Bimmerlars Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Er det noen forskjell på M3 diff og 325 diff med brems til E36? Vet 3,2l diffen er forskjellig, da den har andre infestninger, men 325 og M3 ser like ut og har samme utveksling.
mad-fun Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Inngående aksling på M3 diff har 6 bolter, mens 325 har bare 4.
Bimmerlars Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2008 Så om man flytter over flensen der er den helt lik? Tåler den ikke noe mer? Er det tjukkere splines på M3 drivakslingene?
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Flensen på inngående aksel kan flyttes over fra en 325 klokke til m3.. ditto med drivaksel flensene.. plug and play.. så alt er likt igrunn..
Bimmerlars Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2008 Innmaten er altså ikke noe kraftigere heller?
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 nææ vil ikke tro det siden alt passer om hverandre..
SteffenM2 Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Innmaten er altså ikke noe kraftigere heller? 3liter diffen tåler en DEL mer enn 325 etter hva jeg har hørt. Mange som bytter ifra 325 til M3 når de skal ha mere hk.
Bimmerlars Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 Hmm.. Noen her som vet noe om dette?
Azeton Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Hvis de er like har de vel lik delenr også? Hva med og sammenligne delenr?
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Nå har jeg vært inne på real oem og sjekket opp litt nr.. er forskjell på nr på diffene! men dersom man går litt mere i deler på de og prøver lete etter hva som er forksjell mister jeg kontrollen her.. Inngående lager på en 325 og m3 er iallefall akkurat de samme lagrene!! så joda steffenm2 vil tro det er helt klart at m3 akselen tåler mere siden det sitter samme lager i de.. dooooh.. Skjønnt tror forskjellen ligger i sperre enheten på disse klokkene.. muli m3 har noen litt andre clutchdisker for eksempel? Den som leter på REAL OEM den finner.. men uansett lagrene er samme.. splinsa er like store siden koppene fra en 325 klokke passer i m3 klokke og ditto.. og for medbringer flens til mellomaksel så er denne og bare og bytte.. m3 3.2 har et annet diffhus igjen med andre fester.. Men kan ta en titt på om det lar seg gjøre og flytte en 3.2 innmat over i 3.0l hus om dette er intreresangt?
///Mysild Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 m3en har vel 75 % brems, mens 2.5 literen har 25%?
Azeton Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 m3en har vel 75 % brems, mens 2.5 literen har 25%? hehe.. nei, den har nok ikke det
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Hmm tenkte litt på 3.2 innmat i 3.0 l aksel.. men ser på dele listene at dette ikke går.. 3.2 har grovere lager så da blir dette vanskeli.. men burde vel kanskje gå og tilpasse en 3.2 diff til og passe i 3.0 vogge? noen som har forsøkt dette før? visst ikke så er vel vogga til en 3.2 like ang feste punkt i karosseri som 3.0.. kanskje man kan kun bytte til 3.2 vogge og bruke 3.0 bærearmer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå