk koblingskjema som ble lagt ut her, så går det veldig greit, bare og bruke huet litt. Gjorde dette for et par dager siden, og denne motoren går som gull nå. Pass på at begge motorer har følere på kassa, evt. Ikke har! Om en motor har det, så må du trikse og fikse litt på el nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Noen 320i'er har faktisk rund kontakt. 86-frem til 88 hadde rund kontakt. Bruk koblingskjema som ble lagt ut her, så går det veldig greit, bare og bruke huet litt. Gjorde dette for et par dager siden, og denne motoren går som gull nå. Pass på at begge motorer har følere på kassa, evt. Ikke har! Om en motor har det, så må du trikse og fikse litt på el nettet. Skjønner. hvordan ser den føleren ut? bilde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 SteffenM2, ja, det ble byttet til rund i 09/1985. Triggerfølere på kassa har ingenting med ledningsnettet til bil å gjøre, følere er internt og signal går ikke via bil nettet. Det har noe med styringen å gjøre, så jeg for min del skjønner ikke hva du prater om. Utdyp deg nærmere.. "triksing og fiksing" er ikke lett å forstå hva du vil frem til da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Noen 320i'er har faktisk rund kontakt. 86-frem til 88 hadde rund kontakt. Bruk koblingskjema som ble lagt ut her, så går det veldig greit, bare og bruke huet litt. Gjorde dette for et par dager siden, og denne motoren går som gull nå. Pass på at begge motorer har følere på kassa, evt. Ikke har! Om en motor har det, så må du trikse og fikse litt på el nettet. Skjønner. hvordan ser den føleren ut? bilde? De følerene han nevner er to stk. som står på girkassen. Denne styringen ble brukt frem til 09/1987. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Følerene går ikke innom, som nevnt tidligere, motorkontakten i det hele tatt, så det bør du overhodet ikke tenke på. SteffenM2, ikke gjør gutten mer forvirra enn han allerede er da... hehe : ) 6/85 - 7/87 1 D+ Generator-Ladekontroll Blå 2 STAT Oljenivåstatistikk Grønn/Gul 3 4 FT Fjerntermometer-VanntemperaturBrun/Fiolett 5 OELD Oljetrykk Brun/Grønn 6 15S Spenning ved bryter tenning Grønn/Hvit 7 15U Ved 6, ytelse likevel Grønn 8 TI Rattapparat/Tomgangsregulator Hvit7Grønn 9 10 DYN Oljenivå, dynamisk Blå 11 SI Service Intervall Hvit/Grønn 12 CARB Feilannonsering (Kun ved US modeller) Grønn 13 EKP Elektrisk drivstoffpumpe Grønn/Fiolett 14 TACH Fartsmåler Svart/Hvit 15 P/N Valgspråk innstillinger Svart/Grønn 16 AIRB. Motorstøpsel/Diagnose støpsel Hvit/Svart 17 18 50 Spenning ved Oppstarting Svart/Gul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Noen 320i'er har faktisk rund kontakt. 86-frem til 88 hadde rund kontakt. Bruk koblingskjema som ble lagt ut her, så går det veldig greit, bare og bruke huet litt. Gjorde dette for et par dager siden, og denne motoren går som gull nå. Pass på at begge motorer har følere på kassa, evt. Ikke har! Om en motor har det, så må du trikse og fikse litt på el nettet. Skjønner. hvordan ser den føleren ut? bilde? De følerene han nevner er to stk. som står på girkassen. Denne styringen ble brukt frem til 09/1987. Tusen takk, skulle jeg gjort uten dere her på bimmers;) Er snekker jeg, ikke bilmekaniker, så trenger råd og tips. Takk igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Følerene går ikke innom, som nevnt tidligere, motorkontakten i det hele tatt, så det bør du overhodet ikke tenke på. SteffenM2, ikke gjør gutten mer forvirra enn han allerede er da... hehe : ) 6/85 - 7/87 1 D+ Generator-Ladekontroll Blå 2 STAT Oljenivåstatistikk Grønn/Gul 3 4 FT Fjerntermometer-VanntemperaturBrun/Fiolett 5 OELD Oljetrykk Brun/Grønn 6 15S Spenning ved bryter tenning Grønn/Hvit 7 15U Ved 6, ytelse likevel Grønn 8 TI Rattapparat/Tomgangsregulator Hvit7Grønn 9 10 DYN Oljenivå, dynamisk Blå 11 SI Service Intervall Hvit/Grønn 12 CARB Feilannonsering (Kun ved US modeller) Grønn 13 EKP Elektrisk drivstoffpumpe Grønn/Fiolett 14 TACH Fartsmåler Svart/Hvit 15 P/N Valgspråk innstillinger Svart/Grønn 16 AIRB. Motorstøpsel/Diagnose støpsel Hvit/Svart 17 18 50 Spenning ved Oppstarting Svart/Gul Helt riktig, er nok forvirra fra før, her jeg sitter med kontakta i handa;) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå