Jump to content

mulig å reparere kardang? funner mulig feil

tikkakjell
 Share

Recommended Posts

er ein ulyd i kardangen så lurte eg på om de er nulighet for å få sendt den inn noen plass for å fikse den, eller er de rimligere å berre kjøpe ein ny brukt. har kjørt me den slik siden eg kjøpte bilen, lyden har ikkje blitt verre i sommer, men tekte å fikse de før neste sommer siden bilen er parkert for vinteren. biler er foresten ein e30 325.

Smal sak og overhale da.. letteste sak på jord.. spørs bare kor nøye du gidde være.. ene m3 klokka mi er kun bytta lager i og satt sammen me de gammle skimsa.. å den har vært me på mye herjing..

Men er klart visst du har tenkt og kjøre 300 000 til så lønner det seg og måle og shimse.. men er temmeli sikker på at lagerene holder 50 000 iallefall uten og shimse..

har tappet klokka for olje nå, kom ut ca 1,5- 2liter, oljen var heilt fin. men de kommer ein lyd fra bremsene når eg snurrer hjulene rundt. men de pleier jo å komme litt lyd der ifra. hardy`en blei skiftet i april så den er de ikkje. er de det lageret som sitte på mellom akslingen du meine? hørrest ut som de komme heilt bak fra når eg kjøre så blir de berre meir lyd for fortere eg kjøre

Var kun ett informasjons inlegg fra meg, at kardang ikke er klokka, diffen, differensialen. .. Kardang = mellomaksel. ikke diff.. Du har ulyd i differensial, kallenavn ; diff.

Skal komme lite med lyd fra bremsene igrunn, ligger litt innat, men det er alt. Så en liten "subbe" lyd skal du ha i bremsene, men ikke mer.

Sitter godt noen ganger de ; ) Ble ingen forskjell med ny olje ? Automat girolje fra Statoil fungerer greit..

har ikkje skiftet olje endo, men skrur heile diffen av slik at eg kan sjå over den. er regn og her i dag så då tenke eg ikkje på å ta bilen ut av garagen eingang, må jo ta godt vare på den, vokser ikkje på trær lengre :lol: