Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

En som mente at han fikk dårligere akselerasjon og vesentlig mindre toppfart etter han bytta til biltema plugger og sport luft filter...

Men plugger er vel ganske basic..

Skrevet

har ikke noe erfaring med biltema plugger, men dårligere plugger gir nå dårligere gnist, som gir dårligere forbrenning osv så selv om bedre plugger koster mer så får du det igjen i form av bedre prestasjon, bedre drivstoff økonomi osv :)

Orginale bmw plugger er vel NGK plugger med bmw logo, å logoen betaler man jo noen eksta kroner for, så kjøp heller bosch plugger hos en forhandler av det, samme plugg bare litt lavere pris.

edit: takk hofstad, da er bmw sine org plugger NGK og ikke Bosch som jeg sa :)

Skrevet

Tennplugger har faktisk veldig mye å si for ytelsen. Bytta mine totalt nedslitte med nye NGK og er sikker på at jeg fikk 10-15 hk mer over hele registeret.

Kjøper bare verktøy og sånn på Biltema, stoler ikke på kvaliteten på bildelene. Er jo ikke snakk om mange kronene for å gå opp til Bosch/NGK så ville gjort det. Ikke kjøp BMW original, de skal ha over 200,- pr plugg :shock:

Skrevet
har ikke noe erfaring med biltema plugger, men dårligere plugger gir nå dårligere gnist, som gir dårligere forbrenning osv så selv om bedre plugger koster mer så får du det igjen i form av bedre prestasjon, bedre drivstoff økonomi osv :)

Orginale bmw plugger er vel bosch plugger (om jeg ikke husker helt feil) med bmw logo, å logoen betaler man jo noen eksta kroner for, så kjøp heller bosch plugger hos en forhandler av det, samme plugg bare litt lavere pris.

NGK.

Skrevet
Ikke så glade i Feiltema vi, men kan fungere helt greit.... en stund.

Noen som faktisk kan begrunne med håndfast dokumentasjon hvorfor disse tennpluggene skal være så jævlig mye dårligere enn alle andre tennplugger??

Eyquem er jo ett forholdsvis "kjent" merke, og ikke noe Biltema selv produserer i bakgården. Flere franske biler blir jo originalt levert med Eyquem-plugger.

Så for mannen i gata, til vanlig kjøring tror jeg disse pluggene fungerer helt strålende. Iallefall til noen kan komme med noe konkret som sier noe annet.

Jeg kjører på originale BMW-plugger selv ..

Skrevet

NGK plugger er jo kjent for å tåle mest og yte best, ville heller kjøpt det enn noen billige. Som sagt har jo tennpluggene mye å si for hvordan motoren reagerer ;)

Skrevet

Man trenger ikke henvise til stort mer enn BMW kjøreres erfaringer med biltema plugger. Er ikke å anbefale. Jeg var i nøden en kveld for en god stund siden, utslitte plugger, lugging og kødding. Prøvde meg da på noen Tema plugger for å ivartfall ha drift på bilen den kvelden til jeg fikk noen NGK dagen etterpå, men jeg kunne like gjerne ikke byttet. Lugging og kødding var da ett faktum enda.. Byttet så til noen av godt kjente og fenomenale typen NGK. Og tenkeseg til, bilen ble som ny. Min egen erfaring og jeg vet jeg ikke er alene. Greit Tema ikke lager dette selv i bakgården, men noen kvalitet er det ivartfall ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...