Jump to content

Xenon problem

Kåre
 Share

Recommended Posts

Har xenon kit på min E36. Har hatt litt problemer med en xenon lampen på venstre side.. Det er nærlys det er snakk om.. Det begynte med at jeg må kanskje vri av og på lyset en gang, så kom lyset på. Men dette er flere månder siden.. Også nå for et par dager siden ville den ikke på i det hele tatt. den blinker 2 ganger når jeg vri på lysene, men så er den helt død.

Dessuten så lyser angel eysene mye svakere på denne siden (venstre) som xenonen ikke lyser på.

Noen som vet hva problemet kan være?

Har sett litt i andre tråder og der nevnes ballasten. Og da jeg lurer jeg på hva i huleste ballasten er for noe, og generelt hvordan xenon virker.

Xenon kittet stod på når jeg kjøpte bilen, så er jeg ikke jeg som har montert og jeg har heller aldri tatt i xenon før..

Noen som har noen gode svar her?? :)

Mvh

Kåre

Ballasten sitter der forrige eigar plasserte den. Det er ein firkanta boks. Xenon-kit består av ballast og pæra. (1stk pr side) Med feilsymptomet du oppgir er det sansynligvis ballasten som er defekt. Kan og væra ein dårlig kontakt. du kan f.eks. bytte om pærene for å sjekke dei ut av saken.

Ok, no har eg fått litt meir grunnlag for å feilsøke. Eneste er at det var fryktelig trang der hvor man tar ut pærene, Så spørs om jeg ikke må av med hele lys-huset. Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder evt..

Kommer tilbake med mer info :)

Takk for hjelpen så langt.