Dirty Skrevet Oktober 11, 2008 Skrevet Oktober 11, 2008 Hei har en m52b28 som er bygget om til m50b28 alt er fra en 325 uten blokk å topp.. problemer er at den ryker no så naaaavli når jeg starter den. noen ganger veldig mye andre ganger ikke så mye. blitt værre i det siste. målte kompen den lå på 12 på alle. kan jeg ha formye oljetrykk ? har hatt problemer med å klare å holde olja under topplokket den vil liksom ut overalt. har forsterket lokket med ekstra skiver og pakningsement. så lekker ikke nå.. men hva kan foråsake oljetrykk? mvh kim andre
tomerikk Skrevet Oktober 11, 2008 Skrevet Oktober 11, 2008 Tror du mener toppdeksel og det skal jo ikke ha sammenheng med oljetrykk. Sjegg veihusvent. det kan være tett eller defekt.
Dirty Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2008 topplokk = toppdeksel veivhusventilen, går vel fra topplokket og inn i innsuget og så videre? såfall er ikke den tett helt inn til innsuget iallefall.
LianLi Skrevet Oktober 11, 2008 Skrevet Oktober 11, 2008 Litt off-topic, men har disse motorene 12:1 i komp?
tomerikk Skrevet Oktober 11, 2008 Skrevet Oktober 11, 2008 Det er ikke bare kondensrøyk av kaldt og fuktig vær da.
Kimmit Racing Skrevet Oktober 11, 2008 Skrevet Oktober 11, 2008 det kan være at ventil tettningene dine er slappe eller utslitte.kan også være at åndinga er dårlig
Dirty Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2008 Har tenkt på ventiltetningene ja. hvordan sjekker jeg om de er gående? henne sitter åndinga ? kondens er det ikke er mer blårøyk
bad_ip Skrevet Oktober 11, 2008 Skrevet Oktober 11, 2008 Bruker den olje ? Ventiltettningene blir litt vanskelig å sjekke... da må du jo inn i motoren for å se på de...
tomerikk Skrevet Oktober 11, 2008 Skrevet Oktober 11, 2008 Ånding = veivhus ventilasjon. Rens ventilen som sitter på slange mellom toppdeksel og innsug. Kondens er vanndamp (skygrå)
Dirty Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2008 Ånding = veivhus ventilasjon. Rens ventilen som sitter på slange mellom toppdeksel og innsug. Kondens er vanndamp (skygrå) somsakt tidligere i tråden. den er ikke tett, mellom lokk og innsug. men er endel olje inni innsuget\belgen. men slik skal det vel være? er ikke vanndamp det er jeg 110% sikker på. er vel bare å ta av kammer og ut med tønnene for å sjekke suttene. verre en det er det vel ikke når jeg tenker etter.
Dirty Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2008 den bruker egentlig minimalt med olje. det som er så rart å. men skal ikke mye til at det ryker fælt da
Sir Hofstad Skrevet Oktober 11, 2008 Skrevet Oktober 11, 2008 Litt off-topic, men har disse motorene 12:1 i komp? KompresjonsFORHOLDET er 10,2:1. Kompresjonen skal være ca 14Bar. Og for å kontrollere stempelringer og ventiltetninger kan man bruke en lekkasjetest og komtresjonstest, rimelig elementært.
Dirty Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2008 målte nok litt feil når jeg målte komp. hadde ikke speed pedalen inne. osv. men siden alle var like så var det jo greit.
Dirty Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2008 SJekket oljefilteret NaZi mye dritt i det. spon og div fra motorbyggingen. har byttet olje filter 2-3 ganger etter motor byggingen for å få vekk alt av spon osv. måtte gjenge opp alle til toppen serdu. kan det gi stort oljetrykk ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå