Jump to content

Motorbytte 325IX

Azeton
 Share

Recommended Posts

Må vell spesiallage bunnpanne da den er litt spesiell på ix.

m50 motorn passer på girkassen, men blir litt annen vinkel på motorn. Det tror jeg ikke blir det største problemet

Har aldri sett ett slikt ombygg så hadde vært kult :wink:

Ser ikke ut som det er like lett som og bygge om vanlig M20 til M50.. Ganske inviklet! Men først må jeg jo kjøpe IXen da :lol:

Ikke har jeg nødvendig utstyr til og sveise selv, ikke kan jeg det heller.

Hvordan er det man løser det 10graders problemet som oppstår når du parrer girkasse og M50 motor?

Noen bryr seg ikke om det, det som gjør det kjinkig er at akslingene får feil vinkel og man opplever samme slitasje på drivknutene som om man senker en ix.

Dette kan løses med å fabrikere bunnpanna fra bunnen slik at man får rettet opp vinkelen, men det er jo litt mer jobb, man kan muligens også lage en adapterplate mellom motor og gir for å forandre boltsirkelen og dermed rette opp vinkelen.

Men hvis man først skal legge så mye arbeid i dette så er det vel bedre å starte med en litt mer spennende motor enn m50, folk har jo gjort dette med både s50 s38 m30 osv.

Det hadde jo vært det aller beste. Men på tanke med godkjenning så er det nok mye lettere og få godkjent med M50B25 motor? den motoren jeg har jeg også byttet ut alt i toppen på. Så er dessuten S50 motoren veldig dyr..

• 3 weeks later...