323 andreas Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Hei. Lurer på om det er noen her som kan gi en kort forklaring på hva som må gjøres/byttes for å få servo i min e30.? Noen her som har gjort det før og kan gi meg en liten peke pinne hvor lang tid ca dette tar? På forhånd takk for svar.
Ceylon Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Servo tannstang, pumpe og detsom hører med for å feste den til motoren, tank og litt servo olje.. Tar ikke lang tid m du har alle delene. Vil tippe du klarer å få tak i dette brukt for ca 3-4 tusen. Hvis du finner noen som vil selge.....
Lex-Talionis Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Hei. Trenger Tannstang med servo på, servopumpe/m festebrakett,reim,beholder og slanger.. Tror det var det meste. Er gjort på en times tid tenker jeg
323 andreas Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2008 takk skal dere ha:) Da veit jeg hva som gjøres før neste sesong hvertfall:) Var ikke morro å "drifte" uten servo.
Lex-Talionis Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Hehe, Blir litt lettere med servo. Har ikke servo selv, men blir en vanesak å kjøre uten også Du klarer å få tak i dette for et par lapper.. Jeg solgte servoen min for 2500 mener jeg å huske
Ceylon Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 hvis du er tyen som ratter veldig mye og fort er det ikke sikkertservo pumpen klarer å henge med. Da blir den plutselig VELDIG tung ett øyeblikk
KalMar Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Får å få Servo på e30 Du trenger følgende: 1 stk reimhjul (dette er et add-on, som skrus foran det ordinære hjulet på veiva, med samme boltene). Her skal du benytte det bakerste sporet, det fremste er for klima-reima, så har du klima har du dette hjulet fra før. 1 stk servopumpe med reimhjul. 1 stk brakett for montering av servopumpe og dynamo. Du skal altså fjerne den ordinære braketten som kun holder dynamoen(den braketten som er skrudd med 3 bolter til blokka), og skru på braketten som har fester for både dynamo og servopumpe. 1 stk servoreim. 1 stk servotannstang, med styrestag ment for servo(tror de er annerledes). Denne er bolt on. 1 stk styrekobling, ment for servo. Det er den som forbinder rattakselen med tannstanga. Denne er mye kortere på servobiler, i tillegg er splines´ene på tannstangen mye tykkere på servotannstang. 1 stk trykkslange(denne skal koples fra toppen av pumpa, og inn på tannstangen). 1 stk returslange(fra tannstanga og til reservoaret). 1 stk sugeslange(fra reservoaret til siden på servopumpa). 1 stk væskereservoar, med festebrakett. Husk å lufte riktig når det er klart for oppstart. Du skal benytte aut. girolje på servoen(vanlig Dextron 2, f.eks). der har du lista gå inn på koed å se på brukte deler... da kan du få det billig!!
323 andreas Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2008 Tusen takk for god beskrivelse:) Nevnte ikke at det er en e 28 m5 motor i bilen. Har det noe å si i forhold til braketter o.l. Eller kan jeg bruke det som er tilpassa e 30? Kanskje ikke så lett å svare på men prøver meg;)
KalMar Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 du kansje ha pumpe og reim og reim hjul fra e28 motoren.... men det kan jo være at det passer over fra e30..
323 andreas Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2008 jepp.finner nok ut av det:) Trenger ikke være klart før våren igjen så hehe. Nå har jeg hvertfall noe å gå etter:)
conan Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Jeg har en fin servopumpe til e30 liggenes, hvis du er innt, tror oxo jeg har det add on hjulet du trenger PM hvis du vil kjøpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå