Gå til innhold

Hvor skal eg trekke kablene ?


Anbefalte innlegg

Hvor skal eg trekke kabler i Min 318IS E36 Coupe 1993 Mod?

Skal legge opp en forsterker bak i bagasjerommet i bilen, Skal sette inn eit Kompsett framme me Mellomtone og Diskant, og delefilter, og så skal eg ha 2 stk 6x9" på Hattehylla bak !

Hva er enklest arbeid, som ser fint ut etterpå ??:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du batteri framme? Strømkabel på den siden som har hull ifra motorrommet. Signalkabel ifra den andre siden. Høgtalerledninger på begge sider. Du må nok demontera listene i dørane og kanskje plata over pedalene. (viss det er likt som på min e34) Pluss platene som dekker høgtalerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta deg god tid, og finn ut hvor de er festet, ikke riv og slit og stress. Da tar du deg heller en røyk og en kopp kaffe før du begynner igjen, så finner du ut av det, men husk det er plastikk så ikke riv å slit som om det var gull bakom dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listene i dørkarmene er festet med klips. For å løsne disse må du skyve listen til ene siden. Det som ellers må ut for å få lagt kablene pent er plate bak hanskerom, plate over pedalene og baksetet, og ellers et par andre smådeksler. Baksetet er lett å ta ut. Rykk opp i forkant av sitteputen, når setet har løsnet fra festene er det bare å dra det ut. Ryggen rykker du ut i overkant og hekter av et par fester i nedekant etterpå.

Er lurt å legge kablene som todleif har beskrevet. Pass i alle fall på å legge strømkabel og phonokabel på hver sin side. Strømkabelen er fin å ta inn gjennom torpedoveggen under batteriet. Der er det et gjennomføringshull du kan bruke. For å få det tett mellom motorrom og kupè trenger du en gummigjennomføring med litt størrelse på. Slike får du kjøpt hos de fleste elektrikerfirmaer.

Håper dette hjelper deg litt på vei:)

Gjennomføringshull under batterikasse 1:

DSC01326.jpg

Gjenomføringshull under batterikasse 2.

DSC01327.jpg

Gjennomføringshull fra innsiden:

DSC01331.jpg

DSC01336.jpg

DSC01337.jpg

DSC01339.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som eg gjorde på min e36 sedan var og trekke signalkabel og høgtalerkabel under midt konsollen, det var veldi enkelt og greit. litt arbeid med og få det opp men fann en guide her en plass.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=13278

der har du en begynnelse, men eg tok av der med girspaken og kjørecomputer. der trakk eg høgtaler kabler som skal til komp sett og signalkabler. viderer bakover tar du og stapper ei trekke snor eller lignende under trekket og videre bakunder baksete, tar først ut baksete.

dårli forklart, håper du forstår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for Informasjon Folkens !:D Veit iallefall korleis eg ska begynne nå! Men ka størelse bør eg ha på ledningene min ??

Ska ha eit front sett 5,25" i org framme, 2 stk 6x9 i org uttak bak(adaptere) og ein 4-kanals forsterker :D Liggende under hattehyll ai bagasje rommet :D noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...