Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har en m52b28 som er bygget om til m50b28 alt er fra en 325 uten blokk å topp..

problemer er at den ryker no så naaaavli når jeg starter den. noen ganger veldig mye andre ganger ikke så mye. blitt værre i det siste.

målte kompen den lå på 12 på alle.

kan jeg ha formye oljetrykk ?

har hatt problemer med å klare å holde olja under topplokket den vil liksom ut overalt. har forsterket lokket med ekstra skiver og pakningsement. så lekker ikke nå..

men hva kan foråsake oljetrykk?

mvh kim andre

Skrevet

topplokk = toppdeksel :P

veivhusventilen, går vel fra topplokket og inn i innsuget og så videre?

såfall er ikke den tett helt inn til innsuget iallefall.

Skrevet

Har tenkt på ventiltetningene ja. hvordan sjekker jeg om de er gående? henne sitter åndinga ?

kondens er det ikke er mer blårøyk

Skrevet
Ånding = veivhus ventilasjon. Rens ventilen som sitter på slange mellom toppdeksel og innsug. Kondens er vanndamp (skygrå)

somsakt tidligere i tråden. den er ikke tett, mellom lokk og innsug. men er endel olje inni innsuget\belgen. men slik skal det vel være?

er ikke vanndamp det er jeg 110% sikker på.

er vel bare å ta av kammer og ut med tønnene for å sjekke suttene. verre en det er det vel ikke når jeg tenker etter.

Skrevet

den bruker egentlig minimalt med olje. det som er så rart å. men skal ikke mye til at det ryker fælt da

Skrevet
Litt off-topic, men har disse motorene 12:1 i komp? :o

KompresjonsFORHOLDET er 10,2:1.

Kompresjonen skal være ca 14Bar.

Og for å kontrollere stempelringer og ventiltetninger kan man bruke en lekkasjetest og komtresjonstest, rimelig elementært.

Skrevet

målte nok litt feil når jeg målte komp. hadde ikke speed pedalen inne. osv. men siden alle var like så var det jo greit.

Skrevet

SJekket oljefilteret NaZi mye dritt i det. spon og div fra motorbyggingen. har byttet olje filter 2-3 ganger etter motor byggingen for å få vekk alt av spon osv. måtte gjenge opp alle til toppen serdu.

kan det gi stort oljetrykk ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...