Azeton Skrevet Oktober 11, 2008 Skrevet Oktober 11, 2008 Er det noen som vet hva som må gjøres for at en M50b25 fra E36 skal kunne passe til en E30 325 IX? Takk på forhånd
Azeton Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2008 Ingen som vet? Hva med girkasse og slikt?
Rogern Skrevet Oktober 11, 2008 Skrevet Oktober 11, 2008 Må vell spesiallage bunnpanne da den er litt spesiell på ix. m50 motorn passer på girkassen, men blir litt annen vinkel på motorn. Det tror jeg ikke blir det største problemet Har aldri sett ett slikt ombygg så hadde vært kult
hb_racing Skrevet Oktober 11, 2008 Skrevet Oktober 11, 2008 Bruk motor og gearkasse fra 525ix,det sparer deg for mye trøbbel
Azeton Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2008 Greia er at jeg har lyst og bruke M50 motoren. Så det går ikke å bruke bunnpanne fra E34 så det vil passe over til IX? Hele bunnpanna må kappes og sveises?
kbpE30 Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 bunnpanna fra m50 passer ikke til feks m20 motoren.. gjør som han andre karn sier.. kjøp 525ix hele veien.. blir kult d.. har selv en E30 med m52b25 +++
Bimmerlars Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Jeg har E34 525iX bunnpanne og oljepickup om det er interessant.
Azeton Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 bunnpanna fra m50 passer ikke til feks m20 motoren.. gjør som han andre karn sier.. kjøp 525ix hele veien.. blir kult d.. har selv en E30 med m52b25 +++ hehe, Passer den virkelig ikke? Skal sjekke ut linken jeg fikk nå
Azeton Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2008 Ser ikke ut som det er like lett som og bygge om vanlig M20 til M50.. Ganske inviklet! Men først må jeg jo kjøpe IXen da Ikke har jeg nødvendig utstyr til og sveise selv, ikke kan jeg det heller. Hvordan er det man løser det 10graders problemet som oppstår når du parrer girkasse og M50 motor?
plumbo79 Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 Noen bryr seg ikke om det, det som gjør det kjinkig er at akslingene får feil vinkel og man opplever samme slitasje på drivknutene som om man senker en ix. Dette kan løses med å fabrikere bunnpanna fra bunnen slik at man får rettet opp vinkelen, men det er jo litt mer jobb, man kan muligens også lage en adapterplate mellom motor og gir for å forandre boltsirkelen og dermed rette opp vinkelen. Men hvis man først skal legge så mye arbeid i dette så er det vel bedre å starte med en litt mer spennende motor enn m50, folk har jo gjort dette med både s50 s38 m30 osv.
Azeton Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2008 Det hadde jo vært det aller beste. Men på tanke med godkjenning så er det nok mye lettere og få godkjent med M50B25 motor? den motoren jeg har jeg også byttet ut alt i toppen på. Så er dessuten S50 motoren veldig dyr..
Azeton Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 Så det er 525ix bunnpanne og oljepickup jeg trenger for og få det ombygd? Og deretter få motoren tiltet slik at girkassen ikke står skevt?
plumbo79 Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 Du kan gjøre det slik hvis diffen passer på festene til m50 bunnpannen, husk denne går igjennom bunnpannen, men da står drivakslene dine i litt feil vinkel etterpå.
kribje Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 jeg har en bunnpanne til m50 ix liggende. lurer på om ikke jeg har pick-up også , motor festene får du på koed (bolt on) eller så har jeg hørt om en som brukte hocky puck`er. send en mail hvis du trenger noe deler da vettu... krister@bjerkaasbygg.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå