Kåre Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Har xenon kit på min E36. Har hatt litt problemer med en xenon lampen på venstre side.. Det er nærlys det er snakk om.. Det begynte med at jeg må kanskje vri av og på lyset en gang, så kom lyset på. Men dette er flere månder siden.. Også nå for et par dager siden ville den ikke på i det hele tatt. den blinker 2 ganger når jeg vri på lysene, men så er den helt død. Dessuten så lyser angel eysene mye svakere på denne siden (venstre) som xenonen ikke lyser på. Noen som vet hva problemet kan være? Har sett litt i andre tråder og der nevnes ballasten. Og da jeg lurer jeg på hva i huleste ballasten er for noe, og generelt hvordan xenon virker. Xenon kittet stod på når jeg kjøpte bilen, så er jeg ikke jeg som har montert og jeg har heller aldri tatt i xenon før.. Noen som har noen gode svar her?? Mvh Kåre
Deep Dish Skrevet Oktober 11, 2008 Skrevet Oktober 11, 2008 Ballast er en spenningsforsterker som gjør at xenongassen tenner. Hvis denne er defekt, så får du ikke høy nok spenning til å tenne xenonpæren.! Så mao det virker som du har feil med ballasten...
Kåre Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2008 Okei.. Hvor sitter ballasten? Inni selve lys-huset eller utenfor? Hvordan ser "ballasten" ut? Hvor får jeg tak i en ballast og hvor mye koster det ca??
todleif Skrevet Oktober 11, 2008 Skrevet Oktober 11, 2008 Ballasten sitter der forrige eigar plasserte den. Det er ein firkanta boks. Xenon-kit består av ballast og pæra. (1stk pr side) Med feilsymptomet du oppgir er det sansynligvis ballasten som er defekt. Kan og væra ein dårlig kontakt. du kan f.eks. bytte om pærene for å sjekke dei ut av saken.
Steffan C Skrevet Oktober 11, 2008 Skrevet Oktober 11, 2008 Her har du bilde av en ballast! Mer info om ettermontert xenon her .
Kåre Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2008 Ok, no har eg fått litt meir grunnlag for å feilsøke. Eneste er at det var fryktelig trang der hvor man tar ut pærene, Så spørs om jeg ikke må av med hele lys-huset. Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder evt.. Kommer tilbake med mer info Takk for hjelpen så langt.
Kåre Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2008 Fant ut en ting til. Lang/fjærn lyset fungerer heller ikke på venste side. Samme side som xenon nærlyset ikke fungerer på. ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå