Gå til innhold

mulig å reparere kardang? funner mulig feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har skjønt det! ; )

Hender olja kan se fin ut, men ha dårlige egenskaper uansett. Så og fylle på ny olje typen aumotatgirolje fra statoil eller Castrol diff olje for diff med brems, kan gjøre susen. Siden du ikke nevnte noe om spon i olje, så høres det nå ut som den kan være "hel og fin" innvendig. Vanlig slitasje, men ingenting grasalt gåent.

Man kan forøvrig få overhalt en differensial.

Skrevet
Du har skjønt det! ; )

Hender olja kan se fin ut, men ha dårlige egenskaper uansett. Så og fylle på ny olje typen aumotatgirolje fra statoil eller Castrol diff olje for diff med brems, kan gjøre susen. Siden du ikke nevnte noe om spon i olje, så høres det nå ut som den kan være "hel og fin" innvendig. Vanlig slitasje, men ingenting grasalt gåent.

Man kan forøvrig få overhalt en differensial.

takker for hjelpen foresten. kjøper sikkert olje i måro å prøver de først :lol: spare mykje tid vist de er berre de som skal til :lol:

Skrevet

i dag skrudde eg av kalipteren og snurra hjula rundt og lyden eg hørte i går kommer fra bremsene til handbekken. hørrest faktisk ut som den samme lyden som kommer når eg kjøre. alle bremsene ser veldig bra ut. minimalt slitt. men kan denne lyden forplente seg sånn i bilen att eg hørre de godt i bilen når eg kjøre? mase masse om dette men har litt lyst å finne ut av da :lol:

Skrevet

hørrest ut som de er lagera som ligger ligger rett innfor der mellom akslingen blir kobla til diffen. for når bilen var jekket opp bak så satte eg den i 5 gir slik at alt gjekk rundt, då kom lyden fra der som mellom akslingen blir kobla til diffen. er de muligt at de er lageret som sitte der som er gåent? hørtest meir ut som ein suse lyd kan du sei.

Skrevet
Kan jo være inngående lager... ta tak i akslingen og prøve og begvege den opp og ned.. inngående aksel på diff klokka ja.. Den skal du ikke kunne bevege..

skal prøve de. men snakka med den lokale bil mekanikeren i dag og han og var sikker på at de var lager som var røket. blir ganske dyrt å fikse den så eg kommer nok til å kjøpe meg ny diff, sku ha 2500 for ein hos gs, men den var uten sperr. er sperr på den som står på nå men eg har ikkje bruk for sperr så får nøye meg med ein vanleg :) men ka utveksling er de originalt på e30 325?

Skrevet

Detta fiksa du selv.. Bare og plukke den istykker og kjøpe nye lager.. du kommer langt med 1500 i lager! trenger ikke shimse dem opp heller.. bare skru istykker og husk hvordan det sto.. sett på plass med nye lager og fyll olje og kjør.. sperre er et must på vinteren! ;)

Skrevet
Detta fiksa du selv.. Bare og plukke den istykker og kjøpe nye lager.. du kommer langt med 1500 i lager! trenger ikke shimse dem opp heller.. bare skru istykker og husk hvordan det sto.. sett på plass med nye lager og fyll olje og kjør.. sperre er et must på vinteren! ;)
kan alltis prøve å fikse de sjøl og, sikkert veldig lærerikt å sjå korleis diffen er bygd opp :lol: sikkert artig med sperr om vinteren men bilen er parkert for vinteren, den får ikkje komme ut av garagen før mai tenke eg 8) skal eg skifte alle lagerene då meine du?
Skrevet

Kommer helt ann på kor mye penger du vil legge ned og kor driftsikker du vil ha diffen.. men visst du ser at inngående lager er kaputt så kan det jo holde og skifte dette.. bare og pm meg om du sliter i vinter med det så skal jeg sende deg bilder.. skal opp med min egen igjen..

Skrevet
Kommer helt ann på kor mye penger du vil legge ned og kor driftsikker du vil ha diffen.. men visst du ser at inngående lager er kaputt så kan det jo holde og skifte dette.. bare og pm meg om du sliter i vinter med det så skal jeg sende deg bilder.. skal opp med min egen igjen..
den e grei, takk ska du ha :lol:
Skrevet

du er tullerusk hvis du kjøper en bakaksel uten sperre for 2500!!! disse får du for 500... ville ikke begynnt å kødde med det selv hvis du ikke veit hva du driver med:)

Skrevet
du er tullerusk hvis du kjøper en bakaksel uten sperre for 2500!!! disse får du for 500... ville ikke begynnt å kødde med det selv hvis du ikke veit hva du driver med:)
kvor i all verden får du dei for 500? har mest lyst på diff då, berre for å ha det netså :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...