Gå til innhold

325 tic problem etter regrem bytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan bilen gå mye dårligere vist jeg har montert regreima eit hakk feil.? motoren går helt skikkeli men mangler moment. er justerbart kammdrev men har ikke rørt det. Mulig jeg har bommet på en tann?

Noen som kan svare hadde vert fint :)

Skrevet

Regreim er ekstremt viktig å få helt rett. På motorer med ørsmå toleranser kan en tann bety havari.

Du skal helst tørne motoren for hånd til den står på merkene igjen før du starter for å være sikker på at alt stemmer. Til og med en halv tann kan ha en del å si.

Du bytta ihvertfall reima. Er mange om ikke aner hva det er og kjører til det stopper og blir forbanna når den "kun" 5 år gamle bilen med 200 000 på tellern må ha ny motor :roll:

Skrevet
Den hadde ikke gått " helt skikkelig" som du sier den gjør, med e tann feil.

motoren vil jo åpne eller lukke fortidlig så tror du hadde merket det på svevet om du hadde stilt det feil. jeg siterte feil. så ikke at du hadde skrevet :lol:

Skrevet

Fint du gjentar hva jeg sa og tilogmed refererer til meg ; )

Kanskje det var vanskelig og lese ut av teksten, prøver igjen ; Med e tann feil så vil ikke motoren gå normalt.

Skrevet

Har vel blitt en liten differanse på gammel kontra ny reim, så det eneste jeg kan tenke på er at tenningen er litt feil nå.

Vil jo fremdeles svive tilsynelatende ok, men oppleves som dau...

Har også oppleved tilfeller der en tann feil har gjort slik at bilen fremdeles går, men da går den som en dass....

Skrevet

Iallefall IS motoren. der er det jo havari med en liten bomgiring . snakker om erfaring. ble 8 bøyde ventiler hehe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...