Azeton Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Er det noen som vet hva som må gjøres for at en M50b25 fra E36 skal kunne passe til en E30 325 IX? Takk på forhånd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azeton Posted October 11, 2008 Author Share Posted October 11, 2008 Ingen som vet? Hva med girkasse og slikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogern Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Må vell spesiallage bunnpanne da den er litt spesiell på ix. m50 motorn passer på girkassen, men blir litt annen vinkel på motorn. Det tror jeg ikke blir det største problemet Har aldri sett ett slikt ombygg så hadde vært kult Link to comment Share on other sites More sharing options...
hb_racing Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Bruk motor og gearkasse fra 525ix,det sparer deg for mye trøbbel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azeton Posted October 12, 2008 Author Share Posted October 12, 2008 Greia er at jeg har lyst og bruke M50 motoren. Så det går ikke å bruke bunnpanne fra E34 så det vil passe over til IX? Hele bunnpanna må kappes og sveises? Link to comment Share on other sites More sharing options...
plumbo79 Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 e30tech.com (ix engine swap) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kbpE30 Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 bunnpanna fra m50 passer ikke til feks m20 motoren.. gjør som han andre karn sier.. kjøp 525ix hele veien.. blir kult d.. har selv en E30 med m52b25 +++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Jeg har E34 525iX bunnpanne og oljepickup om det er interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azeton Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 bunnpanna fra m50 passer ikke til feks m20 motoren.. gjør som han andre karn sier.. kjøp 525ix hele veien.. blir kult d.. har selv en E30 med m52b25 +++ hehe, Passer den virkelig ikke? Skal sjekke ut linken jeg fikk nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azeton Posted October 14, 2008 Author Share Posted October 14, 2008 Ser ikke ut som det er like lett som og bygge om vanlig M20 til M50.. Ganske inviklet! Men først må jeg jo kjøpe IXen da Ikke har jeg nødvendig utstyr til og sveise selv, ikke kan jeg det heller. Hvordan er det man løser det 10graders problemet som oppstår når du parrer girkasse og M50 motor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
plumbo79 Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Noen bryr seg ikke om det, det som gjør det kjinkig er at akslingene får feil vinkel og man opplever samme slitasje på drivknutene som om man senker en ix. Dette kan løses med å fabrikere bunnpanna fra bunnen slik at man får rettet opp vinkelen, men det er jo litt mer jobb, man kan muligens også lage en adapterplate mellom motor og gir for å forandre boltsirkelen og dermed rette opp vinkelen. Men hvis man først skal legge så mye arbeid i dette så er det vel bedre å starte med en litt mer spennende motor enn m50, folk har jo gjort dette med både s50 s38 m30 osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azeton Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 Det hadde jo vært det aller beste. Men på tanke med godkjenning så er det nok mye lettere og få godkjent med M50B25 motor? den motoren jeg har jeg også byttet ut alt i toppen på. Så er dessuten S50 motoren veldig dyr.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azeton Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 Så det er 525ix bunnpanne og oljepickup jeg trenger for og få det ombygd? Og deretter få motoren tiltet slik at girkassen ikke står skevt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
plumbo79 Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Du kan gjøre det slik hvis diffen passer på festene til m50 bunnpannen, husk denne går igjennom bunnpannen, men da står drivakslene dine i litt feil vinkel etterpå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kribje Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 jeg har en bunnpanne til m50 ix liggende. lurer på om ikke jeg har pick-up også , motor festene får du på koed (bolt on) eller så har jeg hørt om en som brukte hocky puck`er. send en mail hvis du trenger noe deler da vettu... krister@bjerkaasbygg.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts